Klart ett steg åt rätt riktning. Känner igen det här med att plocka upp äpplen för att ha som vapen/komma vidare i banorna. Men kens labyrinth släppes år för tidigt..
Jag och en vän har sökt efter ett spel i ungefär 15 år. Vi är rätt säkra på att det hette någonting med "jakten på skattkammarön" men det finns inga som helst spår på internet.
Spelet var teknat och i 2D, typ point and click. Huvudkaraktären var en pojke tror jag, och man fick med sig vänner (djur) på vägen.
De två scenerna vi minns bäst är början då man träffar en skadad papegoja som man hjälper med bandage, som sedan hänger med på äventyret. Även i slutet av spelet när man flyr från pirater med skatten, i en jeep.
Ska också ha funnit en scen i spelet där man hjälpte upp en flodhäst ur ett hål, och en annan scen där man letade efter en nyckel på skärmen i en djungel.
Som sagt, 15 års letande, inte hittat ett enda spår, det enda vi har är minnen. Om någon här på flashback kan ge oss ens ett fragment av ett spår att gå vidare på, så kommer vi vara evigt tacksamma
Jag och en vän har sökt efter ett spel i ungefär 15 år. Vi är rätt säkra på att det hette någonting med "jakten på skattkammarön" men det finns inga som helst spår på internet.
Spelet var teknat och i 2D, typ point and click. Huvudkaraktären var en pojke tror jag, och man fick med sig vänner (djur) på vägen.
De två scenerna vi minns bäst är början då man träffar en skadad papegoja som man hjälper med bandage, som sedan hänger med på äventyret. Även i slutet av spelet när man flyr från pirater med skatten, i en jeep.
Ska också ha funnit en scen i spelet där man hjälpte upp en flodhäst ur ett hål, och en annan scen där man letade efter en nyckel på skärmen i en djungel.
Som sagt, 15 års letande, inte hittat ett enda spår, det enda vi har är minnen. Om någon här på flashback kan ge oss ens ett fragment av ett spår att gå vidare på, så kommer vi vara evigt tacksamma
Denna boulder dash-klon vid namn "Bomber och Bumlingar" var det bästa som fanns i min barndom och jag minns det med tårar i ögonen. Snälla hjälp mig, mina googlingsskills räcker inte enda fram!
Jag letar efter ett riktigt gammalt spel som heter "Bomber och Bumlingar". Jag har försökt skitlänge nu, utan någon form av resultat
Den som vet hur jag får tag i det är guld värd!
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Jag letar också efter ett DOS-spel som åtminstone "i mina kretsar" hette bomber och bumlingar. Det funkade precis som de boulder dash-spel jag hittat men man spelade in som någon ekorre utan som en gubbe i röd tröja och hatt, samt att det fanns gröna, röda och lila monster på spelet som man kunde döda genom att släppa stenar och bomber på dem varpå de "förvandlades" till olika saker.
Om någon har någon aning om vad detta spelet heter eller möjligen vilket boulder dash det är skulle jag vara evigt tacksam för ett svar.
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Nån som vet var jag kan hitta en spelbar version av detta spel?
Denna boulder dash-klon vid namn "Bomber och Bumlingar" var det bästa som fanns i min barndom och jag minns det med tårar i ögonen. Snälla hjälp mig, mina googlingsskills räcker inte enda fram!
åh fuuuuuuuuuuuck yes!
Har sökt i åratal efter detta! Åh fy fan vill du gifta dig med mig herreguuuud?!
Hur gör jag nu för att köra .exe-filer på windows 10?!?
åh fuuuuuuuuuuuck yes!
Har sökt i åratal efter detta! Åh fy fan vill du gifta dig med mig herreguuuud?!
Hur gör jag nu för att köra .exe-filer på windows 10?!?
Söker ett spel från ca -98. Det är en sci-fi 3:e persons shooter som är starkt inspirerad av filmen Starship Troopers. Fienderna man skjuter på t.ex. är väldigt lika rymdisarna i filmen. Filmen är släppt sent -97 och detta spel kom därefter, därav min gissning att det är från -98. Det är inte något officiellt spel till filmen utan känns bara väldigt inspirerat av den.
Hallå där, letar efter ett vad som inte verkar vara särskilt känt browser webbläsarspel, som fanns på internet under 2000-talet, tidigt 2000 till sent 2000 troligen.
Det var som Utopia och Hattrick, vilket var de andra spel jag aktivt körde, där man hade ett visst antal resurser per dag att avverka. Spelet var ett klassiskt döda monster och få loot / experience. Är ganska säker på att man tryckte på en knapp som hetter journey eller något liknande, så kunde man träffa på monster och sånt. Det fanns många olika utfall. Ett liknande spel är Dragon Court, men det är inte det. Det fanns inga direkta zoner vad jag kommer ihåg. Det var snyggare, större bilder än vad Dragon Court hade, men mindre färgrika.
Jag har letat någon dag nu och granskat internet men inte hittat något. Har letat igenom massor av listor utan att känna igen namn eller bild. Jag hoppas någon kommer ihåg något liknande spel och kan ge tips.
Söker ett spel från ca -98. Det är en sci-fi 3:e persons shooter som är starkt inspirerad av filmen Starship Troopers. Fienderna man skjuter på t.ex. är väldigt lika rymdisarna i filmen. Filmen är släppt sent -97 och detta spel kom därefter, därav min gissning att det är från -98. Det är inte något officiellt spel till filmen utan känns bara väldigt inspirerat av den.
Det jag kommer att tänka på utifrån den där beskrivningen är Outwars från 1998: