2011-08-29, 18:43
Medlem
Fat-Mikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talibanIRL
Citerar HotshotGG "R.I.P Nida".

hon va op om hon var bra spelad och är nu i samma klass som de flesta. har 95% win med henne och har bara lirat henne ranked efter patchen. dock endast 1500elo. hon är fortfarande grymt bra.
2011-08-29, 18:56
Medlem
Armadees avatar
Körde ett löjligt game som urgot nyss. Hade 8/1/8 när motståndarna gav upp vid 20-strecket. När man är typ lvl5+ så är det ju en säker kill om motståndaren har mindre än 60% hp och man sätter sin corrosive charge. Hjälper inte om de blinkar iväg heller för missilerna når extremt jävla långt. Fick jannasköld direkt när jag satte min acid charge sen drog jag på min också och kunde tanka deras torn medans jag bara gick efter och matade missiler som tog 20-25% av hpt per skott...

Hyffsat kul hero, synd att han är så fruktansvärt ful bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Dantexx
Gaaahh, Jag blir galen. Kan inte bestämma mig om jag ska köpa Kennen, Cassiopeia eller renekton. Hjälp mig att välja

Renekton, han är awesome. Och han är en krokodil.

Kör på kennen som andrahandsval.
2011-08-29, 19:05
Medlem
någon som har lust att lira?
2011-08-29, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Har snart köpt Irelia och efter det har jag tänkt fixa mina 3 rune-pages. Jag kanske begär för mycket nu, men jag är sån att jag vill ha enkel struktur så jag skulle vilja be om tips på 3 sidor. En sida för AP, AD och Tank. Sidor som jag kan spela alla Tanks, AD och AP med. Går det?
Det går till viss del. Det blir inte optimalt men förhoppningsvis fungerande. Marks: Armor pen och magic pen kommer man långt med. Kostar 410 styck. Flat AD kan vara ett alternativ till Armor pen för vissa karaktärer, kostar 205 styck. För seals skulle jag rekommendera flat armor och mana regen/level. Båda kostar 205 styck. På glyphs så är nog flat magic resistance rätt bra, magic resistance/level också. Smaksak där vilka man föredrar, jag kör med båda. Vill du spara IP så välj en av de. Kostar 205 styck. AP/level är ett alternativ för AP-karaktärer. Kostar 410 styck. Vissa kör med 6 stycken AP/level och 3 Magic pen glyphs. Tillsammans med magic pen marks och Sorc shoes får man då 30 flat magic penetration, nog för att göra true damage på fiender som inte har köpt mr.

Quints är lite klurigare, och lite dyrare också. Här finns det inte ett val direkt, det beror mycket på vilken karaktär man kör. HP/regen är bra men dyra, 2050 IP styck. Flat AP är bra på AP, inte så mycket på andra karaktärer, 1025 styck. Armor penetration för 2050 styck är bra på vissa, flat AD likaså, för 1025 styck. Move speed för 2050 styck är bra på vissa karaktärer dessutom, som exempelvis Warwick. Sen får vi inte glömma gold per 10-quintsen, som bara kostar 515 IP och är väldigt bra på supports.

Nu när jag ändå har tagit upp de flesta runor kan jag ta upp lite till: Attack speed marks för 410 styck kan vara bra på vissa junglers. Flat armor marks för 205 IP kan vara bra för vissa junglers och supports. Dodge seals för 820 styck är bra på vissa karaktärer. Flat cooldown reduction glyphs för 820 styck är bra på vissa karaktärer, främst supports. Finns några till alternativ också. Dessa är dock mer nischade, inget jag skulle rekommendera i första laget om du inte råkar köra någon speciell karaktär då.

Så, hur kan dina tre sidor se ut då? Tja... Kanske så här:

AD: Armor pen marks, mana reg/level seals (alternativ flat armor), mr glyphs (eller mr/level).
AP: Magic pen marks, mana reg/level seals, 6 AP/level glyphs 3 magic pen glyphs (eller mr eller mr/level)
Tank: Magic pen marks, mana reg/level seals (eller flat armor), mr glyphs (eller mr/level).

Junglar du blir armor seals viktigt. Som marks, antingen armor pen eller attack speed troligen. Eventuellt flat armor om du kör t ex Amumu. Eventuellt magic pen om du kör Fiddlesticks eller liknande. Glyphs där är inte jätteviktigt, i valet mellan mr och mr/level är mr/level att föredra som junglare dock, eftersom man spenderar mycket tid i början utanför lanes. Men flat mr lär fungera fint ändå.

