Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-11-24, 01:12
Medlem
MarioForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Letar efter action/äventyr RPGs till PS1, spel som liknar Alundra, Monkey Hero och Legend of Mana, alltså ej turbaserade. Några tips?

Brave Fencer Musashi, Vagrant Story, Terracon, Star Ocean 2. Vagrant Story är väl kanske turbaserat men på ett ganska subtilt sätt. Iaf inte textkommandobaserat.
Citera
2010-11-24, 16:10
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarioForPresident
Brave Fencer Musashi, Vagrant Story, Terracon, Star Ocean 2. Vagrant Story är väl kanske turbaserat men på ett ganska subtilt sätt. Iaf inte textkommandobaserat.

Tackar, Brave Fencer Musashi och Terracon hade jag inte ens hört talas om.
Vagrant Story säger många är väldigt bra men blir lite avskräckt av stridssystemet, påminner lite om V.A.T.S. från Fallout 3 och är inte riktigt vad jag letar efter.
Citera
2010-11-24, 18:37
Medlem
MarioForPresidents avatar
Citat:
Vagrant Story säger många är väldigt bra men blir lite avskräckt av stridssystemet, påminner lite om V.A.T.S. från Fallout 3 och är inte riktigt vad jag letar efter.

Nja om jag inte missminner mig är det mer likt systemet i Final Fantasy XII.

Edit: Terracon finns att få tag på ganska billigt och lär också vara ett av de sista (och mest underskattade) spelen till PS1. Vad gäller Brave fencer släpptes det aldrig i Europa liksom många andra Square-spel till PS1. Så det gäller att komma över en US-utgåva. Det kan även kosta en del, om du nu inte kör emulatorspel.
Senast redigerad av MarioForPresident 2010-11-24 kl. 18:42.
Citera
2010-11-24, 22:36
Medlem
Caaladors avatar
Citat:

Jag rekommenderar också Star Ocean 2, har lagt ner sjukt mycket timmar på det spelet...
Citera
2010-11-25, 14:14
Medlem
Kommer ihåg ett spel jag hade till familjens gamla PC för en kanske 8-9 år sedan. Har svaga minnen från det, men det var alltså ett plattformsspel (2D) och man var en kanin om nu minnet inte sviker mig. Man kunde köra två stycken, alltså på ett tangentbord, då fick en vara en grön och den andra en röd kanin (?). Kaninerna hade alltså vapen och man fick hoppa runt och skjuta massor av monster och samtidigt byta upp sig i vapenarsenalen.

Någon som har en aning vad detta är för spel?! Skulle vara så jävla nostalgiskt att få spela det igen.

Tack på förhand.
Citera
2010-11-25, 15:31
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starlike
Kommer ihåg ett spel jag hade till familjens gamla PC för en kanske 8-9 år sedan. Har svaga minnen från det, men det var alltså ett plattformsspel (2D) och man var en kanin om nu minnet inte sviker mig. Man kunde köra två stycken, alltså på ett tangentbord, då fick en vara en grön och den andra en röd kanin (?). Kaninerna hade alltså vapen och man fick hoppa runt och skjuta massor av monster och samtidigt byta upp sig i vapenarsenalen.

Någon som har en aning vad detta är för spel?! Skulle vara så jävla nostalgiskt att få spela det igen.

Tack på förhand.

Något av spelen i Jazz Jackrabbit serien.

http://www.youtube.com/watch?v=bGITBBoN7Cw
Citera
2010-11-25, 15:36
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Något av spelen i Jazz Jackrabbit serien.

http://www.youtube.com/watch?v=bGITBBoN7Cw

Snart borde vi göra en lista med återkommande efterfrågade spel. Där får nog Jazz Jackrabbit ligga högst.
Citera
2010-11-25, 16:01
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Snart borde vi göra en lista med återkommande efterfrågade spel. Där får nog Jazz Jackrabbit ligga högst.

Seriöst, det vore inte en så dum ide, en lista i första inlägget folk kan kolla igenom, där man har de vanligaste efterfrågningarna.
Citera
2010-11-25, 16:24
Medlem
Försöker igen:
Jag söker ett textbaserat spel som nog är skrivet för 3.1.
Nuförtiden tror jag att det finns på någon hemsida.

Handlingen var typ the sims; du föds, bestämmer vad som ska hända, dör. Typ.
Man hade en svart bakgrund och vit text och bestämde vad som hände med vita knappar.

Nästan säker på att namnet på spelet var två latinska ord.
Citera
2010-11-25, 17:25
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GynoPhobia
Försöker igen:
Jag söker ett textbaserat spel som nog är skrivet för 3.1.
Nuförtiden tror jag att det finns på någon hemsida.

Handlingen var typ the sims; du föds, bestämmer vad som ska hända, dör. Typ.
Man hade en svart bakgrund och vit text och bestämde vad som hände med vita knappar.

Nästan säker på att namnet på spelet var två latinska ord.

Alter ego

http://www.playalterego.com/
Citera
2010-11-25, 19:18
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarioForPresident
Nja om jag inte missminner mig är det mer likt systemet i Final Fantasy XII.

Edit: Terracon finns att få tag på ganska billigt och lär också vara ett av de sista (och mest underskattade) spelen till PS1. Vad gäller Brave fencer släpptes det aldrig i Europa liksom många andra Square-spel till PS1. Så det gäller att komma över en US-utgåva. Det kan även kosta en del, om du nu inte kör emulatorspel.

Är ingen större problem då jag bränner dom, har just lärt bränna ps1 spel så håller på att spela de som man inte hade tillgång till när man var yngre.
Citera
2010-11-25, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Alter ego

http://www.playalterego.com/

Just det! Tackar, nu ska spelas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto