2009-03-26, 14:44
Medlem
OfforiQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.J.S
Well Lägre bidrag...hårdare straff, så får du se att "svennarna" skärper till sig

Källa på det?
Citera
2009-03-26, 14:53
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OfforiQ
Källa på det?
vilken fin mening du har lärt dig..du har varit för mycket på FB..
Well ibland kan logiskt tänkande fungera...
Och igen OM nu de inte sköter sig och riskerar fängelse har de iallfall straffats för sitt dåliga leverne!
visst kan jag sitta och googla fram ngn "källa" men jag tror nog att om man tvingar folk att jobba och minska bidragen är det liksom lite surare att sitta hemma och softa och om man får fängelsestraff oftare och längre så tänker sig iallfall de som går att rädda för innan man gör ngt dumt!
Citera
2009-03-26, 15:06
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Citat:
Pensionerade invandrare behöver alltså inte integrera sig i Sverige?
huvudinnehållet är att de inte integrerar sig!

Är det så? Jag hade då inga problem med att integrera mig.Jag kan spanska som en spanjor och har goda kunskaper om landets historia ,seder och bruk. (Nej,jag är inte pensionär...)

En sak som svenskarna i Spanien har gemensamt är att även om vissa isolerar sig på grund av språket så trivs de ändå med spanjorernas levnadsätt,kultur ,snacksalighet och traditioner,även om de kanske inte alltid är "deltagande".Och de kan samexistera med varandra utan att det uppstår problem.De som inte pallar med trycket brukar ofta återvända ganska omgående.Allt handlar ju inte bara om att åka ner för att sola&bada och rulla hatt.
Citera
2009-03-26, 15:14
Medlem
OfforiQs avatar
Ok tack för svaren!

Jag summerar:

Invandrare om de är muslimer bortsett från europeiska muslimer tex. de från balkan eller europeiska delen av Turkiet får inte komma hit då de gör kriminella saker och inte integrerar sig. Är de dock pensionärer så får de komma hit utan att integrera sig såvida de inte är kriminella. Invandrare som inte är smustiga araber kan vara kriminella, behöver inte integrera sig och kan leva på bidrag då de har en slags inbyggd värdighet. Som vi dock inte kan definera eller identifiera. Men det har med gränsdragningar att göra.

Svenskar som invandrar till andra länder behöver inte integrera sig då de är pensionärer. Svenskar behöver inte följa lager i de land de reser till, eftersom som själva syftet med resan är att inte sköta sig. Svenskars kriminallitet löser man lämpligen inte med deportering snarare med hårdare straff och indragna bidrag, något som det dock inte finns några bevis för att det skulle fungera, men känslan säger att det är så.

Slutligen kan vi konstatera att man blir dum av att röka konstiga saker. Vad dessa konstiga saker skulle vara eller varför man skulle bli dum av dem har vi ingen källa på. Men återigen är det känslan vi går på

tack!

men borde inte detta diskuteras i nån slags pensionärstråd? Då det nda egentligt viktiga verkar vara om man är pensionär eller inte?
Senast redigerad av OfforiQ 2009-03-26 kl. 15:18.
Citera
2009-03-26, 15:21
Medlem
intemartins avatar
Tror det är få människor som har problem med folk som kommer till ens land och betalar för sig och inte ligger systemet till last?

Hade rosengård befolkats av rika araber som inte gör mkt väsen av sig och inte kostar en krona i bidrag samt rättar sig efter lagar och regler så tror jag få hade ens bryt sig.

Men hur ser det ut igentligen?

Hade svenskar gått i grupper och slagit spanjorer på käften och skrikit jävla spaggar så går det när man jiddrar med svenskar! samt ta bidrag och inte rätta sig ett skit efter lagar samt respektera att man är i en annan kultur då hade de varit begravda med cementskor i medelhavet för länge sedan.

Ja jag är från Spanien och har sen jag gjorde lumpen här, jobbat i snart 11år och aldrig tagit emot en krona i bidrag samt att jag älskar Sverige!
är världens friaste och jämlikaste land än så länge, men det ändrar väl invällarna på snart med islam och balkan smuts.

Att jag ser ut som en typisk neandertalare med grov byggnad (se avatar) samt enorma ögonbryn samt mörka ögon och hår har aldrig någon diskriminerat mig för, uppför man sig bara normalt så är det inga jag mött som har problem.

