Om vi är ärliga mot oss själva så förstår går det kanske ändå att förstå varför de gjorde som de gjorde. Vid första anblick verkade det sinnesjukt...
Men går man längre så gjorde de väll det förmodligen för att deras namn inte skulle associeras med ett porrföretag då det ger andra möjliga donatorer dåliga vibbar. De måste ju bland annat presentera sina större donatorer som "sponsorer" samt så skulle ju porrkungen kunna försvara sig mot kritk med "äh, jag ger massa cash till stadsmissionen".
Å andra hand tycker jag att det är löjligt att detta går emot deras stadgar överhuvud taget. Kan dessutom inte hitta det i stadgarna på hemsidan, men de har väll bara "glömt" att skriva dit det
Klart som fan att man ska kunna ta emot pengar från folk som vill hjälpa till, oavsett yrke. Hade en kriminell donerat så är det väll bättre att ta emot 5 miljoner från honom än att låta honom använda samma pengar för nya rån eller en fet villa för sig själv.
Nej vad dumt! SKa maila och klaga.
Citat:
Stadsmissionen svarar, på detta väldigt generösa erbjudande, "Nej tack, vi tar inte emot mat från såna som er, den är så ofräsch".
Du kan ju inte vara seriös? Var det mackor från samma dag? Dvs nygjorda?
O verkligen en av stockholms bättre KROGAR? Inte något random cartering ställe?
Kan inte tro det du säger, fattar det bara inte.
Han på stadsmissionen MÅSTE ju vetat något jag och du inte vet annars är något sjukt stört.