Citat:
Ursprungligen postat av
Draken55
Du tycks backa utan att riktigt erkänna att du kom med nonsens, tack för det i alla fall.
Återigen, jag , och sannolikt 100 tals miljoner andra, har använt och använder läkemedel , inte minst då salvor, på ett sätt som de kanske inte initialt är avsedda för, inte ens detta simpla faktum tycks ni/du kunna greppa, utan målar upp den ena skrattretande tosseteorin efter den andra, varför?
Att Johaug skulle skilja sig från resten av mänskligheten där du då påstår
" Det gör man genom att läsa anvisningar från tillverkaren och bruksanvisningen. Det är speciellt viktigt när man använder ett nytt, okänt läkemedel. Något som Bendiksen och Johaug säger sig helt ha struntat i. Därför är deras berättelse inte trovärdig."
Detta är ju totalt nonsens , kan du och nån annan försöka tänka och se vad du/ni tycker?
Tror du Johaug på nåt sätt skulle stå över alla andra människors beteende och vara totalt fri från att göra de desperata misstag alla andra gör? varför?
Nej, jag backar inte på något sätt. Jag försöker bara argumentera och förklara på ett sakligt sätt utan häva ur mig otrevligheter eller gå till personangrepp. Inte ens det förstod du! Du framstår som okunnig med dåligt omdöme och klen slutledningsförmåga. Din utsaga om kortisonpreparat tidigare:
Citat:
...tvärtom så fås det ofta rekommendationer om att man ska vara försiktig med vissa salvor som används på ren hud om man tänkt använda de på läppen,
det är ju aldrig tal om att använda ex. salvor med kortison i en slemhinna, eller runt ögat, men det...
Att det aldrig är tal om att använda kortison på slemhinnor vittnar om din fullständiga okunnighet inom det medicinska området. Tvärt mot vad du påstår, är det väldigt vanligt med läkemedel med kortison som aktiv substans som är avsedda att användas på, och enkom på, slemhinnor.
Johaug sa i en intervju tre veckor före hon åkte fast för doping att hon alltid kollade upp allt nytt, mediciner och salvor både två och tre gånger för att vara säker på att hon inte riskerade att få i sig några dopingklassade ämnen. Det rimmar ytterst illa med att hon inte ens kikade på förpackningen eller läste på tuben...
Att en mycket erfaren läkare skulle ordinera en medicin utan att läsa på vad den innehåller och hur den är tänkt att användas borde till och med du förstå är orimligt.
Det kan vara så att Johaug liksom du verkar vara, är okunnig och kanske klenbegåvad, och möjligen missar eller struntar att göra som hon sagt att hon alltid gör, men det fritar inte henne från ansvar. Att Bendiksen skulle vara det, och missa eller strunta i att göra det, som är hans skyldighet som läkare, hans profession, förefaller ytterst osannolikt, som den framgångsrika läkare han är.
Visst, människor, klenbegåvade såväl som normalbegåvade gör misstag. Men, den sammantagna händelseförloppet i Johaugfallet som det har beskrivits är inte trovärdigt.
Jag har gett upp hoppet om att du ska förstå och kommer därför inte lägga med tid på att argumentera med dig.