Nåt vi har en massa av i sverige är Danskar och Tyskar som köper hus och har som sommarstugor och permanentbostäder ? varför vill inte vi onda människor släng ut dom ? hmm kanske för att de konsumerar (bidrar till BNP och nej få bidrag och köpa adidas skor är inte att bidra tilll BNP)och ej tar bidrag samt är skötsamma! tycker att trollmuppar kan sluta skriva sitt trams.

I mitt jobb så stötter jag på alla typer av människor och gissa vilka som är jobbigast? jo Araber och Zigenare samt Albaner.

Sen en invandrar sort jag stör mig på är de mellan 25-30år som inte kan tala svenska trott att de är födda här snacka om drägg.
Senast redigerad av intemartin 2009-03-26 kl. 15:52.
Citera
2009-03-26, 15:34
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ok tack för svaren!

Jag summerar:

Invandrare om de är muslimer bortsett från europeiska muslimer tex. de från balkan eller europeiska delen av Turkiet får inte komma hit då de gör kriminella saker och inte integrerar sig. Är de dock pensionärer så får de komma hit utan att integrera sig såvida de inte är kriminella. Invandrare som inte är smustiga araber kan vara kriminella, behöver inte integrera sig och kan leva på bidrag då de har en slags inbyggd värdighet. Som vi dock inte kan definera eller identifiera. Men det har med gränsdragningar att göra.

Svenskar som invandrar till andra länder behöver inte integrera sig då de är pensionärer. Svenskar behöver inte följa lager i de land de reser till, eftersom som själva syftet med resan är att inte sköta sig. Svenskars kriminallitet löser man lämpligen inte med deportering snarare med hårdare straff och indragna bidrag, något som det dock inte finns några bevis för att det skulle fungera, men känslan säger att det är så.

Slutligen kan vi konstatera att man blir dum av att röka konstiga saker. Vad dessa konstiga saker skulle vara eller varför man skulle bli dum av dem har vi ingen källa på. Men återigen är det känslan vi går på

tack!

men borde inte detta diskuteras i nån slags pensionärstråd? Då det nda egentligt viktiga verkar vara om man är pensionär eller inte?

Nej det är du som svamlar om pensionärer,,,finns även vanliga familjer av svenskar i spanien och de är omtyckta, till skillnad från vad araberna är..

Gör dig inte löjllig...du raljerar och vill inte ha ngn debatt..
Hade gärna deporterat kriminella svenskar....men vart??
Vem fan har sagt att icke araber skall kunna leva på bidrag...!?
Du sitter ju och fabulerar fritt...!
Om du är läskunnig så ser du vi diskuterar vilken invandrartyp man inte uppskattar...och konsensus verkar vara att bla arbaber inte står högt i kurs här inne..
.
Det var dumt av mig och lågt att ta till "röka" argementet, ber om ursäkt!
Du började yla om svenskar i spanien som svar på trådställarens fråga...och fick svar att andra snarare uppfatttade att de är poppis i spanien!
Citera
2009-03-26, 15:35
Medlem
OfforiQs avatar
intemartin

Var inte spanien ockuperat av Araber i typ 400 år?, Så chansen finns ju att du ju Arabgener i dig? Ta inte detta som ett påhopp, men är det något man resonerar kring som spanjor?
Citera
2009-03-26, 15:40
Medlem
109740s avatar
Citat:
intemartin

Var inte spanien ockuperat av Araber i typ 400 år?, Så chansen finns ju att du ju Arabgener i dig? Ta inte detta som ett påhopp, men är det något man resonerar kring som spanjor?

700 år. Och det var den Iberiska halvön som var ockuperat, Spanien som land existerade inte då. Självklart finns chansen att han har berberiskt blod i sig. Har en bok hemma som beskriver hur förhållandet var mellan kristna, judar och muslimer på den iberiska halvön innan kristendomens inträde i området. De blandades hej vilt och samhället var relativt öppet. Först med inkvisitionen blev den iberiska halvön det katolska fäste som det är än idag.

OBS: Kanarieöarna omfattas inte av denna beskrivning.
Citera
2009-03-26, 15:55
Medlem
intemartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 109740
700 år. Och det var den Iberiska halvön som var ockuperat, Spanien som land existerade inte då. Självklart finns chansen att han har berberiskt blod i sig. Har en bok hemma som beskriver hur förhållandet var mellan kristna, judar och muslimer på den iberiska halvön innan kristendomens inträde i området. De blandades hej vilt och samhället var relativt öppet. Först med inkvisitionen blev den iberiska halvön det katolska fäste som det är än idag.

OBS: Kanarieöarna omfattas inte av denna beskrivning.

