• 1
  • 2
2010-03-02, 19:48
Medlem
Kunde inte se någon annan tråd där det diskuterats Captain Claw så jag gör nu denna.

Story: Man spelar som katten och kaptenen "Claw" efter att han har flytt ifrån hundarnas fängelse. Det är krig och man spelar igenom 14 banor för att ta hämnd på hundarna och deras generaler. Spelet tillsynes utspelas på omkring mitten av 1800-talet.

Detta pc spelet är en av mina riktiga favoriter, bland de bästa jag har lirat genom åren. Simpelt men genialt.

Tycker ni att det var/är kul? Har ni några anekdoter ni vill dela med er av? Vilken är er favoritbana?

Diskutera!

Här är ett klipp ifrån spelet för er som kanske har spelat det men inte kommer ihåg hur det såg ut:
http://www.youtube.com/watch?v=vu5L_5H6O0A
Senast redigerad av MrOizo. 2010-03-02 kl. 19:50.
Citera
2010-03-02, 19:57
Medlem
peekayys avatar
Nostalgi <3

Men det laggade inte lika mycket för mig som på filmen
Senast redigerad av peekayy 2010-03-02 kl. 19:59.
Citera
2010-03-10, 12:43
Medlem
Vinniepazs avatar
Fyfan vad jag lirade det där när jag var liten.
Citera
2010-03-25, 12:31
Medlem
Ingen annan som lirat?
Citera
2010-04-07, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Den jävlas när jag försöker spela. Har fixat kompatibilitet och allt sånt, men den vill ändå inte. Antingen påstår den att det fattas en skiva (helt cp eftersom det är därifrån den kör autorun) eller så säger den att den inte kan ladda en viss resource file.

Någon som vet hur jag kan fixa detta?
Tror nog det finns en torrent på piratebay också, det var där jag laddade hem ifrån. Har du mountat med daemon tools? Daemon tools lurar datorn att det finns en skiva i, vilket gör att du kan lira utan.
Citera
2010-04-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOizo.
Tror nog det finns en torrent på piratebay också, det var där jag laddade hem ifrån. Har du mountat med daemon tools? Daemon tools lurar datorn att det finns en skiva i, vilket gör att du kan lira utan.

Inte med daemon tools, men självklart har jag mountat. Hur skulle jag annars ha installerat och fått fram felmeddelanden?

Men jag ska testa att ladda ner en annan torrent som du sa. Verkar vara nåt knas med den här.
Citera
2010-04-19, 02:54
Medlem
ah testa en annan torrent, hoppas det fixar sig! Jävligt nice spel....om du har windows 7 undrar jag dock om det kommer fungera, många äldre spel som det operativsystemet inte stödjer :/
Citera
2010-08-22, 16:33
Medlem
sebbex2xs avatar
Åhh Captain Claw! Jag tror jag har kvar ett originalexemplar från 98
Citera
2010-08-22, 17:39
Medlem
BigFatCones avatar
För er som minns SHOGO MAD så kan jag berätta att det gömmer sig en Captain Clawdocka på en bana.
Citera
2010-08-23, 04:16
Medlem
Snubblade precis över någon fansite och blev galet sugen på att lira igenom den här klassikern igen. Borde nog ha originalet liggande någonstans dock. Riktigt schysst nostalgitripp!
Citera
2010-08-28, 00:37
Medlem
Taluss avatar
Spelade det som fan när jag var liten.. Men jösses, nu när jag ser klippet verkar det ju as-lamt
Citera
2010-09-19, 12:58
Medlem
Tog evigheter att downloada och packa ned på 720 Kb disketter. Mycket glad att det efteråt gick bra att packa upp filerna från de 60-70 disketterna på min egen dator . Spelade en halvtimme innan jag tröttnade .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in