Citat:
Jag hade ju också en wikilänk, där läppar INTE staueras som en slemhinna, vi ska nog vara överens om att de är ett organ som ligger mellan hud ( ansiktet) och riktig slemhinna ( svalg munhåla).
Kom inte draganes med läkarkunskaper, du är ingen läkare!, pajas!, det finns inte en läkare som jämställer slemhinnor i svalg och tarm, som verkligen är slemhinnor, med läppar, tvärtom så fås det ofta rekomendationer om att man ska vara försiktig med vissa salvor som används på ren hud om man tänkt använda de på läppen,
det är ju aldrig tal om att använda ex. salvor med kortison i en slemhinna, eller runt ögat, men det går alldeles utmärkt att använda den på läpparna, har själv fått den rekommendationen av flera läkare, så lägg ner ditt försök till att spela kunnig, tack.
Kom inte draganes med läkarkunskaper, du är ingen läkare!, pajas!, det finns inte en läkare som jämställer slemhinnor i svalg och tarm, som verkligen är slemhinnor, med läppar, tvärtom så fås det ofta rekomendationer om att man ska vara försiktig med vissa salvor som används på ren hud om man tänkt använda de på läppen,
det är ju aldrig tal om att använda ex. salvor med kortison i en slemhinna, eller runt ögat, men det går alldeles utmärkt att använda den på läpparna, har själv fått den rekommendationen av flera läkare, så lägg ner ditt försök till att spela kunnig, tack.
Du har ingen aning om vem jag är, vad jag är eller vilken profession jag har. På Flashback forum är vi alla anonyma. Vilka vi är på forumet formas av, och enbart av det vi skriver här. Det du håller på med är pajasfasoner, men om du eller jag är en pajas vet den andre ingenting om.
Igen, läppar. Din länk tar i huvud tagit inte upp frågan om läppens yta ska betraktas som slemhinna eller inte och är därför irrelevant. Min länk säger att den ska betraktas som slemhinna.
Jag har aldrig påstått att olika typer av slemhinna ska jämställas.
Det finns inget problem att använda kortisonpreparat på slemhinnor. Tvärtom finns det läkemedel med kortison som är avsedda för just det, att användas på slemhinnor. Salvor såväl som andra läkemedel. Det som alltid gäller, oavsett preparat är att använda läkemedlel till det det är avsett till, på det sätt som föreskrivs. Det gör man genom att läsa anvisningar från tillverkaren och bruksanvisningen. Det är speciellt viktigt när man använder ett nytt, okänt läkemedel. Något som Bendiksen och Johaug säger sig helt ha struntat i. Därför är deras berättelse inte trovärdig.
För övrigt kan även Trofodermin användas på slemhinnor, inte på läpparna, men som vaginalkräm enligt tillverkaren. Det hade varit mer trovärdigt för Johaug att hävda att hon använt Trofodermin på det sättet.
Senast redigerad av -tramS- 2018-01-04 kl. 17:56.
Senast redigerad av -tramS- 2018-01-04 kl. 17:56.