Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-01-04, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulvodka
Det var nog fanimej det. Kollade första nivån på Youtube och det påminner mig om rätt spel. När man var barn kändes allt mycket mörkare och läskigare dock.. Tack för hjälpen!

You're welcome!
Ska ta och lira det i veckan lite. Blev sugen att få lite nostalgikick så tack själv
Citera
2023-01-22, 14:10
Medlem
Hallå

Jag söker ett spel som jag spelade som demo tidigt 2000-tal. Det var från en pc-gamerskiva.

Det var ett peka-klickaspel tror jag där man var en grön alienliknande gubbe i nån tropisk miljö. Spelet var svenskt och gubben pratade svenska. Man kunde fisa och rapa genom att trycka på nån knapp har jag för mig.

Jag tror det hette nånting med man, typ Superman fast nåt annat, ----man

Vore svinkul om någon visste vad det är för spel!
Citera
2023-01-22, 14:11
Medlem
fearreapers avatar
Boogerman?

Citat:
Ursprungligen postat av Ballekuk
Hallå

Jag söker ett spel som jag spelade som demo tidigt 2000-tal. Det var från en pc-gamerskiva.

Det var ett peka-klickaspel tror jag där man var en grön alienliknande gubbe i nån tropisk miljö. Spelet var svenskt och gubben pratade svenska. Man kunde fisa och rapa genom att trycka på nån knapp har jag för mig.

Citera
2023-01-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Boogerman?

Nope, inte det.
Citera
2023-02-04, 10:04
Bannlyst
Det fanns 100 spel i ett och hade biljard, väldigt märkliga spel, man styrde en robot i 50 levrar mindes jag och det var tufft.

Vad är det för spelkatalog jag söker?
Citera
2023-02-04, 17:44
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Det fanns 100 spel i ett och hade biljard, väldigt märkliga spel, man styrde en robot i 50 levrar mindes jag och det var tufft.

Du får nog börja med att informera oss om till vilken spelkonsol denna spelsamling fanns och lite mer info utöver det. Exempelvis ur vilket perspektiv man såg spelplanen (uppifrån, från sidan, eller?), hur framgick det att det var en robot man spelade som, osv?
Citera
2023-02-04, 18:08
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Det fanns en kassett med 100 NES spel på Nintendo 8-bitar, men den var inte släppt av Nintendo/Bergsala utan kallades en "piratkassett".

Minns att många av spelen fattade man ingenting vad man skulle göra, men biljard spelet "Lunar pool" spelades mest.

https://www.youtube.com/watch?v=3Aih37orQKY

Robotspelet kan det vara Section Z ?

https://www.youtube.com/watch?v=WScye1xayu4
Citera
2023-03-12, 09:04
Medlem
Söker namnet på ett gammalt pc-spel.

Ett bilspel med vapenarsenal, någon form av linjebaserad 3d, jag tror det var monokrom.

Race på olika banor, vinstsummor som man investerade i olika vapen som missiler och minor, och ibland blev man kontaktad innan ett race för att eliminera någon särskild deltagare som då gav bonus om man nappade på erbjudandet och lyckades.

Tror det var till 286.
Citera
2023-03-12, 10:14
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Söker namnet på ett gammalt pc-spel.

Ett bilspel med vapenarsenal, någon form av linjebaserad 3d, jag tror det var monokrom.

Race på olika banor, vinstsummor som man investerade i olika vapen som missiler och minor, och ibland blev man kontaktad innan ett race för att eliminera någon särskild deltagare som då gav bonus om man nappade på erbjudandet och lyckades.

Tror det var till 286.

Death Rally, finns på steam https://store.steampowered.com/app/358270/Death_Rally_Classic/
Citera
2023-03-12, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons
Death Rally, finns på steam https://store.steampowered.com/app/358270/Death_Rally_Classic/

Spelet jag söker är äldre, och 3d, linjer bara, inga texturer, och man satt i bilen och såg ut, som FPS.

Tror att det enbart var svartvitt.

Annars var ju Death Rally kul, kommer ihåg hur jag och kompisarna nötte.

edit: hehe, vel man kan ha på minnet, hittade det nu, det var nog bara att jag hade en kass skärm i början för det är i färg.

Deathtrack från 1989, Activision

Tack för att du fick mig att börja minnas
Senast redigerad av hodde 2023-03-12 kl. 10:44.
Citera
2023-03-18, 09:51
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballekuk
Hallå

När jag hör rapa och fisa så tänker jag direkt på Oddworld:Munch's Oddysee, men om det var portat till svenska vet jag ej. Sen var det nog inte peka och klicka heller, vad jag minns.
Citera
2023-03-24, 19:25
Medlem
Jag har försökt komma på ett spel under en längre tid och har inte så mycket att gå på.

Rätt så säker att det är ett snes-spel. Det gick att spela flera stycken eller åtminstone två stycken. Man skulle klara olika hinderbanor på snabbast tid. Den som vann fick typ en kristallpokal. Pokalen var i olika färger beroende på vilken färg man valt i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in