Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-15, 23:13
  #4957
Medlem
Sitter och pratar minnen och dom kommer jag på ett spel som jag spelade i början av 2000- talet. Spelet handlade om att nå ut i rymden eller någon planet. Man hade en egen rymdbas som man var tvungen att bygga upp ute på en ö tror jag. Missminner jag mig inte allt för mycket så tror jag att man hjälpte en äldre herre med detta uppdrag. Det var någon slags tidspress också vill jag minnas. Man skickade upp raketer i rymden och tog emot signaler via en radio eller likande.

Spelet kan ha kommit från ett Kelloggspaket.
Citera
2018-02-16, 05:27
  #4958
Medlem
fearreapers avatar
Rymdjakten ?
Citat:
Ursprungligen postat av zazzze1
Sitter och pratar minnen och dom kommer jag på ett spel som jag spelade i början av 2000- talet. Spelet handlade om att nå ut i rymden eller någon planet. Man hade en egen rymdbas som man var tvungen att bygga upp ute på en ö tror jag. Missminner jag mig inte allt för mycket så tror jag att man hjälpte en äldre herre med detta uppdrag. Det var någon slags tidspress också vill jag minnas. Man skickade upp raketer i rymden och tog emot signaler via en radio eller likande.

Spelet kan ha kommit från ett Kelloggspaket.
Citera
2018-02-20, 15:35
  #4959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Spelet jag söker är inte jätte retro. Spelet fanns/finns på jesper.nu/hamsterpaj.net tror jag. Spelade det för typ 5 år sedan, spelet hette något med typ papas freez tror jag.

Man gjorde typ glassar med olika fyllningar/tillbehör till kunder, kom bilder på vad dom ville ha typ.

papa's freezeria
Citera
2018-03-01, 18:01
  #4960
Medlem
dekadentens avatar
Jag letar efter ett spel som var likt Backpacker (för barn). Man skulle lösa mysterium, tror att ett var i Machu Picchu och man jagades av tjuvar(?) som ville hitta skatterna innan man själv gjorde det. Tjuvarna kunde skjuta en om de kom till samma ställe som man själv var på och då var spelet slut. Det var frågor och jag tror man sökte jobb också, precis som i orginalet. Spelade det här runt 2003-2005 någon gång och TROR det var ganska nytt då.
Citera
2018-03-01, 18:36
  #4961
Medlem
fearreapers avatar
Globetrotter ?
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Jag letar efter ett spel som var likt Backpacker (för barn). Man skulle lösa mysterium, tror att ett var i Machu Picchu och man jagades av tjuvar(?) som ville hitta skatterna innan man själv gjorde det. Tjuvarna kunde skjuta en om de kom till samma ställe som man själv var på och då var spelet slut. Det var frågor och jag tror man sökte jobb också, precis som i orginalet. Spelade det här runt 2003-2005 någon gång och TROR det var ganska nytt då.
Citera
2018-03-14, 03:12
  #4962
Medlem
majorapas avatar
Detta är nog omöjligt men jag gör ett försök.
Söker ett vad jag tror är ett spel som fanns på Mac någon gång under mitten av 90-talet.
Det jag minns är att det var ett icke-spelbart demo så jag vet inte om spelet ens fanns eller om det endast var ett demo.
Det var iaf top-down i ganska snygg 2d och spelaren var en knubbig ganska kvadratisk liten riddare eller liknande och sprang runt i en någon medeltidsmiljö utomhus och slogs och kiteade runt massvis av fiender. Detta tills han blev överrumplad och dog.
Spelet såg väldigt roligt ut och jag blev så besviken när det inte gick att spela. Någon som känner igen detta?
Citera
2018-04-11, 22:18
  #4963
Medlem
Hej!
Jag söker namnet på ett dataspel jag spelade på Atari ST sent 80-tal eller kanske tidigt 90-tal. Spelet var uppbyggt på det viset att varje bana var som en enskild spelgenre. En bana var som Arkanoid / BreakOut, en annan Dungeon Master-liknande RPG, en annan 2d-platforms liknande typ Mario, osv. Hela spelet var liksom som massa minispel. Har sökt efter detta spel i evigheter men har inte lyckats finna det igen. Någon som vet namnet på spelet?
Citera
2018-05-06, 22:08
  #4964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rafo
Hej, letar efter ett spel som jag tror kommer från 90 talet på pc.

