Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-25, 11:21
  #1
Avstängd
TLOJs avatar
Jag satt och drog lite språkexperiment i huvudet och blev nyfiken
på vad det kan ge här.

Alltså, skriv en längre mening där alla ord måste börja på samma
bokstav, så får vi se vad det kan resultera i
Det är tillåtet med smärre syftningsfel (lägg gärna till en kort
förklaring i så fall), men det måste ändå finnas ett vettigt innehåll som går att förstå.

Jag börjar med:
Vi vill visa världen vetenskapens verkliga vinster vid vardagliga verksamheters vinning.
2009-01-25, 11:36
  #2
Moderator
Psilosophers avatar
Det finns ett ord för vad du vill åstadkomma: Allitteration.
2009-01-25, 11:42
  #3
Medlem
4283s avatar
Bakom brödbutiken bodde Baskerbosses båda bröder, bröderna Basker. Brödernas båda brädade beundrarinnor brukade besviket begagna brödbutikens bullar. Bullarna bakade Baskerbosses bas, Bagarbasse. Baskerbosse bodde bredvid brödbutikens blå byggnad.

Baskerbosses bröders brädade beundrarinnor bodde båda bortom bergen, besynnerligt billigt bredvid Biffbertils bastanta baconbod. Byxbeklädd blott baktill..., beslöt Baskerbosse besöka Biffbertils baconbod. Bilen brummade bort bredvid belgiska bananbolagets blå byggnad. Bort bortom B-lagets bisarra bazarer, bort bortom brottarnas bökiga bryggor. Betongen brusade bredvid bilen.

Behärskat bromsade Baskerbosse bakom bankbudets beigea buss. Bankbudet betraktade Baskerbosse blygt. Baskerbosse besvarade Bankbudets blick. Bakom balkongbrokaden beskådade båda beundrarinnorna besöket. Baskerbosse bar buttert bort bilen bakom Biffbertils baconbod. Bland bilvraken bakom baconboden brukade Biffbertil bygga billiga bidéer. Braket blev bedövande, "BÄND BORT BENTLEYN, BÄÄÄÄND BORT BENTLEYN!", brölade Baskerbosse besatt. Bankbudet bajsade baken brun. Båda beundrarinnorna bantade bort brösten. Bagarbasse bakade bredare bullar.

Baskerbosse brottade bort bilvraken, böjde bak bidéerna, bankade Biffbertils brevlåda bucklig, bromsade bestört. Beskedet blottades bakom brevlådan: Biffbertil bortrest. Bankbudet blev buddhist. Båda beundrarinnorna började betala besynnerliga bankgiroblanketter beträffande betal-TV:s bredare basutbud. Baskerbosses beklagliga belägenhet bekymrade blott bredvidboende Becks bortskämda, bleka boxer.
2009-01-25, 12:59
  #4
Medlem
Abolishs avatar
En gammal som min mor lärde mig när jag var liten

Bagare Bengtsson bor bakom berget bakar bara brända bullar.
2009-01-25, 14:18
  #5
Medlem
Egon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Bakom brödbutiken bodde Baskerbosses båda bröder, bröderna Basker. ...
Claes Eriksson har kanske Copyright © på den¹. Som sagt, B-ramsan ifråga
finns med lite olika vattenmärken som Google använder för DNA-matchning.
Någon variant har Bentleyn felstavad som Bentlyn. Just denna har BÄÄÄÄND
som vattenmärke.

¹ Claes Eriksson har varierat ramsan. Boken »Alster en stunds texter« lär
innehålla en referensversion.

---
Den ultimata B-versionen är på engelska:

http://en.wikipedia.org/wiki/Buffalo...uffalo_buffalo
__________________
Senast redigerad av Egon3 2009-01-25 kl. 14:22.
2009-01-25, 14:39
  #6
Moderator
feldgraus avatar
Ingen språktråd utan snarare en Laidback-tråd. /MOD

/feldgrau

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback