Haj.
Jag är relativt ny inom LoL (medianen ligger väl på någon timmer per dag sedan 1-2 veckor tillbaka) och jag har lite frågor.
Hur ser man sin ELO? Jag har sett folk prata om det och jag antar att det är bedömning utöver sin spelförmåga? Annars känner jag mig lite dum.
Vilka olika game modes finns det? 5v5, 3v3 och tutorial är de enda som jag har spelat/märkt av. Finns det t ex 1v1, King of the Hill eller andra saker än just "DotA"?
Varför är det bra att "jungla"? Känns måttligt onödigt att springa omkring i skogen och döda svårare gubbar när man kan döda minions och harassa andra champion eller t om döda dem.
Vad är en "carry"? Sett det ordet flyga omkring och har inte orkat fråga. Än.
Jag brukade spela som WarWick innan jag fick ihop tillräckligt med pengar till Twitch och sedan dess har jag endast spelat med honom. Jag brukar få runt 20-30 kills med 5-8 deaths varje match. Är det bra eller dåligt? Kommer jag kunna fortsätta med dessa score när jag blir bättre/går upp i level? Just nu är jag level 14.
Tack på förhand! Ni vet hur det känns att vara noob och känna sig som ett frågetecken varannan minut.