Tyvärr var jag liten och kunde inte engelska och minns inte så himla mycket detaljer.

Jag tror att man var ägare av någon form av pmc i framtidsformat. Spelet hade två olika delar. Den ena delen var i ett kontor tror jag där man huvudsakligen navigerade menyer för att utveckla vapen och utrustning, tillverka saker, köpa och sälja utrustning och köpa och sälja aktier. Man var väll typ ceo.

Den andra delen var att man tog kontrakt och det blev ett rts. Minns inget om vad det var för namn men sjukt sugen på att hitta detta spel igen.

Över ett år sedan, vet inte om du fått reda på det längre fram i tråden.

War Inc.

https://www.giantbomb.com/war-inc/3030-9955/images/
Citera
2018-05-08, 07:10
  #4965
Medlem
Rafos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
Över ett år sedan, vet inte om du fått reda på det längre fram i tråden.

War Inc.

https://www.giantbomb.com/war-inc/3030-9955/images/

Fy fan altså! Tackar!

Bilderna är ju klockrena så jäkla massa minnen! Tack som satan. Stör mig emellanåt på sådana saker som man bara har diffusa minnesbilder av och svårt att beskriva men du lyckades hitta rätt. Stort tack, gjorde min morgon!
Citera
2018-05-14, 12:43
  #4966
Avstängd
wazzobazzos avatar
Söker ett gammalt arkadspel som jag spelade antingen på Liseberg eller Tivoli i Köpenhamn för länge sedan. Ett stridsvagnsspel som utspelade sig i nutid. Som spelare satt man i ett säte med högtalare vid öronen. Styrde stridsvagnen i 1:a-personsvy och tror det var 1v1. Halvgrynig 3D-grafik. Tror det var vita mot gröna stridsvagnar. Någon som vet?

Edit: och såklart hittar jag det minuter efter gjort inlägg. Tokyo Wars hette det.
__________________
Senast redigerad av wazzobazzo 2018-05-14 kl. 12:48.
Citera
2018-05-18, 00:37
  #4967
Medlem
Hejhallå!

Letar efter ett pc-spel som jag hittade i farsans fodral med cd-skivor när jag var liten, ca 10-15 år sedan. Har för mig att man var antingen i rymden (uppfattade jag det som iallafall), eller i någon slags flygbas. Du skulle försvara dig mot en massa flygskepp (UFO:n bland annat kan det ha varit) och du satt i ett slags turret har jag för mig.
Man kunde inte gå omkring eller nått men efter att man klarat första banan så blev du ett plan eller rymdskepp eller nått å fick flyga runt och skjuta. Minns vagt att du kunde skjuta sönder basen också. CD-skivan var svart och skarpt ljusgrön-ish. Kan ha börjat på I-nånting.

Allt gott,
Citera
2018-05-18, 15:35
  #4968
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalstolthet
Hejhallå!

Letar efter ett pc-spel som jag hittade i farsans fodral med cd-skivor när jag var liten, ca 10-15 år sedan. Har för mig att man var antingen i rymden (uppfattade jag det som iallafall), eller i någon slags flygbas. Du skulle försvara dig mot en massa flygskepp (UFO:n bland annat kan det ha varit) och du satt i ett slags turret har jag för mig.
Man kunde inte gå omkring eller nått men efter att man klarat första banan så blev du ett plan eller rymdskepp eller nått å fick flyga runt och skjuta. Minns vagt att du kunde skjuta sönder basen också. CD-skivan var svart och skarpt ljusgrön-ish. Kan ha börjat på I-nånting.

Allt gott,

Vet precis vilket spel du menar, men har också glömt namnet på det. Minns att jag spelade det mycket i multiplayer med en polare. Ska se om jag kan Googla fram nåt. Återkommer.

Edit: Hittade det och det heter Incoming:
https://en.wikipedia.org/wiki/Incoming_(1998_video_game)
https://www.youtube.com/watch?v=nNgrITK-_Go
__________________
Senast redigerad av Inzaneclown 2018-05-18 kl. 15:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback