Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Omar Oj! äter du så lite? Vad tränar du?
Japp, dessvärre rör jag nog på mig mindre än jag egentligen skulle behöva. Gjorde en överslagsräkning på vad jag ätit på och hamnade på 2400-2500kcal, tränar styrketräning och konditionsträning.
Citat:
Ursprungligen postat av nollie3flip
Hur ser ni på en IF där man äter 24h och fastar 24h?
Jag styrketränar inte seriöst, utan gör bara ibland lite övningar med kroppen som vikt.
Är 187 cm lång, väger ~89 kg.
Har tänkt börja med detta efter påsken och hålla det till juni månads utgång. Har inte som mål att bli större, bara tappa fett. (Har ganska stora muskler för att vara en person som inte styrketränar).
Jag tror att jag skulle kunna klara detta, om jag börjar fasta 6 pm och fastar till samma tid nästa dag, sedan äter jag middag, frukost, luch och tidig middag, alternativt skjuter på gränserna lite och äter middag vid senast 7 pm.
Är detta farligt tror ni?
Jag har hört att man kan bli medvetslös om man anstränger sig rejält på förmiddagen utan att ha ätit frukost.
Ska du äta under 24h?

Nej det är inte ett dugg farligt, snarare hälsosamt om något. Att man skulle bli medvetslös stämmer såklart inte.
Citat:
Ursprungligen postat av patgarret
Omar, intresserad av vad du säger om vilodagar. är det samma upplägg som gäller? skulle kunna tänka mig att skippa lite kolisar/kcal om man inte tränat och hamna lite under balans. eller ska man äta som vanligt för att klara morgondagen?
Jag kör samma upplägg på vilodagarna, så länge man inte anstränger sig allt för hårt och kör slut på muskelglykogenet så lär det inte vara några större problem att köra varannandagsfasta. Det finns om jag inte missminner mig en studie på detta i 2a inlägget. Du lär dock behöva en längre ätperiod än 8h om du kör varannandagsfasta för att få i dig alla makro- och mikronutrienter.
Kul att ni gillar tråden förresten.