Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-04-19, 15:17
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnmannen
Söker ett spel, lirade det på Nintendo-64 när man var en superliten knatte det var något slags krigsspel, men man var : http://img.tradera.com/medium/732/140671732_1.jpg såna.

Tacksam för svar!

Army Men?

http://www.youtube.com/watch?v=T313g5x5ZUE
Citera
2012-04-19, 15:30
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirkaBagaren
Ett gammal spel till PC. Man kör något skepp i rymden, rätt litet, och tror man utgår från ett enormt skepp. Skjuter man på det stora moderskeppet några gånger blir man söndersprängd. Tror det är introt som är en scen med riktiga skådisar och snubben man är sitter i någon bar/liknande i en Star Wars-rock och tror det slutar med lite bråk. Skulle gissa på att det är från början av 90-talet, nästan helt säker på att det släpptes innan 2000. Det är i 3D.

Har även ett svagt minne att min farbror sa att han hade chattat och skrivit typ "go home to mommy" sen blivit nerskjuten så det kanske gick att köra online (om man inte kunde reta upp NPC:n). Fast det kanske var skitsnack.

OBS. Flera detaljer kan vara helt felaktiga eller snedvridna.

Inte helt säker men jag tippar på nån av spelen i serien Wing Commander, utspelar sig i rymden och det är riktiga skådisar i den med.

http://www.youtube.com/watch?v=AQDtby9jXHo kan vara denna du menar i och med att Mark Hamill från starwars är med i den, mfl.
Citera
2012-04-19, 15:57
Medlem
.........
Senast redigerad av TheSkunk 2012-04-19 kl. 16:00.
Citera
2012-04-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krampaj
Hej jag söker ett pc spel troligtvis från 95-97. Man är en liten kille som är flintis eller har gult hår och man letar efter nycklar. Det är allt jag kan minnas.

Låter som Chip's challenge
Citera
2012-04-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phizzle
Jag söker ett spel.

Jag hade det i en PC för alla demoskiva. Skulle gissa på att det var mellan 98-01.
Jag minns inte vad det heter men på den första banan var man en blå fyrkantig gubbe som åkte pulka ner för en lång backe.

Tack på förhand
Tonic Trouble?

http://en.wikipedia.org/wiki/Tonic_Trouble
http://www.youtube.com/watch?v=FZWJd8arUbM
Citera
2012-04-21, 17:46
Medlem
Jag söker ett NES spel där man är en rymdraket som åker i rymden. Perspektivet är uppifrån precis som Galaga fast med bättre grafik.

Bör det föressten inte finnas en sida med alla nes-spel där man kan söka spel efter genre?
Citera
2012-04-21, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Jag söker ett NES spel där man är en rymdraket som åker i rymden. Perspektivet är uppifrån precis som Galaga fast med bättre grafik.

Bör det föressten inte finnas en sida med alla nes-spel där man kan söka spel efter genre?

Hittat! Star force hette det.
Senast redigerad av gest 2012-04-21 kl. 18:16.
Citera
2012-04-22, 18:41
Medlem
Mattsson69s avatar
Kom på ett spel helt bara sådär random från 90talet som hette : Den magiska jordgubben eller något sådant! Bah hittar inget.

Någon som kommer ihåg? Pusselspel typ .. Sjukt nostalgi.
Citera
2012-04-22, 22:33
Medlem
LillHagelins avatar
Jag söker ett spel som jag spelade på 90-talet. Minns inte så jättemycket men man var en pojke och denna pojke satte sig ner och läste en bok/tidning när man inte rörde tangentbordet på ett tag. Som fiender fanns sniglar som man skulle skjuta, och dessa sniglarna lämnade slimespår efter sig som man också fick se upp för. Läskflaskor fanns utplacerade på olika höjder som man skulle hoppa efter, om det betydde att man fick poäng eller liv minns jag ej. Spelet kan ha varit i DOS, men är inte säker.

Någon som kommer ihåg eller vet vad det heter?
Citera
2012-04-22, 23:34
Medlem
LillHagelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillHagelin
Jag söker ett spel som jag spelade på 90-talet. Minns inte så jättemycket men man var en pojke och denna pojke satte sig ner och läste en bok/tidning när man inte rörde tangentbordet på ett tag. Som fiender fanns sniglar som man skulle skjuta, och dessa sniglarna lämnade slimespår efter sig som man också fick se upp för. Läskflaskor fanns utplacerade på olika höjder som man skulle hoppa efter, om det betydde att man fick poäng eller liv minns jag ej. Spelet kan ha varit i DOS, men är inte säker.

Någon som kommer ihåg eller vet vad det heter?
Kom på vad spelet hette, Commander Keen.
Citera
2012-04-22, 23:35
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillHagelin
Kom på vad spelet hette, Commander Keen.
ja, det är nog commander keen 4 närmare bestämt..
Citera
2012-04-23, 12:04
Medlem
Jaha ja boys and girls, det var ju inte länge sedan jag fick hjälp här.
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Pingu
Minnet sviker mig och jag behöver eran hjälp.
Letar efter ett top-down arcade spel. Det gick att spela singleplayer och även multiplayer i splitscreen. När man lirade 1vs1 så fick man välja varsitt rymdskepp och köra runt och försöka blåsa skiten ur varandra. Det gick att plocka upp power-ups lite överallt och även skjuta sönder det mesta på banan. Tror även att det fanns någon form editor för att göra egna banor.

Hm... det var mycket röda och gula färger om det skulle hjälpa
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Låter grymt mycket some Chase Ace
http://www.youtube.com/watch?v=SPa0XR4-h2I#t=0m28s

Provade dock inte editorn, men den fanns där
Nu är jag iallafall tillbaka igen! Jag söker ett spel som påminner om Chase Ace. Skillnaden är att istället för att befinna sig ute i rymden kör man runt med små knubbiga flygande skepp på helt vanlig... mark. Alltså böljande kullar och floder och liknande. Tror att det var en liten shareware eller demo som jag lirat. Jag har för mig att det var ungefär samma tidsålder som Chase Ace.

Bah... jag får återkomma om jag kan förklara det på något bättre sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in