Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-18, 05:24
  #1
Avstängd
Den här tråden vill jag att den bara ska handla om dom tekniska bevisen när det gäller hur Olof Palme blev skjuten. Alltså, ingenting om vem/vilka som har gjort det eller vad ögonvittnen säger utan en kritisk granskning av vad dom tekniska bevisen säger.
Jag har kommit fram till:
1. Första skottet är avlossat framifrån, från vänster sida på Olof Palme, den här kulan tangerar även Lisbeth Palmes skuldror.
2. Andra skottet går igenom Olof Palmes kropp, med början i ryggen och ut igenom bröstet , igenom händerna som Olof håller på bröstet efter att första skottet har avlossats där.
Länkar:
1 http://www.itdemokrati.nu/page15.html och vidare.
2 http://www.itdemokrati.nu/Rekonstruk...almemordet.wmv
3 http://www.itdemokrati.nu/Rekonstruk...rdetdelIII.wmv

Polisens tekniska sammanställning säger att Olof Palmes dödas av den första kulan, igenom ryggen och ut igenom bröstet, den andra kulan tangerar Lisbeth Palmes rygg.

Vem har rätt; Jag eller Polisen?

Dom tekniska bevisen:
1. Grenen har gått av, hur?
2. Blodpölen, vad säger den, jag har markerat var blodet rinner ut, bland annat från händerna?
3. Blodstänken, riktning och mängden, är det möjligt att så många/mycket blodstänk följer med kulan och inte blockeras av alla kläder Olof Palme har på sig, därimot om han händerna på bröstet är det möjligt?
4. Utgångshålet i Olof Palmes bröst 7x18mm, sys ihopp med 2 stygn, utgångshålet borde vara större?
5. Det blåser, blodstänken blåser och kulan går rakt fram, se inspelad film från mordnatten?
6. Vinklarna på kulbanan på Lisbeth Palmes kläder?
7. Olof Palmes slips, kulhål 1.6 och 1.7, är det samma kula som har gjort dom?
8. Obduktionsprotokollet är hemligstämplat, som jag tolkar det, kulan har gått igenom Olof Palmes händer?
9. Kulornas nerslags plats?

Anledning som jag ser till ändringen av mordförloppet av Polisen är att Lisbeth Palme vet vem mördaren är och kan identifiera honom direkt i första förhöret men att det inte får komma ut, därför ändrar man på händelseförloppet och på samma gång säger att Lisbeth Palme inta har sett någonting.
En mörkläggning och konspiration som jag ser det.

För den som är intresserad är jag i USA nu och har besökt en forensic sceince professor på ett universitet i Houston Texas. Han var nu inte professor på blodstänk och liknande som ämnet rör utan professor i biologisk forensic science typ DNA, Gifter-arsenik m.m. Han har lovat att återkomma till mej då han har vänner som är experter inom ämnet vapen, kulhål, blodstänk m.m. dom ska granska bevisen, jag återkommer när jag vet mera om det.

Jag hoppas på en sträng Moderator som silar allt trams som inte rör ämnet.
Mvh
L.R.
__________________
Senast redigerad av L.R. 2009-01-18 kl. 05:58.
Citera
2009-01-18, 06:44
  #2
Avstängd
Så här svarade RKP.

Till Lennart Remstam. lennart.remstam@yahoo.com Dnr; APAL-428-127/08

Rikskriminalpolisen/Palmeutredningen har mottagit ditt mail från bland annat Polismyndigheten i Skåne. Du önskar få besked om "jag har fel eller rätt". Vi från Palmeutredningen kommenterar inte uppgifter från utredningen.

Med vänlig hälsning Stig Edqvist

----- Original Message -----
From: Lennart Remstam
To: rikskriminalpolisen@rkp.police.se
Sent: Wednesday, December 03, 2008 12:41 PM

Hej, mitt namn är Lennart Remstam och vill att ni talar om om jag har fel eller rätt?
Titta på dom här rekonstruktions filmerna och granska min tekniska sammanställning.
http://www.itdemokrati.nu/Rekonstruk...almemordet.wmv
http://www.itdemokrati.nu/Rekonstruk...ordetdelII.wmv
http://www.itdemokrati.nu/Rekonstruk...rdetdelIII.wmv
Hemsida
http://www.itdemokrati.nu/page15.html
mvh
Lennart Remstam

Gå ut i skogen och bryt av grenar och se om ni kan uppnå samma resultat.
Citera
2009-01-18, 08:31
  #3
Medlem
Bra initiativ LR!

