Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-10-31, 21:44
Medlem
Garnetts avatar
Skateboard

Mina vänner, jag behöver er hjälp! Jag söker ett spel till Commodore 64 där man åker skateboard. Jag kommer ihåg så mycket som att det var sidescrolling och att gubben såg ut som om han hade en smurfhatt på sig. Tror att det på titelskärmen stod att skaparen hette "EKA" eller "ECA" eller liknande men jag hittar tamigfan inte det någonstans.
Citera
2009-11-01, 00:09
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nujabez
TILLÅT MIG KYSSA DIG! SERIÖST!!!!

Fan att jag inte fann nåt på google. Jävla horgoogle har svikit mig flera gånger den här veckan....

ULTRA TACK!!!!
Öh...det är okej, jag är straight.
Men kul att kunna glädja nån! Jag tog helt enkelt och klämde in så många sökord jag kunde komma på och tror att den vinnande kombinationen blev "sl spel stockholm" eller nåt åt det hållet.

Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Mina vänner, jag behöver er hjälp! Jag söker ett spel till Commodore 64 där man åker skateboard. Jag kommer ihåg så mycket som att det var sidescrolling och att gubben såg ut som om han hade en smurfhatt på sig. Tror att det på titelskärmen stod att skaparen hette "EKA" eller "ECA" eller liknande men jag hittar tamigfan inte det någonstans.
Det bör väl vara klassikern Skate or Die?
Citera
2009-11-01, 12:27
Medlem
Garnetts avatar
sad face

Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Öh...det är okej, jag är straight.
Men kul att kunna glädja nån! Jag tog helt enkelt och klämde in så många sökord jag kunde komma på och tror att den vinnande kombinationen blev "sl spel stockholm" eller nåt åt det hållet.

Det bör väl vara klassikern Skate or Die?

Nä, tyvärr, men även det ett fantastiskt spel och tack för hjälpen! Någon annan som kan ha lirat det? Det är endast sidescrolling!
Citera
2009-11-01, 18:12
Medlem
Söker ett spel jag spelade när jag var liten på commodore 64. Man var typ långben och har för mig att knatte fnatte och tjatte var med.

Man skulle blandannat kasta meloner..
Styra tgå så det åkte rätt osv.. Sen på slutet kunde man bygga en lekpark åt knatte å dom andra

Vilket spel är det?
Citera
2009-11-02, 00:15
Medlem
Jag söker ett rpg spel från 90-talet.

Man ser spelet uppifrån och man styr runt karaktären med hjälp av musen. Vad jag kommer ihåg så är kartan väldigt liten och man går ganska långsamt. Tror det bara finns 3 klasser att välja mellan, archer, mage och warrior.

Är ganska säker på att karaktären har en orange mantel på sig oavsett vilken klass man är.

Man kan välja i menyn vilken karta man vill köra, och så får man börja i en liten by (det är typ bara 3 gubbar och ett hus i byn). och resten av kartan består mest av skog, floder och broar.

Det går även att spela i multiplayer och tror att det max går att spela 3 spelare samtidigt (är dock inte säker). och man hjälps då åt att döda monster.

Kommer inte ihåg vad spelet gick ut på men kul va det. så om någon där ute vet vilket spel jag tänker på så kan ni ju posta det här
Citera
2009-11-02, 00:28
Medlem
Jivs avatar
Gör ett försök på detta, då jag fortfarande inte vet vilket spel det rör sig om.

Spelet i fråga är rätt gammalt, spelade det i början av 90-talet hos min dåvarande granne på en amiga/c64/nån liknande spelmaskin. Det var ett 2D-plattformsspel där man styrde en liten vit riddare. De enda fienderna jag minns var skelett, samt att det fanns en stor skelettdrake som första (tror jag) boss. Man kunde även hitta nya vapen, däribland en röd pil (som behövdes för att döda ovan nämnda skelettdrake) och en vit pil, som var söligare än den röda. Jag minns att man även kunde ha nåt gult solliknande vapen med, som roterade runt plattformen man sköt den på.

Är jag helt ute o virrar eller finns det någon vänlig själ som känner igen detta spel eller iaf har en blek aning om vad det kan röra sig om?
Citera
2009-11-02, 01:44
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skheaton
Söker ett spel jag spelade när jag var liten på commodore 64. Man var typ långben och har för mig att knatte fnatte och tjatte var med.

Man skulle blandannat kasta meloner..
Styra tgå så det åkte rätt osv.. Sen på slutet kunde man bygga en lekpark åt knatte å dom andra

Vilket spel är det?
Man var inte Långben utan Kalle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Donald_Duck's_Playground
Citera
2009-11-02, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Man var inte Långben utan Kalle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Donald_Duck's_Playground

Haha kung!! Tack
Citera
2009-11-02, 15:22
Medlem
Jag söker ett spel jag hade på NES när jag var liten.
Har ingen aning om va det heter.
Det börjar med en film om en pojke som har en groda så rymmer grodan så hoppar man i en stridsvagn.
sen kör man runder i den stridsvagnen kommer i håg att jag inte kom alls långt.

vill verkligen hitta detta har letat bland en jävla massa spel utan resultat.
Citera
2009-11-02, 15:31
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreXor

Man ser spelet uppifrån och man styr runt karaktären med hjälp av musen. Vad jag kommer ihåg så är kartan väldigt liten och man går ganska långsamt. Tror det bara finns 3 klasser att välja mellan, archer, mage och warrior.

Är ganska säker på att karaktären har en orange mantel på sig oavsett vilken klass man är.

Man kan välja i menyn vilken karta man vill köra, och så får man börja i en liten by (det är typ bara 3 gubbar och ett hus i byn). och resten av kartan består mest av skog, floder och broar.

Det går även att spela i multiplayer och tror att det max går att spela 3 spelare samtidigt (är dock inte säker). och man hjälps då åt att döda monster.

Kommer inte ihåg vad spelet gick ut på men kul va det. så om någon där ute vet vilket spel jag tänker på så kan ni ju posta det här
Låter lite som Hero Quest II, dock ytterst osäkert.
Citat:
Ursprungligen postat av krepskrepskreps
Jag söker ett spel jag hade på NES när jag var liten.
Har ingen aning om va det heter.
Det börjar med en film om en pojke som har en groda så rymmer grodan så hoppar man i en stridsvagn.
sen kör man runder i den stridsvagnen kommer i håg att jag inte kom alls långt.

vill verkligen hitta detta har letat bland en jävla massa spel utan resultat.
Blaster Master kanske?
Senast redigerad av Justitiemord 2009-11-02 kl. 15:44. Anledning: tillägg
Citera
2009-11-02, 17:22
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreXor

Det kan inte vara Nox? http://www.mobygames.com/game/nox
Citera
2009-11-02, 21:53
Medlem
djgoebbelss avatar
Söker Championship Manager 2: Scandinavian Leagues, ett gammalt championship manager-spel från 97. Söker en torrent på spelet helt enkelt.

Har spenderat i alla fall 10 timmar sammanlagt med att söka efter en nedladdning till det här spelet, men misslyckats fullständigt.

Kanske någon på flashback lyckas bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in