2011-08-30, 10:18
Medlem
Kaask1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Lät ungefär på honom att dem skulle fixa guld på 5 dagar, vilket jag tror dem inte gör.. Men hoppas går ju alltid. Verkar ju tro att dem vinner allt bara dem får "bästa setupen", vilket man absolut inte gör. Måste ju kunna spela gubben bra också.
Det går att fixa guld på 1 dag om man vinner 9 games och förlorar max 2 men det har inte vi gjort utan vi ligger 50/50 wins. Vi spelade sjukt dåligt igår så vi klättrade inget. Vi ligger runt 1300 nu men vi försöker mer som en kul grej
2011-08-30, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crrapperzboi
Någon som vet varför karthus inte går att lira trots att han ska vara free denna vecka? Han är grå vid picks.

Fan
Ska tydligen vara en bugg med någon av hans spells. Så kennen ersätter tills det är fixat.
2011-08-30, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herakel
Ska tydligen vara en bugg med någon av hans spells. Så kennen ersätter tills det är fixat.

Blev något fel med hans ulti
2011-08-30, 10:41
Medlem
Schoolbagges avatar
Haj.

Jag är relativt ny inom LoL (medianen ligger väl på någon timmer per dag sedan 1-2 veckor tillbaka) och jag har lite frågor.

Hur ser man sin ELO? Jag har sett folk prata om det och jag antar att det är bedömning utöver sin spelförmåga? Annars känner jag mig lite dum.

Vilka olika game modes finns det? 5v5, 3v3 och tutorial är de enda som jag har spelat/märkt av. Finns det t ex 1v1, King of the Hill eller andra saker än just "DotA"?

Varför är det bra att "jungla"? Känns måttligt onödigt att springa omkring i skogen och döda svårare gubbar när man kan döda minions och harassa andra champion eller t om döda dem.

Vad är en "carry"? Sett det ordet flyga omkring och har inte orkat fråga. Än.

Jag brukade spela som WarWick innan jag fick ihop tillräckligt med pengar till Twitch och sedan dess har jag endast spelat med honom. Jag brukar få runt 20-30 kills med 5-8 deaths varje match. Är det bra eller dåligt? Kommer jag kunna fortsätta med dessa score när jag blir bättre/går upp i level? Just nu är jag level 14.

Tack på förhand! Ni vet hur det känns att vara noob och känna sig som ett frågetecken varannan minut.
2011-08-30, 10:42
Medlem
Jag ger fan upp på ranked. Låg på 1381 rating.Körde 6 matcher,alla fulla av idioter, hamnade på 1245(ligger på 1268 nu) funderar på att inte röra ranked tills season två tack vare alla idioter.
2011-08-30, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schoolbagge
Haj.

Jag är relativt ny inom LoL (medianen ligger väl på någon timmer per dag sedan 1-2 veckor tillbaka) och jag har lite frågor.

Hur ser man sin ELO? Jag har sett folk prata om det och jag antar att det är bedömning utöver sin spelförmåga? Annars känner jag mig lite dum.

Vilka olika game modes finns det? 5v5, 3v3 och tutorial är de enda som jag har spelat/märkt av. Finns det t ex 1v1, King of the Hill eller andra saker än just "DotA"?

Varför är det bra att "jungla"? Känns måttligt onödigt att springa omkring i skogen och döda svårare gubbar när man kan döda minions och harassa andra champion eller t om döda dem.

Jag brukade spela som WarWick innan jag fick ihop tillräckligt med pengar till Twitch och sedan dess har jag endast spelat med honom. Jag brukar få runt 20-30 kills med 5-8 deaths varje match. Är det bra eller dåligt? Kommer jag kunna fortsätta med dessa score när jag blir bättre/går upp i level? Just nu är jag level 14.

Tack på förhand! Ni vet hur det känns att vara noob och känna sig som ett frågetecken varannan minut.
För att få två solo champions vilket leder till mer XP och guld.

En carry är någon som kan carrya (lyfta?) ett game själv.
2011-08-30, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zerook
Jag ger fan upp på ranked. Låg på 1381 rating.Körde 6 matcher,alla fulla av idioter, hamnade på 1245(ligger på 1268 nu) funderar på att inte röra ranked tills season två tack vare alla idioter.

