Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-25, 00:05
  #1
Medlem
Hallå.

Jag behöver lite hjälp, eller rättare sagt mina föräldrar behöver min hjälp och jag har kört fast lite....

Mina föräldrar köpte en ny fin inspelningsbara DVD med HD från Sony så att dom kan spela in tv program med.

Dom har en Sony TV med inbyggd digitalbox som klarar av både DVB-t och DVC-t fast använder bara dvc-t delen eftersom dom bor i ett ComHem hus.
Eftersom boxen är inbyggd i TVn går antennkabeln från uttaget till TVn. DVDn kopplas in i TVn med HDMI kabel.

Mitt problem är nu: Hur fan ska detta funka?
Antennkabeln måste ju gå in i boxen (tvn) först för att avkoda signalen men hur ska DVDn då få informationen? Om jag kopplar in antennkabeln i DVDn så avkodas ju inte signalen och då ser jag ju inget?

Det kanske ska tilläggas att DVDn har en inbyggd box doch bara DVB-t så det hjälper ju inte så mycket.

Är det någon som har koll på hur man kopplar ihop det och OM det går att koppla ihop?

Tack på förhand!
Citera
2009-01-28, 21:29
  #2
Medlem
d0kt0rns avatar
jag tror att det enda sättet att göra det är som du sa, o tror väl tt det sk funka.
1. antennkabeln in i dvdn
2. antennkabel´plus hdmi ut från dvdn till tvn

det bör funka så, tänk på att bara för att man har inspelningsbar dvd så kan man inte titta på en kanal samtidigt som man spelar in på en annan.

har du testad ovanstående eller antog du bara att det inte skulle funka? har du redan testat var ju mitt inlägg värdelöst^^ men det borde va så, kan inte komma på nåt annat sätt det skulle funka på? viktiga är ju lixom att bilden ska in i dvdn för o kunna spela in, o antennkabel från dvdn till tvn för o kunna titta på tv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback