2013-02-27, 23:50
Medlem
ALLA uthållighetssporter..utan undantag.
Du kommer inte i närheten av medalj idag,än mindre vinst..utan den medicinska sidan av saken(såsom jag plägar kalla den)

Allmänheten i ett land kan/vill ldrig se sin egen sanning i vitögat..oavsett om det gäller Jelena Välbe eller Andrus Veerpalu...Björn Superdopad Dählie ELLER Gunde Superdopad Svan.

Det är riktigt larvigt alltsammans.Marja Lisa Hämäläinen såsom Marit Björgen.Marjo Matikainen för Therese Johaug-Muhlegg för Dählie och Smirniov för Northug.

Dopade upp över örona.Vissa inte överbevisade ääään.Alla vinnare över dopade konkurrenter.

Odopade?

My brown ass.Jag är inte HELT DUM i huvudet.
Citera
2013-02-27, 23:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Allmänheten i ett land kan/vill ldrig se sin egen sanning i vitögat..

Visst Håsjö Dahlqvist och Kiruna-Lasse liksom Kalle Jalkanen kunde ju inte åka själva.
Citera
2013-02-27, 23:55
Medlem
Citat:
Du kommer inte i närheten av medalj idag,än mindre vinst..utan den medicinska sidan av saken(såsom jag plägar kalla den)

Allmänheten i ett land kan/vill ldrig se sin egen sanning i vitögat..oavsett om det gäller Jelena Välbe eller Andrus Veerpalu...Björn Superdopad Dählie ELLER Gunde Superdopad Svan.

Det är riktigt larvigt alltsammans.Marja Lisa Hämäläinen såsom Marit Björgen.Marjo Matikainen för Therese Johaug-Muhlegg för Dählie och Smirniov för Northug.

Dopade upp över örona.Vissa inte överbevisade ääään.Alla vinnare över dopade konkurrenter.

Odopade?

Lugn nu. Måste varit jobbigt för svenska längdlandslaget på 90-talet då, som (enligt dig va rådopade) inte fick upp HB högre än 16 på sina åkare.
Citera
2013-02-28, 00:05
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:

Odopade?

Nu är du igång igen. Absolut ALLT är svart eller vitt och den som vågar ifrågasätta dig är fullkomligt dum i huvudet.

Självaste Bengt Saltin säger ju att i dagens skidåkning kan odopade slå de som har dopat sig. Vad är det du vet som inte Saltin känner till?
Citera
2013-02-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Visst Håsjö Dahlqvist och Kiruna-Lasse liksom Kalle Jalkanen kunde ju inte åka själva.

Äh,själv föredrar jag Erik Umedalens mer tekniska doping.
Den kan man åtminstone ta med ett förnöjsamt höjt ögonbryn.
Det är värre med Dählies femmils guld 98 över Niklas.
Han hade VERKLIGEN förtjänat det,Niklas,I ordets ALLA rätta bemärkelser.

Det var en skam på sitt sätt.Jag hoppas Norge förnöjde sig riktigt ordentligt.

Skam är skam och kvarstår sådan...Björn Dählie..med ett multimillion imperium att försvara,,,byggt på oljelögn.
Citera
2013-02-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Nu är du igång igen. Absolut ALLT är svart eller vitt och den som vågar ifrågasätta dig är fullkomligt dum i huvudet.

Självaste Bengt Saltin säger ju att i dagens skidåkning kan odopade slå de som har dopat sig. Vad är det du vet som inte Saltin känner till?

Cool...

Vad säger Saltin om 90-talet?

Tror du verkligen att Björn Dählie var odopad?
Citera
2013-02-28, 00:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det är värre med Dählies femmils guld 98 över Niklas.
Han hade VERKLIGEN förtjänat det,Niklas,I ordets ALLA rätta bemärkelser.

Inte menar du väl att du tror att Niklas var ren? Det bevisar i så fall tesen att:

Allmänheten i ett land kan/vill adrig se sin egen sanning i vitögat..oavsett vem det gäller... Kallas för tes-Lookalike men gäller tydligen bara alla andra och inte Lookalike själv.
Citera
2013-02-28, 00:15
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Cool...

Vad säger Saltin om 90-talet?

Tror du verkligen att Björn Dählie var odopad?

Jag vet inte specifikt, beror väl på. Men rent generellt tror jag han tycker det var det klart skitigaste årtiondet när det kommer till doping.

Om jag tror Dählie var odopad? Nej.
Citera
2013-02-28, 00:20
Medlem
Jag skulle vilga påstå Moon..att om vi möts på exakt samma cyberställe som detta om tjugo år så kommer vi ICKE att diskutera Northugs..BJÖRGENS...Johaugs..Björndalens eller Svensdsen...eller Frode..eller Toras---jag glömmer SÅÅÅÅÅ många norska guld-----myyyycket värre än Sovjetunionens dominans 60..70 tal...såklart odopat enligt vissa.

Trams!

Man ser vad man ser och förhåller sig utefter sådan fakta.NORGE domeinerar värre än vad Sovjet gjorde på 70 talet.
'
DEt er nokk nå..ni ser ut som norrmänn...människor med permanent mindersvärdskomplex.

Ni fuskar.Så är det.
Citera
2013-02-28, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cash
Lugn nu. Måste varit jobbigt för svenska längdlandslaget på 90-talet då, som (enligt dig va rådopade) inte fick upp HB högre än 16 på sina åkare.
... ett normalt värde vore 14.
Citera
2013-02-28, 00:38
Medlem
MARIT BJÖRGEN mycket större meriter än---JELENA VÄLBE.
För att Norge skall köpa detta krävs det en OERHÖRD historieförvanskning.

Låtom oss nu göra samma sak herrsida.

PETTER NORTHUG mycket större meriter än---Gud vet vad? Är det Gunde?

NORGE SOM RÄTTSNATION MÅ FRÅGE SIG ETT SPÖRSMÅL!

NÄR ER DETT NOCK?

Förstår Ni hur illa detta set utt?

Ni ervel normale mensk..eller är ni alle ubermensch?

SKÄRP ER NORGE!
Citera
2013-02-28, 00:40
Medlem
Xeitums avatar
8.08 är fortfarande en mycket bra tid på 3000m hinder, framförallt för vita löpare. Svenk som man är har jag ju ändå väldigt svårt att se Gärderud som dopad (då det begav sig), han av alla som ger ett så rättrådigt intryck. O Lasse Virén se då, karlfan snubblar och tappar 50 m, tar sig upp, kommer i kapp, går om, vinner och slår världsrekord, ooooh, usch o fy så dopad!

Tror dock generellt att utbredningen av doping har minskat de allra senaste åren och även att vinsterna (positiva effekterna) av dock dopingen har blivit mindre pga att man måste vara försiktigare och mer återhållsam i o med att testerna blivit bättre. Men...

Som sportfåne, bl.a skidskytte o längdåkning, så reagerar jag ofta på märkliga resultat. För att hålla oss till skidskytte. I damernas skidskytte är t.ex hela polska landslaget plötsligt oerhört framgångsrika, även gamla föredettingar blommar upp. Tjeckien gäller detta både herrar och damer. Ukraina blommar som vanligt upp något otroligt just till VM ( o OS). Gamla Derylzemlya är hastigt o lustigt en topp tio åkare, tvillingarna Semerenko likaså mm. Detta är bara en bråkdel av märkliga plötsliga resultatförbättringar, i många fall följt av likaledes märkliga resultatförsämringar. I bland är det hela landslag (ex. Ryssland, Polen,Ukraina, Tjeckien, Italien, Österrike m.fl) i bland individer (ex. Henkel, Mäkkäräinen, S Fourcade, Birnbascher, Fak m.fl). Misstankarna frodas o man känner sig smått paranoid.

Ett tag trodde jag att de enda helt rena nationerna var Sverige o Norge, nu är jag inte ens säker på det. Vad Norge beträffar så tror jag kominationen av ett snuskigt rikt land (oljebiljoner) och ett oerhört intresse av skidåkning, nationalsporten nr 1, gör att det satsas mkt stora summor på allt som rör denna sport, allt från materialutveckling till träningsmetoder, upplägg, kost mm. Man kan om inte annat tala om dopning med oljemiljarder.

Desillusionerad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in