Bara nöta vidare!
2011-08-30, 10:49
Medlem
Schoolbagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheaped
En carry är någon som kan carrya (lyfta?) ett game själv.
En sådan som kan vinna på egen hand, med andra ord?
Citat:
Ursprungligen postat av cheaped
För att få två solo champions vilket leder till mer XP och guld.
Detta stycke, syftade du på jungle-delen då, eller?
2011-08-30, 10:50
Medlem
Citat:
Haj.

Din ELO kan du bara se när man spelar ranked (level 30), gick att se ELO för normal games innan men tyvärr inte längre

Just nu är det bara "DotA" 3v3 och 5v5 som finns, men deras nya Dominion kommer antagligen väldigt snart, det kommer att gå ut på att ta över olika baser, finns på deras sida att läsa mer om

Som någon sa så junglar man för att få 2 solo lanes som får snabbare exp och mer farm, junglarens uppgift är att sätta ut wards på kartan för att få map awarness och vision kontrollera olika buffar samt drake och Baron, och även att ganka runt på alla olika lanes.
Senast redigerad av HeltVild 2011-08-30 kl. 10:53.
2011-08-30, 10:59
Medlem
Schoolbagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Din ELO kan du bara se när man spelar ranked (level 30), gick att se ELO för normal games innan men tyvärr inte längre
Det var lite surt. Ens ELO, är det bara ranked games som påverkar den, eller kommer jag ha en viss ELO när jag blir level 30 pga allt jag spelade i normal? Följdfråga! Ungefär hur lång tid tar det att bli level 30?
Citat:
Just nu är det bara "DotA" 3v3 och 5v5 som finns, men deras nya Dominion kommer antagligen väldigt snart, det kommer att gå ut på att ta över olika baser, finns på deras sida att läsa mer om
Fett! Ska kolla upp det. Finns det några andra game types på G inom en icke-avlägsen framtid?
Citat:
Som någon sa så junglar man för att få 2 solo lanes som får snabbare exp och mer farm, junglarens uppgift är att sätta ut wards på kartan för att få map awarness och vision kontrollera olika buffar samt drake och Baron, och även att ganka runt på alla olika lanes.
Det fetstilta; menar du då att ens lag får 2 solo lanes? Alltså, det är inte den som junglar som får 2 solo lanes? Säkert en dum, uppenbar fråga, men jag är jävligt frågvis för att få allt rätt.

Tack för svar, det uppskattas!
2011-08-30, 11:09
Medlem
Citat:
Det var lite surt. Ens ELO, är det bara ranked games som påverkar den, eller kommer jag ha en viss ELO när jag blir level 30 pga allt jag spelade i normal? Följdfråga! Ungefär hur lång tid tar det att bli level 30? :

Din ELO i normal games och Ranked kommer vara olika och dom påverkar inte varandra, När du blir level 30 kommer du börja på 1200 i Ranked om du väljer att spela det

Jag blev level 30 när jag hade 150 wins och cirka 130 förluster.

Citat:
Fett! Ska kolla upp det. Finns det några andra game types på G inom en icke-avlägsen framtid?

Inte vad dom har berättat om iallafall, men man vet aldrig Dominion kommer vara mycket snabbare och mycket mer action med mycket mindre farma och den där tråkiga biten

Citat:
Det fetstilta; menar du då att ens lag får 2 solo lanes? Alltså, det är inte den som junglar som får 2 solo lanes? Säkert en dum, uppenbar fråga, men jag är jävligt frågvis för att få allt rätt.

Ja, ditt lag får 2st som kan gå varsin helt egen lane där dom får all farm och all exp helt själva
Senast redigerad av HeltVild 2011-08-30 kl. 11:11.
2011-08-30, 11:50
Medlem
Fallmans avatar
Snack hit och dit om när säsong två kmr så skall rankedstats resetas, är det något riot har gått ut med och sagt? Eller snackar folk bara, och vad händer med nuvarande ranking? Försvinner den eller kommer man kunna se den? Länk tack om de finns så man kan få läsa mer.

När är det tänkt att säsong 2 ska komma?
När kan man spela dominion?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in