• 4
  • 5
2009-02-03, 22:12
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leovinus
Jag har Asperger och ska snart in på diagnos av ADHD. Vi får se vart det leder. Det enda jag har problem med är datormissbruk men jag finner det osannolikt att jag skulle börja missbruka droger. Det var ganska bra att man gick på propagandan om droger tills man var ca 17år då bästa polaren övertygade mig om att man måste testa för att veta. jag har inte hamnat i alkoholfällan och tror knappast att jag skulle förstöra mitt liv om jag testade CB eller svamp.

Det gäller att undvika dagligt bruk där allt handlar om drogen så som det är med datorn och mig. Jag får kunskap, musik, film, spel, flashback, bloggar och mycket mer genom datorn och jag börjar bli övertygad om att jag kommer att leva med min mellannivå av datormissbruk resten av livet

Fan vad bra skrivet!
Citera
2009-04-13, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Vad blir då bättre utan droger?

Då går man ju omkring i sin grå värld som bara är full av ångest och osäkerhet.
För jag har aldrig träffat någon som jag kan lita på. Drogerna däremot...
Om du inte tror på dig själv utan väntar på att drogerna ska rädda dig så gräver du bara ner dig till helvetet ju längre du låter det pågå, ingen människa vill bara knarka, utan alla har någonting i själen som dom vill uppnå i livet, den som lever för knarket smiter bara iväg från livet, en riktig man klarar sig utan sånt skit
Citera
2009-04-19, 03:16
Medlem
Tjelsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undergång
Jag har förstått att aspies är överrepresenterade inom kriminalitet, och inte minst inom drogmissbruk.

Det är ju ganska simpelt egentligen. Många utav oss har haft en dålig uppväxt, med ensamhet och oförståelse osv. Detta leder väl till depression och dylikt. Då är det enkelt att "ta till flaskan", eller andra medel. Många utav oss aspies har ju dessutom en brist på motivation och självdisciplin, vilket försvårar saker som att avsluta missbruket. (Själv var jag tvungen att flytta utomlands, för att avsluta mitt drogmissbruk, och alkoholmissbruket har jag inte lyckats förbättra det minsta.)
Många har kommunikationssvårigheter, och då är det lätt att ta till droger för att kunna kommunicera.
Det är inte heller allt för ovanligt att aspies även lider utav ADHD, vilket kan leda till missbruk utav Concerta och liknande mediciner, som många med diagnosen får på recept. Lider man utav ADHD eller annan form utav hyperaktivitet, så är det ju också väldigt skönt att t.ex. röka en spliff, för att lugna ned sig.

(Aspie = någon med diagnotiserad aspergerssyndrom)

Vad jag vill diskutera är aspergares drog-, alternativt alkoholmissbruk, samt folks syn på detta. Tjae, det mesta inom detta ämne.

Har någon en källa på hur pass överrepresenterade vi är inom dessa sammanhang, så vore ju det härligt.

Känner två människor med Aspbergers som brukat olagliga substanser i övermått.
Citera
2009-05-20, 19:16
Medlem
comendantes avatar
Haha, om man får döma av mängden FB-drogprofiler som uppenbarligen har diagnosen kanske det är rätt vanligt, men mer troligt är det väl att just den typen av flummare lockas till den här typen av social interaktion (internetforum)?
Citera
2009-05-21, 01:38
Bannlyst
Mycket möjligt att det är så, asbergare (stavning?) har ju problem med initiativtagande samt självdisciplin vilket borde vara utmärkta odlingsmarker för ett missbruk.
En sak jag är lite nyfiken på bara, det händer att jag känner stark ångest på natten eller dagen efter jag har varit påverkad, är det vanligt? Jag undviker därför själv att ta droger om jag mår dåligt just då. Tycker nämligen drogens befrielse är mindre än ångesten efteråt, att vara onykter hela tiden är för mig en omöjlighet.
Citera
2009-06-24, 01:34
Medlem
Lipfis avatar
Visst har man gärna velat försvinna inuti sig själv när man inte anser sig förstådd.

Visst har jag testat, men den bästa lösningen enligt mig är att sätta sig framför datorn, och klaga på internet.
Citera
2010-09-09, 01:11
Medlem
AS och ADD här, älskar att röka spliff, skulle man inte bli seg på det skulle det vara 100% perfekt. Den fysiska tröttheten hoppas jag försvinner när jag får Concerta, då hoppas jag det blir en perfekt combo
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in