2003-09-04, 20:24
Medlem
Hylands avatar
Tycker iofs själv att det är svårt att säga DEN bästa, utan drar istället upp ett par stycken. Konserter kan ju vara bra på olika sätt. Iaf, här är mina, utan speciell ordning:

Lars Demian 2002/2003(? Minnet ni vet...) - Konserten var på en liten skivaffär på söder här i Stockholm. Vi kom dit lite sent och det var självklart gratis att komma in. Efter ett tag så bryter ägarn(?) konserten och delar ut gratisbira till publiken. Så gjorde han lite då och då under konserten. Där har ni anledningen till att den hamnade på min lista.

Alice Cooper Sweden Rock 2000(? Minnet igen...) - Kommentar överflödig.

Black Sabbath Globen 200? (måste verkligen se öfver mina alkoholvanor) - Alltid velat se Sabbath! Hade dock hellre sett Ozzy solo, men vad fan det är inget att gnälla öfver! Det tråkiga var bara att konserten var i Globen. Sämre konsertarena får man leta efter.

Onkel Kånkel Nalen, 2002 (Glömmer aldrig!) - Äntligen spelade Onkel igen! Jäfvlar vilken laddning inför konserten och h-e-l-f-v-e-t-e vilken extas man var i när Onkel äntrade scenen! Tyvärr så var jag jäfvligt full och kommer knappt ihåg ett skit från låt 3 och framåt. Efter konserten så blev det ett vilt kuksugande och stjärtslickande vilket inte var helt fel.

Lasse Berghagen 2003, Skansen (Sista Allsången) - Ja för fan! Lite tråkigt under själva allsången, men när kamerorna stängts av så fick vi höra riktiga dängor! Hålligång i skogen, Tacka vet jag logdans mfl. Hoppas Lasse drar ut på turné snart!
Citera
2003-09-04, 20:55
Medlem
chaos77s avatar
Svår fråga..
Deftones hamnar absolut en bit upp på listan, trots att det var en festivalspelning, och även så Rammstein hamnar jävligt bra på listan, och även det en festivalspelning, men de va jävligt kul o se.
Slipknot på hovet 2002 va ösigt...

Ramones hade toppat listan om jag hade vart på någon konsert :mad:
Citera
2003-09-04, 22:45
Medlem
Oj det är ju hur många som helst, men jag får väl dra dem konserterna som varit på festivaler efterssom det då är extra kul:

Hultsfred 92: candlemass, dismember........å säkert nåt mer som jag inte minns.

Hulktsfred 93: Det va skoj, men minns fan inte vilka band :mad:

Roskilde 94: Sepultura. Då hade de ju ändrat till sin Något sämre musikstil, men det var ok att se ändå.

Hultsfred 94: Motorhead var helt ok minns jag, även om jag var asfull å inte minns mycket. Sen fanns det säkert nåt mer där också.

Roskilde 95: Fan för minnet, men minns att det var skoj.

Roskilde 96: Slayer(hör å häpna, jag minns) var riktigt bra.

Roskilde 97: Glömt som vanligt, men skoj var det.

Annars har det vart så många i övrigt......men kan väl nämna min första: Morbid Angel, här i gbg(91 nångång). Det var helt suveränt.

Så Hyland! Det finns de som har ändå sämre minne
Citera
2003-09-04, 23:49
Medlem
Magnus uggla i Leksand är min favvo
Citera
2003-09-05, 01:34
Medlem
Capo di tutti capis avatar
Ojoj Thin Lizzy en massa konserter på 70-80tal
Saga på Roskilde
Deep Purple i Cph
Bowie i Cph många ggr
Scorpions med Def Leppard som förband i Lund
Iggy Pop när han slog i sig en liter vodka på en timme och mutilerade sin kropp med glasbitar i Cph *S*

Ja en konsert är ju helt omöjligt att urskilja som BÄST!
Citera
2003-09-05, 01:36
Medlem
skrikande_griss avatar
Radioaktiva Räker 1998(?) på Café 44. Jevlar vilket drag. Annars var Strebers på samma ställe 2000(?) en höjdare.
Citera
2003-09-05, 02:16
Medlem
Winterdreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland

Black Sabbath Globen 200? (måste verkligen se öfver mina alkoholvanor) - Alltid velat se Sabbath! Hade dock hellre sett Ozzy solo, men vad fan det är inget att gnälla öfver! Det tråkiga var bara att konserten var i Globen. Sämre konsertarena får man leta efter.

håller med dej om den. d va på den konserten jag lärde frugan o lyssna på ozzy
Citera
2003-09-05, 11:30
Medlem
Fat bastards avatar
Den svenske blueslegenden Fjellis Fjellström spelade i källar'n under stadshotellet en gång. Den söta röken från jazztobak låg tät i det lilla kyffet.
Efter spelningen satte han sig vid vårat bord och vi bjöd på pilsner, jag sa "hoppas du kommer tillbaka hit fler gånger"
"nja räkna inte med något" svarade han.
Några månader senare gick han bort, jag tror det var cancer.
Citera
2003-09-05, 12:06
Medlem
Caesars avatar
Bruce Springsteen och Depeche Mode är de två bästa konserterna jag har varit på!
Citera
2003-09-05, 18:20
Medlem
Carcasss avatar
Pantera - Måndagen den 17:e April 2000, Solnahallen. Den dagen är förövrigt känd som den "Heliga Måndagen"

Har gillat Pantera sedan jag var en rätt liten knatte. Hade inte haft möjlighet att se dom innan dom lirade i Sthlm 2000. Så det var fan extas för min del..

Annars så har jag nog rätt svårt att nämna några som sticker ut ur mängden.. The Crown, Dismember och Twisted Sister på Wacken Open Air i år. Dimmu Borgir på Wacken 2001. Cannibal Corpse och Macabre på Wacken 2002. Ja.. osv..
Citera
2003-09-05, 19:41
Medlem
Afonsos avatar
Deodato, Haag, juli 2003
Citera
2003-09-05, 21:28
Medlem
fugazi! lätt! på loppen i köpenhamn. var bara magiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera