Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Fast det låter snarare som om du menar att folk är dummare.
Tror du på allvar att folk kommer säga "nä, jag kan inte ge denna hundringen till statsmissionen, de får ju pengar av Berth Milton"
Nej, jag tror inte att folk är dummare än mig bara för de har andra värderingar. Däremot verkar det som att folk med liberala värderingar tro att alla som har avikande åsikter gentemot liberala värderingar per automatik är dumma. Jag tror inte heller att folk kommer säga "nä, jag kan inte ge denna hundringen till statsmissionen, de får ju pengar av Berth Milton". Däremot tror jag att det mediadrev som skulle uppstå mot stadsmissionen ifall de tog emot pengar av Milton inneburit att somliga skulle blanda ihop saker och ting på det sätt att de inte skänkte pengar till stadsmissionen. Dessutom är stadsmissionen fortfarande en kristen organisation och kalla det för hyckel och dubbelmoral men enligt kristna värderingar är porrpengar "smutsiga" pengar och för de med kristna värderingar är det inte hyckel och dubbelmoral att inte vilja befatta sig med sådana pengar. Även om det är det för dig kan se ut som hyckel och dubbelmoral.