Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-21, 12:28
  #1
Medlem
Det har rätt nyligen tagit slut med min flickvän, och jag mår självklart dåligt över det för jag älskar henne och saknar henne. Det tog slut helt plötsligt när hon umgicks med sina vänner för när hon är med dom så blir hon en helt annan person. Och hon håller på att skriva hela tiden att hon älskar mig och saknar mig men hon vill inte prata ut om det just nu och försöka lösa det hela vad det nu är som har hänt, hon säger att hon inte kommer klara av det och hon vill försöka i senare om kanske en månad? och hur ska hon klara av det då?. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att klara av det jag har varken lust eller orka att gå till skolan eller göra nått över huvudtaget. Ska jag sluta prata med henne och försöka glömma henne eller ska man vänta och se hur det blir?
För jag har inte en aning om någonting just nu

(förstår om det är obegripligt det jag har skrivit, känner mig inte precis på topp och förklara lite bättre så man kan förstå bättre)
Citera
2009-01-21, 12:34
  #2
Medlem
hur gammal är tjejen?

inge illa menat men det låter som hon är 15 o omogen som låter dej lida..

försök o strunta i henne o gå vidare i livet
Citera
2009-01-21, 12:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fedorE
hur gammal är tjejen?

inge illa menat men det låter som hon är 15 o omogen som låter dej lida..

försök o strunta i henne o gå vidare i livet

hon är 18, jo kanske är det bästa att göra
Citera
2009-01-21, 12:41
  #4
Avstängd
jewhaens avatar
Skriver från ipoden så ber om ursäkt för min meningsuppbyggnad.

Till saken: jag tror hon sätter den har manadsgransen för att försäkra sig om att du inte tittar åt någon annans håll. Det får väl henne att känna sig saker på att inte bli sårad under den har månaden då hon själv festar loss och försöker glömma dig. Tyvärr.
Citera
2009-01-21, 12:43
  #5
Medlem
skalman1973s avatar
Du är en reservlösning med tanke på hennes agerande ! Dessutom är ett x ett x som är ett x
Citera
2009-01-21, 12:45
  #6
Medlem
AlexMHs avatar
Det kan ha att göra med att hon känner att det blivit för mycket på sistone och vill då ha en paus för att försöka hitta sig själv igen och komma fram till vad det är hon vill ha. Hur länge har ni varit tillsammans, är det ett nytt förhållande kan det vara som ovanstående, men har ni varit ihop under en längre tid, 1 år eller mer kan det nog vara för att hon inte längre vill.

Se till att backa undan lite och låta henne få utrymme så ska du nog se att det hela löser sig. Hör inte av dig till henne annat än om hon verkligen vill att du ska höra av dig och även då ska du kanske inte kasta dig på telefonen.
Citera
2009-01-21, 13:03
  #7
Medlem
D_Devils avatar
Mår du dåligt så är mitt tips till dig att verkligen dra till skolan.
Att vara arbetslös/ledig och deprimerad är INTE kul.
Var med dina klasskompisar, gå ut.
Sitt för fan inte framför datorn bara, det är då tankarna kommer fram.
Citera
2009-01-21, 13:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewhaen
Skriver från ipoden så ber om ursäkt för min meningsuppbyggnad.

Till saken: jag tror hon sätter den har manadsgransen för att försäkra sig om att du inte tittar åt någon annans håll. Det får väl henne att känna sig saker på att inte bli sårad under den har månaden då hon själv festar loss och försöker glömma dig. Tyvärr.


Tror nog jag måste försöka glömma henne och gå vidare gå ut och ha lite kul jag också
Citera
2009-01-21, 13:30
  #9
Medlem
doktorknarks avatar
jag tycker det beror på hur länge ni har vart tillsammans. Om ni vart tillsammans länge så tycker jag du ska ge henne utrymme och tänka, det finns nog en ganska trolig chans att ni kan hitta tillbaka till varandra då.
Men om ni bara vart tillsammans en kort stund ska du glömma henne och ut å ha kul, fast det ska du självklart ha annars också men då tycker jag att du ska ha henne i tankarna ibland.

peace
Citera
2009-01-21, 14:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_Devil
Mår du dåligt så är mitt tips till dig att verkligen dra till skolan.
Att vara arbetslös/ledig och deprimerad är INTE kul.
Var med dina klasskompisar, gå ut.
Sitt för fan inte framför datorn bara, det är då tankarna kommer fram.

Håller med här. Var borta från skolan förra veckan på torsdag+fredag för att jag var jättedeppig. Det gjorde saken ännu värre och jag fick akut åka hem till mina föräldrar för att få support. Tankarna flög runt som bara den. Skolan är bra för att tänka på annat ibland. Visst kommer tankarna fram ibland men inte lika ofta.

EDIT: Och själv så har jag ingen hobby för tillfället. Men jag har blivit så trött på att vara hemma och deppa så jag ska börja lära mig gitarr och börja simma för att träna upp kroppen.
Citera
2009-01-21, 15:09
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSez
Håller med här. Var borta från skolan förra veckan på torsdag+fredag för att jag var jättedeppig. Det gjorde saken ännu värre och jag fick akut åka hem till mina föräldrar för att få support. Tankarna flög runt som bara den. Skolan är bra för att tänka på annat ibland. Visst kommer tankarna fram ibland men inte lika ofta.

EDIT: Och själv så har jag ingen hobby för tillfället. Men jag har blivit så trött på att vara hemma och deppa så jag ska börja lära mig gitarr och börja simma för att träna upp kroppen.

Tack det ska jag ha i tanken, ska även börja på gym för att slippa sitta hemma och deppa det är inte så speciellt kul att vara hemma själv när han man bor med inte är där då sitter man mest framför dum burken
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback