2020-03-06, 14:57
Medlem
TuffRobbans avatar
Tror ändå att Steel Panther 2015 i Paris var någonting... Faan va roligt att plötsligt hamna i åttiotalet vara med i motsåndsrörelsen för hårdrockens come-back och med roligt folk i alla åldrar.

Och som födelsedagspresent till mig själv såg jag min idol Trace Adkins i Alabama förra året. Skitbra
såklart.
Samt alla Motörhead såklart!♥
Senast redigerad av TuffRobban 2020-03-06 kl. 15:10.
Citera
2020-03-06, 19:15
Medlem
Pink Floyd Ullevi 1994, Monster of Rock Råsunda 1986, Guns n Roses Globen, Metallica Stadium, Red Hot Chili Peppers Globen? De tre sista kommer jag inte ihåg årtal på, tror det måste ha varit typ slutet av nitti-talet möjligtvis några år in på tvåtusen-talet.
Citera
2021-07-02, 00:28
Medlem
Var det du som snodde mitt leg och mina 600 spänn? Stod och hoppade som bäst precis framför scenen när plånkan gjorde en Fosbury-flopp ur bakfickan (orutinerat ja, jag vet) assisterad av klåfingrig hand.
Lite beroende på kontext och känsla, men absolut en av de bästa spelningarna jag upplevt pga vibben av allt RATM stod för i samtiden. Spelningen var augusti 1993.
De hade genomfört 1 Sverige-spelning tidigare tror jag. Melody Club i Sthlm i februari 1993, någon som var där och vet att den blev av? Då jag inte var myndig så kunde jag inte åka dit... Något säger mig att Teddybears kan ha varit förband men det är ju sjukt länge sedan!
Vid tidpunkten hade jag inte upptäckt Tool och lyckades missade deras framträdande. Deras "Undertow" hade väl precis kommit, och jag missade med några månader innan jag blev såld även på dem.

Citat:
Ursprungligen postat av The Big D
Bästa jag varit på är Rage Against the Machine på Palladium (tror jag det hette) var nog -93, eller möjligtvis -94, deras första gig i Sverige, är inte säker på året, men det var en riktigt bra konsert... Zach var på stridshumör och ville slåss med stage security, eftersom han tyckte de var för elaka mot publiken... Deras trummis satt med ryggen mot publiken och hade speglar för att se dem, eller för att vi skulle se honom. Tool var förband för er som missat dem, hade aldrig hört dem då men det var också riktigt bra...
Senast redigerad av theconsul 2021-07-02 kl. 00:36.
Citera
2021-07-02, 00:47
Medlem
Polackfans avatar
Lätt svar!

Level 42 i Gislaved, 9 december 1983. Jag befann mig längst fram, max 2 meter från Mark King och hans 4st 4x10 Trace Elliot-lådor och kände av vibrationerna från himmelriket. Bandade giget med en pro Walkman och extern mikrofon. Det giget kommer sitta i livet ut.
Citera
2021-07-03, 14:42
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Iron Maiden Ed til im dead turnen eller Henrik Berggrens spelning på Nöjesfabriken för nått år sen.
Citera
2021-07-03, 15:24
Medlem
TrazanSatanssons avatar
Cliff Burtons sista gig i Solnahallen, troligtvis. Metallica var på topp med Puppets i bagaget, men även Nasty Savage/Exumer/Atomkraft i London eller Pungent Stench/Brutal Truth/Macabre på Kafé 44 är definitiva bubblare. Kvällen med Cradle of Filth/Dissection/Dismember och kopiösa mängder sinnesutvidgande på nått jävla hak i STHLM var också äckligt värd. Eller Jean-Michel Jarre på Hovet, kanske.

G.B.H i Jönköping var inte heller kattskit. Jag kan helt enkelt inte säga exakt vilken konsert som varit den bästa.

Fan vilka intryck livemusik kan ge, dagens Spotifygeneration kommer aldrig att förstå det roliga.
Senast redigerad av TrazanSatansson 2021-07-03 kl. 15:51.
Citera
2021-07-03, 15:28
Medlem
TrazanSatanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Monsters of Rock 1984 på Råttsunda.
Ja, det var en riktig feting! Var du även där 86 då bl.a Ozzy och Scorpions lirade?
Citera
2021-08-31, 09:47
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Ja, det var en riktig feting! Var du även där 86 då bl.a Ozzy och Scorpions lirade?
Ja
Citera
2021-08-31, 20:19
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson

Minns speciellt en pundare med slangen runt armen som ramlade hela läktartrappan ner utan att nån brydde sig det minsta. Han var strax på benen igen. Och stackars Zero Nine som öppnade....
Citera
2021-09-01, 11:13
Medlem
hazard simpsons avatar
Svårt som fan.

Status Quo 1975 i Eskilstuna
Alice Cooper i Karlskoga osäker på året 1990?
Rammstein bråvalla
Citera
2021-09-02, 02:19
Medlem
Doktor-SvampBobs avatar
Såg Sweet 2004 och det är klart bästa jag varit på hittills!
Citera
2024-09-12, 14:49
Medlem
Godspeed you! Black emperor, köpenhamn 2023, det var grejer det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in