Notera att jag inte har tipsat om quints. Det är för att quints är väldigt svårt att säga. Olika karaktärer har olika behov. Mitt tips är att du antingen köper tre hp/reg-quints för 2050 styck. Eller så kör du på en budget-variant, och kör flat AD quints för 1025 styck och flat AP quints för 1025 styck. Detta blir då samma kostnad och ger dig lite variation. Inte alltid så jättebra på alla karaktärer, t ex supports och tanks får inte det så optimalt.

Sen beror det mycket på olika karaktärer. Mitt förslag är att du börjar med de billigaste runorna först och tar quintsen sist. Har du någon som helst plan att någon gång köra support kan gold quints vara värda att rusha, 515 IP är väldigt billigt och det är inte helt värdelöst på andra klasser heller. Du kan ticka lite gold i alla fall medan du väntar på IP:n för att köpa t ex armor pen quints.

Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Det fungerar väl helt okej, det är vad jag kör med! Dock lite synd när min ap page t ex har manareg gula och jag "måste"/vill spela vladimir
Lösningen är att fixa en till rune page för mages utan mana. Har du råd med Vladimir borde du kunna spara ihop till en ny rune page också.

Citat:
Ursprungligen postat av Dantexx
Gaaahh, Jag blir galen. Kan inte bestämma mig om jag ska köpa Kennen, Cassiopeia eller renekton. Hjälp mig att välja
Kennen: Tanky AP
Cassiopeia: AP
Renekton: Bruiser

Vilken roll vill du fylla? Personligen gillar jag Renekton bäst av dem, tyvärr är han inte i "toppform" just nu, så att säga. Men det kanske ändras med metaänringar/Renekton-buffs/nerfs på andra champions.
2011-08-29, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadee

Renekton, han är awesome. Och han är en krokodil.

Kör på kennen som andrahandsval.

Frågan är vill man ha en krokodil, orm eller en midget?

ONT: Cassio.
2011-08-29, 19:30
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Lösningen är att fixa en till rune page för mages utan mana. Har du råd med Vladimir borde du kunna spara ihop till en ny rune page också.

Haha jo, men vill ha alla champs inte fler runepages! :3 och att köpa en till runepage bara för vladimir känns ovärt eftersom den runepagen bara skulle passa till honom, och jag spelar han inte så himla ofta Har ungefär hälften av alla champs och har inte ens spelat hälften av de som jag inte har, sen har jag inga pengar att köpa rp för
2011-08-29, 20:02
Medlem
Deedles avatar
Älskar att trolla folk som man ändå kommer vinna emot :P
2011-08-29, 20:08
Medlem
Stoppables avatar
Hade en sån kunglig match innan.
Fick "praises" från alla håll.
Nu betyder stats inte så mycket, i den matchen fick jag 20-5-15, 230k dmg dealth, 55k dmg taken.

De roliga var väl min HP egentligen, 4.782 HP med Atmas
2011-08-29, 20:11
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Älskar att trolla folk som man ändå kommer vinna emot :P

Haha, jag med! Trololol Garen, varje gång jag dödar någon skriver jag i /all DEMACIA!
2011-08-29, 20:13
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat-Mike
dock endast 1500elo

"Dock endast", vad i helvete? så trött på folk som tycker att 14-15-1600 är dålig ELO.
Riot visade ju senast med infon om när S1 stänger ner att är man över 1200 är man en topp 25%-spelare, är man över 1400 är man topp 10%, sen tror jag det var topp 5 över 1700 och sen 2.5 över 2k ,hur kan då 1500 vara dåligt? >.>
Samma på officiella forumet "lolol 1490 ELO scrub", wtf?
Skulle kunna jämföras nästan som att spela i franska eller holländska ligan i fotboll, knappast dåligt.

Lite sjukt dock att 75% av spelarbasen antingen inte spelar ranked eller har under 1200 ELO.
Senast redigerad av Nihenna 2011-08-29 kl. 20:17.
2011-08-29, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
"Dock endast", vad i helvete? så trött på folk som tycker att 14-15-1600 är dålig ELO.
Riot visade ju senast med infon om när S1 stänger ner att är man över 1200 är man en topp 25%-spelare, är man över 1400 är man topp 10%, sen tror jag det var topp 5 över 1700 och sen 2.5 över 2k ,hur kan då 1500 vara dåligt? >.>
Samma på officiella forumet "lolol 1490 ELO scrub", wtf?
Skulle kunna jämföras nästan som att spela i franska eller holländska ligan i fotboll, knappast dåligt.

Lite sjukt dock att 75% av spelarbasen antingen inte spelar ranked eller har under 1200 ELO.

För att 1500 elo inte är så bra????
2011-08-29, 20:19
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talibanIRL
För att 1500 elo inte är så bra????

topp 10 är inte bra? sen när då?
Så länge man är över 1200 är man bra i min mening då man ligger bland de bästa 25% spelarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in