HAHA gissa var jag är ifrån jo Kanarieöarna

sen skiter jag högaktligen i vilka gener man har det hör inte hit däremot hur man beter sig är av högsta relevans, förstår du eller spelar du bara dum?

Har väl x antal vänner från min upväxt i Malmö samt Landskrona som är Araber och Negrer tror du att de varit mina vänner om de upfört sig som arabbabianerna som huserar i rosengård och vissa delar av landskrona?

Nä de är helt normala arbetande människor som har Islam på samma avstånd som jag har Katolicismen dvs på behörigt avstånd.

Och är stolta över att bräka på skånska och inte mupprosengårds hommie nigga dialekt.

Dessa tror jag ingen här inne har nåt emot? men de kräk som smutsar ner sverige kan ta åsnekärran hem igen och gifta sig med sin syster som är brukligt!
Senast redigerad av intemartin 2009-03-26 kl. 16:00.
Citera
2009-03-26, 16:15
Medlem
OfforiQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemartin
HAHA gissa var jag är ifrån jo Kanarieöarna

sen skiter jag högaktligen i vilka gener man har det hör inte hit däremot hur man beter sig är av högsta relevans, förstår du eller spelar du bara dum?

Har väl x antal vänner från min upväxt i Malmö samt Landskrona som är Araber och Negrer tror du att de varit mina vänner om de upfört sig som arabbabianerna som huserar i rosengård och vissa delar av landskrona?

Nä de är helt normala arbetande människor som har Islam på samma avstånd som jag har Katolicismen dvs på behörigt avstånd.

Och är stolta över att bräka på skånska och inte mupprosengårds hommie nigga dialekt.

Dessa tror jag ingen här inne har nåt emot? men de kräk som smutsar ner sverige kan ta åsnekärran hem igen och gifta sig med sin syster som är brukligt!

Tolkar det som du är glad att inte ha arabgener, vilket säger är i motsägelse till det du senare säger.

Svenska medborgare skall följa svensk lag och gör det inte det ska de ta konsekvenserna. Konsekvenserna skall dock vara lika för alla svenskar oavsett etniskt bakgrund. Allt annat är högst odemokratiskt. Passar inte demokratin kanske du kan åka till baka till spanien som fortfarande präglas av francos arv (raljerar igen)

Sen förstår jag inte varför folk snackar om "de som inte sköter sig" osv för att lite senare droppa något uppenbart rasistiskt som du även gjorde.

Måste vara en konflikt mellan eran rationalitet och era åsikter? varför inte löpa linan ut och stå fullt u för vad ni tycker?
Citera
2009-03-26, 16:16
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
intemartin

Han skulle likagärna kunna ha götagener i sig då det västgotiska kungariket regerade i Spanien i 200 år (goterna antas härstamma från götaland, inte 100% men starka källor pekar på det). Sedan sparkade även då göta avkomman ut muslimerna ur spanien genom att grunda det Asturiska kungadömet och även initiera reconquista. Se där. Svenskar är verkligen kassa. Om man nu kan kalla dom tidiga götarna för svenskar.
Citera
2009-03-26, 16:27
Medlem
intemartins avatar
oj denna killen lever nog för att misstolka

än en gång jag skiter i vilka gener osv man har i kroppen bara man sköter sig normalt och skötsamheten måste vara hög bland folk som villbosätta sig i ett annat land, svårt med svenskan eller ?

Är det bara en slump att många (för många ) araber och albaner samt somalier är svin och bara förstör var de än är i världen inklusive sina hemländer?

Eller är det den berömda strukturella rasismen?

detta brukar oftast drabba lata töntar dvs känner sig kränka och har det som fritidsysselsättning

ååå jag får inget jobb bara för att jag är blatte buhu det var därför jag och mina kompisar gangbangade en 12årig tjej det var svenskarnas fel buhu.

Kan ju gudförbjude var att man är en lat, efterbliven, kriminell idiot

Måste ju vara rasism att jag kommer till ett annat land och beter mig som en mongoliod på heroin och då vill svensken inte veta av mig gud va konstigt?

Fan fick vänta 3min på min hamburgare i fredags måste vara för att jag är Spansk ska ringa DO för jag känner mig kränkt.

känner ingen vidare motivation att skriva med en som tar upp ett ickeproblem dvs svenskar i spanien och vad jag vet så är det inte så många spanjorer som gör brott i sverige och svenskar som gör brott i spanien? kan det vara därför de accepteras i större utsträckning än somalier och araber HMMM !!
Senast redigerad av intemartin 2009-03-26 kl. 16:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in