Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-21, 22:06
  #1
Medlem
k0rv3ns avatar
Nästa vecka ska jag hämta en astra jag köpt av en släkting. Och han besiktade bilen idag och fick bra att veta på stötdämparna. Han tänkte byta dom själv först men det tyckte inte farsan eftersom vi fick halva priset på den ungefär. Därför ska jag då stå för denna kostnad själv.

Kollade på biltema:s hemsida men där fanns bara till modellen fram till -98. Har dom till -01 modellen också fast det inte står med? För dom till astran första modellen kostade bara 300 kronor styck. På mekonomen kostade dom 840 kronor styck och tror ju inte det är billigare hos återförsäljaren. Och tycker det är lite väl mycket pengar för mig att lägga ut.

Så någon som vet ifall det finns till denna modell på biltema? Eller om det finns något annat ställe man kan köpa för bra pris? Och om någon vet vad kostar det hos Opel återförsäljare?
Citera
2009-01-22, 07:11
  #2
Medlem
"Bra att veta" är ju ingen anmärkning Bara att åka vidare och ev byta inför nästa besiktning om du har bilen kvar. Eller kolla på www.bildelsbasen.se där kan du säkert hitta begagnade i hyfsat skick
__________________
Senast redigerad av Tjonk 2009-01-22 kl. 07:15.
Citera
2009-01-22, 10:23
  #3
Medlem
Asgarvads avatar
Vad var det nu då? Fel på fjädrarna eller stötdämparna? Det är väl ingen som skruvar dit begagnade stötdämpare??
Citera
2009-01-22, 10:26
  #4
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Nästa vecka ska jag hämta en astra jag köpt av en släkting. Och han besiktade bilen idag och fick bra att veta på stötdämparna. Han tänkte byta dom själv först men det tyckte inte farsan eftersom vi fick halva priset på den ungefär. Därför ska jag då stå för denna kostnad själv.

Kollade på biltema:s hemsida men där fanns bara till modellen fram till -98. Har dom till -01 modellen också fast det inte står med? För dom till astran första modellen kostade bara 300 kronor styck. På mekonomen kostade dom 840 kronor styck och tror ju inte det är billigare hos återförsäljaren. Och tycker det är lite väl mycket pengar för mig att lägga ut.

Så någon som vet ifall det finns till denna modell på biltema? Eller om det finns något annat ställe man kan köpa för bra pris? Och om någon vet vad kostar det hos Opel återförsäljare?
gå in på micros sida och slå in ditt reg.nummer..
Citera
2009-01-22, 14:47
  #5
Medlem
k0rv3ns avatar
Jag som kollat lite fel. Var fjädrarna som var trasiga. Dom kostade 600 kronor på mekonomen för båda. Så det var inte så farligt då. Ursäktar mitt misstag!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback