Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-07, 17:39
  #4945
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terry-Butcher
Söker efter ett gammalt strategispel. Kanske från 2000-talet. Det kan ha hetat Hells Kitchen. Eller så utspelade sig storyn i Hells Kitchen, området på Manhattan. Storyn var någon slags maffiagrej där jag minns att man byggde knarklabb och liknande. Layouten på spelet påminde om en blandning mellan The Sims och Sim City.

Ringer det en klocka hos någon?
De spel jag tänker på när jag hör det där:

Gangsters: Organized Crime - 1998
Gangsters 2 - 2001
Street Wars aka Mob Rule - 1999
Gangland - 2004
Escape From Paradise City - 2007 [uppföljare till Gangland]
Chicago 1930 - 2003

Vet inte riktigt om något av dem utspelar sig på Manhattan, dock. Både Chicago 1930 och Gangster-spelen utspelar sig i Chicago. Gangland utspelar sig i någon fiktiv stad.
Mob Rule och Escape From Paradise City har jag aldrig spelat. Men jag minns att de andra spelen var roliga på den tiden. Särskilt Gangland!

Det är de jag kommer ihåg som är från runt millennieskiftet. Kanske finns några andra alt. några nyare också.
Citera
2018-01-13, 00:01
  #4946
Medlem
Killer-queens avatar
Letar efter ett bilspel från 2000-2005 någon gång, hade för mig att det var svensktillverkat och hette Nitro, men jag får ingen träff på det.

Ett fåtal väldesignade banor som man körde från tredjepersonsperspektiv. Det fanns olika bilar man kunde låsa upp, och en minns jag var en skolbuss. Sista bilen var en svart sportbil.
Citera
2018-01-13, 00:13
  #4947
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Letar efter ett bilspel från 2000-2005 någon gång, hade för mig att det var svensktillverkat och hette Nitro, men jag får ingen träff på det.

Ett fåtal väldesignade banor som man körde från tredjepersonsperspektiv. Det fanns olika bilar man kunde låsa upp, och en minns jag var en skolbuss. Sista bilen var en svart sportbil.
Det är mycket riktigt svenskt men heter Ignition.
https://www.youtube.com/watch?v=BadFguo5V4k
Citera
2018-01-13, 00:18
  #4948
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är mycket riktigt svenskt men heter Ignition.
https://www.youtube.com/watch?v=BadFguo5V4k
Ignition var det ja, inte Nitro. Tackar! Kul att återse det, spelade det väldigt mycket under en period.
Citera
2018-01-13, 00:22
  #4949
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Ignition var det ja, inte Nitro. Tackar! Kul att återse det, spelade det väldigt mycket under en period.
Det gjorde jag också och till min stora glädje så fick jag faktiskt träffa några av killarna som hade gjort det då vi var engagerade i samma lokalavdelning av PP. Klart kul.
Citera
2018-01-27, 21:27
  #4950
Medlem
Fantastiskt att den här tråden existesterade, precis vad man sökte ^^,

Jag vill hitta ett spel jag spelade på dator (vet ej om det var en mac eller PC) runt millenieskiftet.
Det var ett multiplayerspel som gick ut på att man var en orm, och så skulle man jaga runt sina ägg har jag för mig, och försöka sopa dem till sin lilla korg med en liten sopskyffel.
Det är alltså inte Snake jag menar utan man skulle typ vakta sin lilla äggkorg.
Har letat och letat men hittar inte detta söta gamla spel nånstans så vore kul om nån kände igen sig
Citera
2018-02-03, 22:02
  #4951
Medlem
93-94 var jag på en datormässa. Tror det röde sig om windows (3.x?)

Kanske inte ett spel utan mer någon slagt interctive /multimedia learning/spel

Det enda jag egentligen kom i håg var en mellansekvens med en slags blå eller lila animerad figur som åkte snabbt i en shoppingvagn nedför backar kullar (elle var det en bergodalbane räls?). Samtidigt som han ropade typ ”ohooo” ”tjohoooo” eller likande.. heje inte mkt att gå på kanske.
Citera
2018-02-05, 21:47
  #4952
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag spelade (minst) två spel på en Nintendo där man inte kunde byta spel, det var en skärm och en knappsats och inbyggt spel. Vill minnas att spelen var "Popeye" och "Donkey Kong 2". Har sökt lite och får upp "panorama-något". Jag menar inte Game and watch-spelen. Är det jag som är dålig på att söka?
Citera
2018-02-05, 21:58
  #4953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Jag spelade (minst) två spel på en Nintendo där man inte kunde byta spel, det var en skärm och en knappsats och inbyggt spel. Vill minnas att spelen var "Popeye" och "Donkey Kong 2". Har sökt lite och får upp "panorama-något". Jag menar inte Game and watch-spelen. Är det jag som är dålig på att söka?

Inte https://www.youtube.com/watch?v=oQY1o--w77M ?
Citera
2018-02-05, 22:41
  #4954
Medlem
WolframTungstens avatar
Stort tack för din länk, tack vare den fick jag fram det jag ville ha. "Tabletop" kallades maskinerna. Popeye och Donkey Kong Junior. Jag mindes inte den lilla spaken, en joystick, trodde bara det var knappar. Där ser man. Återigen tack.
Citera
2018-02-11, 15:30
  #4955
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Spelet jag söker är inte jätte retro. Spelet fanns/finns på jesper.nu/hamsterpaj.net tror jag. Spelade det för typ 5 år sedan, spelet hette något med typ papas freez tror jag.

Man gjorde typ glassar med olika fyllningar/tillbehör till kunder, kom bilder på vad dom ville ha typ.
Citera
2018-02-11, 17:20
  #4956
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Spelet jag söker är inte jätte retro. Spelet fanns/finns på jesper.nu/hamsterpaj.net tror jag. Spelade det för typ 5 år sedan, spelet hette något med typ papas freez tror jag.

Man gjorde typ glassar med olika fyllningar/tillbehör till kunder, kom bilder på vad dom ville ha typ.
Måste det vara exakt det spelet? Konceptet som sådant finns i flera olika varianter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback