• 1
  • 2
2009-01-23, 19:41
Medlem
Hejsan

Jag har noterat att det finns en hejdundrande kompetens här, vad gäller att klä sig som folk. Jag har själv misslyckats med fram till nu, men vaknade upp en morgon och insåg att det är dags att bli vuxen. Därför lär jag nu posta diverse frågor här, med risken för att bli totalt utskrattad. Först ut på plan är polotröjan. Tänkte skaffa en svart och en vit, något mer att tänka på där ?

Kan man ha en polo till en kavaj och ett par "snyggbyxor" (som en klädanalfabet som jag kallar dom) ??

Är lite förtjust i V-ringade tröjor men vet ju knappt hur en skjorta ska sitta, så kan jag komma undan med en polokrage som sticker upp där, eller ser man ut som en gammal sköldpadda och blir årets skämt ?

Är det ull och sånt som gäller i polon eller kommer man undan med en i bomull (vanlig knegare) ?

Ett fett tack på förhand för de som hjälper mig att reda ut detta (och mer lär komma, då hela garderoben ska bytas ut och snyggt ska det bli det är målet)
Citera
2009-01-23, 19:52
Medlem
Självklart kan du köra med polotröjor! Tkr själv att de är riktigt snygga. Brukar dock företrädesvis köra polo på sommaren, då gärna i lite mer färgglada färger. Svart och vit känns lite tråkigta.

Till kavaj vet jag inte riktigt hur det funkar, jag kör hellre på en skjorta isf!
Citera
2009-01-23, 20:23
Medlem
schabo-labos avatar
Så länge du inte kör en hederlig bomullspolo och sen någon tröja över det, det är för mycket 90-tal.
Citera
2009-01-23, 20:45
Medlem
curdmans avatar
Funkar jättefint till kavaj/kostym!

Svart kan bli mycket arkitekt om man har mycket mörkt i övrigt annars är det bara att köra på!
Citera
2009-01-23, 21:17
Medlem
Schlagtras avatar
Tycker ej man kan använda polo till en pullover eller dylikt, kör på skjorta istället, det är elegantare och snyggare.
Citera
2009-01-23, 23:29
Medlem
arnold2k5s avatar
det kan du solklart ha, men det viktigaste är att du känner dig bekväm i dina kläder för det lyser igenom mer än man tror!
så grundprincipen är känner du dig dum ser du dum ut!
Citera
2009-01-23, 23:33
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlagtra
Tycker ej man kan använda polo till en pullover eller dylikt, kör på skjorta istället, det är elegantare och snyggare.
Nej att kombinera polo med något annat under kavajen går ju inte så klart.
Fast bara polo under kavajen är ju jättesnyggt!
Citera
2009-01-24, 00:57
Medlem
Anteuss avatar
Bland annat Steve Jobs har ju ofta hög krage - pololiknande
Citera
2009-01-24, 10:10
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Ska du köra polo så tycker jag att du ska köra en i lite kraftigare tyg som du bara har, och alltså inte har under en pullover, vilket inte är speciellt snyggt.
Citera
2009-01-24, 12:46
Medlem
CoopColas avatar
Om du är hockeytränare, så kör på. Annars är jag lite tveksam
Citera
2009-01-24, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Om du är hockeytränare, så kör på. Annars är jag lite tveksam
Citera