2005-01-21, 12:56
Medlem
Willy_Wonkas avatar
Iron Maiden 1995 med My Dying Bride som förband
fan det var ägit
Citera
2005-01-22, 01:11
Medlem
Bästa jag varit på är Rage Against the Machine på Palladium (tror jag det hette) var nog -93, eller möjligtvis -94, deras första gig i Sverige, är inte säker på året, men det var en riktigt bra konsert... Zach var på stridshumör och ville slåss med stage security, eftersom han tyckte de var för elaka mot publiken... Deras trummis satt med ryggen mot publiken och hade speglar för att se dem, eller för att vi skulle se honom. Tool var förband för er som missat dem, hade aldrig hört dem då men det var också riktigt bra...
Citera
2005-01-22, 01:16
Medlem
mi:nes avatar
Music as a weapon tour II
Disturbed - Taproot - Chevelle - Ünloco
USF SunDome i Tampa, Florida

Få band har så bra publikkontakt som Disturbed.
Även om de inte är mitt favoritband så är de definitivt favorit-show.
Citera
2005-01-22, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Big D
Bästa jag varit på är Rage Against the Machine på Palladium (tror jag det hette) var nog -93, eller möjligtvis -94, deras första gig i Sverige, är inte säker på året, men det var en riktigt bra konsert... Zach var på stridshumör och ville slåss med stage security, eftersom han tyckte de var för elaka mot publiken... Deras trummis satt med ryggen mot publiken och hade speglar för att se dem, eller för att vi skulle se honom. Tool var förband för er som missat dem, hade aldrig hört dem då men det var också riktigt bra...
Låter vasst! Bara väntar på Tool här i Stockholm...
Citera
2005-01-22, 01:36
Medlem
mi:nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Big D
Var det Evil empire turnén? För jag har för mig att vi såg den i Solnahallen.
Citera
2005-02-04, 02:45
Medlem
Smockads avatar
1. Black Sabbath - Ozzfest, Milton Keynes 1998
Ja, vad ska man säga? Mycket bättre än så blir inte musik. Tiotusentals åskådare, perfekt arena och Black Sabbath i högform.

2. Ministry - Filthpig-turnén, Hultsfred 1996
Var orolig för att det skulle bli för mycket nytt material, men alla gamla fina bitar var med. Al Jorgensen skapade magi den kvällen.

3. Meshuggah - Nothing-turnén, Göta Källare 2003
Meshuggah kom till spelningen med en av tidernas bästa plattor i ryggen. Live finns det få band som är mer pålitliga.

4. Primus - Tales from the Punchbowl-turnén, 1995(?)
Förbannat kul att se Primus live. Lokalen var sådär, men Primus levererade.

Kan faktiskt inte komma på en till konsert som förtjänar att nämnas i samma inlägg som dessa.
Citera
2005-02-05, 18:09
Medlem
Iggy Pop på Cirkus 1999.
Så mycket energi!
Iggy var så nära att man nästan kunde röra honom. På mitten av konserten visade jag och min store bror med armarna att han skulle i publiken och att vi skulle hålla honom(vilket är hans "trademark"). Han gestikulerade tillbaka och bad oss komma närmare (vi var nära men ändå inte tillräckligt), men pga trycket längs fram kunde vi inte göra det. I alla fall, på slutet av en låt visade han klart och tydligt att han var på väg att slänga ett gitarrplektrum och att det var till just OSS (vi skrek mest - och jag kan faktiskt höra mig själv på P3-lives radioinspelning skrika!). En kille som var i närheten höll uppenbarligen inte med och dök ner efter plektrumet. Men min store brors armbåge rakt i ansiktet på honom "övertalade honom" att låta bli.
Citera
2005-02-06, 14:13
Bannlyst
Skrewdriver -86
Citera
2005-02-06, 14:23
Medlem
sonlard80s avatar
Refused i Pontushallen -96 tror jag det var
Citera
2005-02-20, 01:36
Medlem
Håkan Hellström lisebergshallen 2002, en totalt galen och underbar kväll.
Springsteen Ullevi 2003, bossen äger
Citera
2005-02-20, 01:43
Medlem
Papa Hets avatar
1. Metallica - Ullevi 2004
2. Therapy - Sticky fingers Göteborg 2002(?)
3. Maiden - När som helst
Citera
2005-02-20, 03:52
Medlem
frostflakes avatar
Ramones. 70-slutet nånting. Göta Lejon. Från balkongen. "Hey, we're The Ramones. This one's called 'Rockaway Beach'! 1-2-3-4!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in