Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janos
Gissar på antingen Kosmonaut eller SkyRoads.

Kosmonaut är det, tack som fan. Funderat på det i veckor!
Citera
2012-08-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janos
Three Dirty Dwarves

FAN VA JAG ÄLSKAR DIG ! TACK SÅ MYCKET <3<33 fan va glad jag är !
Citera
2012-08-29, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy
Jag tror jag vet vilket spel du menar, körde det på nån demo-skiva på 90-talet. Googlade snabbt och hittade Cultures / Cultures 2, kan det vara det?

Nej, det är det tyvärr inte.
Citera
2012-08-31, 17:24
Medlem
Slaminas avatar
Hejsan hejsan, säker ett urgammalt spel jag spelade på min gamla w95a för säkert 10 år sedan. Som jag minns det så var man ett gäng tomater som man skulle bygga växthus med, och sedan typ odla mer tomater för att sedan slåss mot andra tomater. Minns det som ett strategispel, sort of. Gick ganska segt också. Hoppas någon känner igen detta spel.
Citera
2012-09-02, 20:43
Medlem
Hellbeards avatar
När jag var yngre spelade jag ibland ett bilspel till PS1 (tror jag) på en demomaskin i en leksaksaffär. Vill minnas att det var en lång slinga man körde i stadsmiljö, inte runt på en bana. Det som sticker ut mest är att man flög något ohyggligt i nedförsbackarna. Jag menar seriös air time man hunnit koka kaffe under. Exakt vilken bil man körde minns jag inte men det kanske var en röd 60/80-tals-Corvette eller något åt det hållet? Någon som känner igen sig?
Citera
2012-09-02, 21:03
Medlem
Crazy Taxi ?
Citera
2012-09-02, 22:59
Medlem
Hellbeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papakrak
Crazy Taxi ?

Nej nej, det här var med största säkerhet äldre, fulare, simplare och sämre. Crazy Taxi glömmer man ju inte, det gick på Dreamcasten intill

Dessutom är ju Crazy Taxi open world och det var inte det jag beskrev. Det här var ett racingspel rätt och slätt, utan sidouppdrag.
Citera
2012-09-03, 22:04
Citat:
Ursprungligen postat av Hellbeard
När jag var yngre spelade jag ibland ett bilspel till PS1 (tror jag) på en demomaskin i en leksaksaffär. Vill minnas att det var en lång slinga man körde i stadsmiljö, inte runt på en bana. Det som sticker ut mest är att man flög något ohyggligt i nedförsbackarna. Jag menar seriös air time man hunnit koka kaffe under. Exakt vilken bil man körde minns jag inte men det kanske var en röd 60/80-tals-Corvette eller något åt det hållet? Någon som känner igen sig?

San Francisco Rush fanns ju till PlayStation 1 också och var nog ganska fult på den konsollen
http://www.arcade-museum.com/images/118/118124215833.jpg
Citera
2012-09-04, 10:43
Medlem
Hellbeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zacii
San Francisco Rush fanns ju till PlayStation 1 också och var nog ganska fult på den konsollen
http://www.arcade-museum.com/images/118/118124215833.jpg

Bra fynd, men jag tror jag snubblat över rätt spel på egen hand Kom inte ihåg technomusiken. Test Drive 4 ser mest bekant ut hittills!
Citera
2012-09-07, 13:48
Medlem
Nu är jag helt desperat! Jag måste få reda på vad spelet jag söker heter.

Under 90-talet tog pappa hem ett gäng skivor med speldemos till pc, kommer inte ihåg vad dom jäkla skivorna hette men dom hade iaf trippade omslag.

Jag spelade ett spel då man var någon form av riddare kanske, var mycket lite när jag spelade detta. Man gick in i en grotta och man såg inte salarna, eller rummen, innan man gått igenom eller undersökt hela rummet. Man slogs mot allt möjligt, fladdermöss, zombies osv. Samtidigt samlade man på sig en massa saker, om jag minns rätt så var det väl svärd och rustningar och sån skit.

Urkass förklaring men jag hoppas att någon förstår vad jag menar?
Citera
2012-09-07, 19:39
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaShingKa
Nu är jag helt desperat! Jag måste få reda på vad spelet jag söker heter.

Under 90-talet tog pappa hem ett gäng skivor med speldemos till pc, kommer inte ihåg vad dom jäkla skivorna hette men dom hade iaf trippade omslag.

Jag spelade ett spel då man var någon form av riddare kanske, var mycket lite när jag spelade detta. Man gick in i en grotta och man såg inte salarna, eller rummen, innan man gått igenom eller undersökt hela rummet. Man slogs mot allt möjligt, fladdermöss, zombies osv. Samtidigt samlade man på sig en massa saker, om jag minns rätt så var det väl svärd och rustningar och sån skit.

Urkass förklaring men jag hoppas att någon förstår vad jag menar?
Castle of the Winds?
Citera
2012-09-08, 11:26
Medlem
opens avatar
Vilket spel tillhör låten i flashklippet?
http://www.sieni.us/?id=12
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in