2011-06-24, 21:38
Medlem
candystashs avatar
Låg i kö nyss i 6 min, Sen fick jag "server busy" för 3e gången.
Börjar bli drygt att man inte kan spela när man känner sig spelsugen och istället måste vänta ca en timme innan man kan spela sin första match.

Creds Riot!
2011-06-24, 21:40
Medlem
Fat-Mikes avatar
Yes, hamna i kö! Varför fixar inte riot bättre servrar?
2011-06-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candystash
Börjar bli drygt att man inte kan spela när man känner sig spelsugen och istället måste vänta ca en timme innan man kan spela sin första match.

Creds Riot!

Dom har ett gratisspel och ddosas :/ Dom har ingen enorm budget.. Men nya servrar är utlovade och är på gång! Dom gör det bra med tanke på allt tryck på dem
2011-06-24, 21:42
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candystash

Creds Riot!
Helt sjukt är det, ska man spela vid 8 måste man börja logga in vid sex, typ. Verkar vara "OK" på morgonen, och dagen men sen mot kvällen blir det problemen med Server busy..

Citat:
Ursprungligen postat av Fat-Mike
Bara för du hamnar i kö är det inte säkert att du kommer in, har fått server busy 2 gånger nu..

@Thanter, dem blir inte alls ddosade just nu. Dem blev det förra veckan av LolzSec, eller har jag missuppfattat allt, och att dem fortfarande ddosar serverna?
2011-06-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Helt sjukt är det, ska man spela vid 8 måste man börja logga in vid sex, typ. Verkar vara "OK" på morgonen, och dagen men sen mot kvällen blir det problemen med Server busy..

Bara för du hamnar i kö är det inte säkert att du kommer in, har fått server busy 2 gånger nu..

@Thanter, dem blir inte alls ddosade just nu. Dem blev det förra veckan av LolzSec, eller har jag missuppfattat allt, och att dem fortfarande ddosar serverna?

Nja, kanske inte nu iofs... Men jag joinar precis ett game '
2011-06-24, 22:12
Medlem
Det var väl allmänt en kombination av att de blev ddos:ade samt att det tydligen ska ha kommit massvis med nya spelare. (Samt att det är sommarlov så alla kan spela hela dagarna)
2011-06-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thanter
Ligger i kö för närvarande :> bara 8 min på den

Edit: Lik förbannat kom server busy skiten fram

Citat:
Nope, försökt sedan 20 i 9. Hamnade i kö en gång, server busy då..

Står i kö nu, 8 minuter.

Samma här, men nu står jag i 3 min kö igen, får se om jag tar mig in..

Edit: Nu kom jag äntligen in!
2011-06-24, 22:29
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thanter
Nja, kanske inte nu iofs... Men jag joinar precis ett game '
Ja, exakt. Då borde dem inte ha så stora problem nu. Att det har kommit massvis med nya spelare tror jag inte direkt på, måste ju ha kommit asmånga i så fall.
2011-06-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ja, exakt. Då borde dem inte ha så stora problem nu. Att det har kommit massvis med nya spelare tror jag inte direkt på, måste ju ha kommit asmånga i så fall.

Tror faktiskt det ökade ganska kraftigt i och med dreamhack som hade så mycket publicitet. Dessutom kan jag tänka mig att det är en ganska stabil inströmmning av folk innan det

Edit: Varje spel jag försöker gå med i resulterar i att jag tappar connection och kommer in sent -_-
Senast redigerad av Thanter 2011-06-24 kl. 23:21.
2011-06-25, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fat-Mike

1-2 månader sedan så var det aldrig mer än 10-15min kö. Kan vara därför Men om du kan fixa server utrustning samt lägga in servern osv å få det å funka på en månad, medans du gör allt för att hålla spelet flytande så creds åt dig!

Däremot tycker jag det e ruskigt dåligt att de har så långa köer, vad jag förstått så ska deras USA server klara belastningen, det e bara skicka alla dit då, sen ha 30-60 mins kö
2011-06-25, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Numiro
1-2 månader sedan så var det aldrig mer än 10-15min kö. Kan vara därför Men om du kan fixa server utrustning samt lägga in servern osv å få det å funka på en månad, medans du gör allt för att hålla spelet flytande så creds åt dig!

Däremot tycker jag det e ruskigt dåligt att de har så långa köer, vad jag förstått så ska deras USA server klara belastningen, det e bara skicka alla dit då, sen ha 30-60 mins kö

Problemet är att NA har kanske bara 60% spelare av vad EU har. Sedan spelar många där på väldigt olika tider pga väldigt olika tidszoner, på EU så har ju dom flesta samma vilket gör att det blir extremt mycket folk under "peak hour".

Även om det kanske ser rätt mörkt ut just nu så är jag säker på att Riot gör allt dom kan för att lösa problemet och dom kommer säkerligen att ha en full åtgärd om inte så länge.

Helt enkelt så har EU vuxit sjukt mycket mer än vad dom hade förväntat sig och exploderat. League of Legends har blivit ett mainstream spel som alla kan spela, både casual gamers som spelar för kul och dem mer seriösa spelarna.
2011-06-25, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild

Håller med dig fullständigt. Men jag menade helt enkelt att såvitt jag förstått så har NA mycket större servrar än Europa. Då borde de hosta games där borta och på så sätt minska köerna, alternativt att man får vänta x min i kö mellan det att man startar ett game tills man faktiskt kan spela, å på så sätt få bort problemet med att folk sitter online 24/7 och aldrig loggar ut för att de inte vill sitta i kö.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in