Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-04-22, 00:23
Medlem
Manny Calaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Hej,

Söker efter ett gammalt pusselspel som gick ut på att frigöra en ballong som satt fastsnörad runt nånting. Spelet bestod av flera nivår där det blev svårare och fler moment varje gång. Ofta hade man flera verktyg som typ förstoringsglas, ficklampa, bollar, rullband, saxar, blåslampor osv.

Man skulle då t.ex. få bollen att rulla på ficklampan så att den tändes. Sen riktade du ficklampan mot förstoringsglaset som i sin tur brände sönder tråden och ballongen var fri.

Nån som minns vilket spel jag pratar om? Detta var 10-15 års sen iaf på PC.

The Incredible Machine.
Citera
2009-04-22, 10:47
Medlem
Computerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manny Calavera
The Incredible Machine.

Tackar!! Grymt att du hitta den.
Citera
2009-04-24, 09:36
Medlem
Garnetts avatar
Plattformsspel till Amiga

Söker ett spel som jag spelade på Amiga när jag var liten. Huvudrollsinnehavaren var en riktigt slapp gubbe och man gled runt i skogen i första banan eller något och senare till någon fabrik. För att komma upp på vissa högre platåer hade man en pinne som man satte fast i ett hål i väggen för att sedan klättra upp på skaftet. Detta var även ens huvudvapen om jag kommer ihåg det rätt. I denna skog försökte träden även ge en stryk och de hade ansikten tror jag. I fabriken fanns det tunnor med grönt slem som man rörde runt med pinnen i av någon anledning.

Kommer inte ihåg mer än så.

Någon?
Citera
2009-04-24, 12:49
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Söker ett spel som jag spelade på Amiga när jag var liten. Huvudrollsinnehavaren var en riktigt slapp gubbe och man gled runt i skogen i första banan eller något och senare till någon fabrik. För att komma upp på vissa högre platåer hade man en pinne som man satte fast i ett hål i väggen för att sedan klättra upp på skaftet. Detta var även ens huvudvapen om jag kommer ihåg det rätt. I denna skog försökte träden även ge en stryk och de hade ansikten tror jag. I fabriken fanns det tunnor med grönt slem som man rörde runt med pinnen i av någon anledning.

Kommer inte ihåg mer än så.

Någon?

Kom på vad det hette! "Bubba 'n' Stix" var namnet. Det fanns tydligen till Genesis också så testa det gärna om ni har chansen!
Citera
2009-04-25, 16:11
Medlem
KaoseTs avatar
Söker namnet på ett spel till Dreamcast.

Det var ett fightingspel där alla kunde flyga och varje bana var en stor fyrkant i luften man fick hålla sig innanför och slåss.
Har ett svagt minne av att en av karaktärerna hade en specialattack där det flög runt skrot på hela banan.
Citera
2009-04-26, 13:44
Medlem
mexicolas avatar
Fanken vad sur jag är. Jag har fortfarande inte kunnat komma på mitt spel.

Fan, är det ingen här som är över 25 och minns spel som fanns innan -95..?
Citera
2009-04-27, 18:27
Medlem
Starkodders avatar
Ett riktigt kanon spel..

Är det någon som känner igen det här spelet?

Banan består av en kulle med en kanon på varje sida av slutningarna. Spelet gick ut på att man skulle skjuta sönder motståndarens kanon, man sköt varanat skott var.

Någon måste väl känna igen detta spelet?
Citera
2009-04-27, 19:10
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starkodder
Är det någon som känner igen det här spelet?

Banan består av en kulle med en kanon på varje sida av slutningarna. Spelet gick ut på att man skulle skjuta sönder motståndarens kanon, man sköt varanat skott var.

Någon måste väl känna igen detta spelet?

Scorched Earth
Citera
2009-04-27, 19:57
Medlem
Starkodders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Scorched Earth

Näe, inte redigt. Det spelet jag tänke på är ännu simplare. Det har en "paintkänsla" över sig. Riktigt dåligt, de enda effekterna var att kanonerna började brinna vid träff. Det blev en skrothög med några brandgula lågor... Men tack ändå.
Citera
2009-04-27, 20:01
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starkodder
Näe, inte redigt. Det spelet jag tänke på är ännu simplare. Det har en "paintkänsla" över sig. Riktigt dåligt, de enda effekterna var att kanonerna började brinna vid träff. Det blev en skrothög med några brandgula lågor... Men tack ändå.

det heter "cannon"
eller .. det finns ju tusen kopior men jag hade ett som hetter "cannon" som hade paintkänsla över de iaf
Citera
2009-04-30, 14:24
Medlem
Postboxens avatar
Cowboyspel, runt 8 år sedan, man sköt bovar. Sidoscrollande (heter det så? Super Mario style?)
Citera
2009-04-30, 19:47
Medlem
Cum*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postboxen
Cowboyspel, runt 8 år sedan, man sköt bovar. Sidoscrollande (heter det så? Super Mario style?)
Finns både Gun Smoke som scrollar vertikalt som ett shmup och Cowboykid där det är lite mer fritt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gun.Smoke

http://en.wikipedia.org/wiki/Cowboy_Kid

Edit: Cowboy Kid släpptes visst inte i Europa, så det var kanske inte det.
Senast redigerad av Cum* 2009-04-30 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in