Var det du som snodde mitt leg och mina 600 spänn?

Stod och hoppade som bäst precis framför scenen när plånkan gjorde en Fosbury-flopp ur bakfickan (orutinerat ja, jag vet) assisterad av klåfingrig hand.
Lite beroende på kontext och känsla, men absolut en av de bästa spelningarna jag upplevt pga vibben av allt RATM stod för i samtiden. Spelningen var augusti 1993.
De hade genomfört 1 Sverige-spelning tidigare tror jag. Melody Club i Sthlm i februari 1993, någon som var där och vet att den blev av? Då jag inte var myndig så kunde jag inte åka dit... Något säger mig att Teddybears kan ha varit förband men det är ju sjukt länge sedan!
Vid tidpunkten hade jag inte upptäckt Tool och lyckades missade deras framträdande. Deras "Undertow" hade väl precis kommit, och jag missade med några månader innan jag blev såld även på dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
The Big D
Bästa jag varit på är Rage Against the Machine på Palladium (tror jag det hette) var nog -93, eller möjligtvis -94, deras första gig i Sverige, är inte säker på året, men det var en riktigt bra konsert... Zach var på stridshumör och ville slåss med stage security, eftersom han tyckte de var för elaka mot publiken... Deras trummis satt med ryggen mot publiken och hade speglar för att se dem, eller för att vi skulle se honom. Tool var förband för er som missat dem, hade aldrig hört dem då men det var också riktigt bra...