Tror du är på rätt spår, att den offentliga versionen av händelseförloppet på mordplatsen inte stämmer.
Om det är exakt som du tror låter jag vara osagt.
Det viktiga är emellertid att slå hål på de lögner som med stor sannolikhet florerar i denna utredning.
Att gå till botten från början med den tekniska bevisningen är mycket bra oavsett vad som framkommer.
Visar det sig att man till 100% kan fastslå att det finns felaktigheter, är detta den perfekta starten till att fortsätta nysta i denna soppa.
Med nya glasögon.
Det finns förutom konstigheter när det gäller kulornas banor även en rad omständigheter bland vittnesmålen som talar för att saker och ting inte gått till på det sätt som presenterats av polisen.
Man ska dock inte helt skylla på polisen i detta avseende utan det här uppstod direkt tror jag när Hans Holmer som egentligen inte hade ett dugg att göra med en mordutredning som en blixt från himlen dyker upp och totalt tar över ruljansen.
Just denne Holmer hade redan då en gedigen meritlista som Partiets mörkläggningstorped nummer 1, jämte Ebbe Carlsson.
Redan i de första förhören med LP som snabbt togs över och kontrollerades av Hans Holmer tror jag att kohandeln och mörkningen började.

Nu undrar jag LR; Är det förenligt med dina teorier och tekniska uppgifter att Palme skulle kunna ha skjutits på avstånd (10-50 meter ca)och icke av den man som setts komma upp och göra paret Palme sällskap?
__________________
Senast redigerad av rattelsnake 2009-01-18 kl. 08:51.
Citera
2009-01-18, 09:36
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Bra initiativ LR!

Tror du är på rätt spår, att den offentliga versionen av händelseförloppet på mordplatsen inte stämmer.
Om det är exakt som du tror låter jag vara osagt.
Det viktiga är emellertid att slå hål på de lögner som med stor sannolikhet florerar i denna utredning.
Att gå till botten från början med den tekniska bevisningen är mycket bra oavsett vad som framkommer.
Visar det sig att man till 100% kan fastslå att det finns felaktigheter, är detta den perfekta starten till att fortsätta nysta i denna soppa.
Med nya glasögon.
Det finns förutom konstigheter när det gäller kulornas banor även en rad omständigheter bland vittnesmålen som talar för att saker och ting inte gått till på det sätt som presenterats av polisen.
Man ska dock inte helt skylla på polisen i detta avseende utan det här uppstod direkt tror jag när Hans Holmer som egentligen inte hade ett dugg att göra med en mordutredning som en blixt från himlen dyker upp och totalt tar över ruljansen.
Just denne Holmer hade redan då en gedigen meritlista som Partiets mörkläggningstorped nummer 1, jämte Ebbe Carlsson.
Redan i de första förhören med LP som snabbt togs över och kontrollerades av Hans Holmer tror jag att kohandeln och mörkningen började.

Nu undrar jag LR; Är det förenligt med dina teorier och tekniska uppgifter att Palme skulle kunna ha skjutits på avstånd (10-50 meter ca)och icke av den man som setts komma upp och göra paret Palme sällskap?

Nej, helt omöjligt enlig min syn på det hela. Då skulle en skytt sitta uppe i ett träd norr ut på Sveavägen och en skytt inne i färgbutiken Dekorima, se planritning: http://www.itdemokrati.nu/page28.html
Citera
2009-01-18, 10:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.R.
Nej, helt omöjligt enlig min syn på det hela. Då skulle en skytt sitta uppe i ett träd norr ut på Sveavägen och en skytt inne i färgbutiken Dekorima, se planritning: http://www.itdemokrati.nu/page28.html


Ok.
Varför jag frågade är bland annat att jag stör mig på att både Björkman och LP beskrivit de 2 smällarna som "inte särskilt höga" , som barn som leker med smällare.
Likaså har både LP och Björkman av vad jag förstår svårt att lokalisera varifrån smällarna kom och då mer som om dessa kom bortifrån.
Jämför detta med ex. Delsborns vittnesmål som pratar om mycket kraftig smäll och detta trots att han sitter inne i en bil en bit bort.
Förklara detta den som kan!
(dessutom är Björkmans och Delsborns signalment av den ev. GM totalt olika på alla punkter..)
Vi pratar här om vitt skilda meningar .
Därför är det något som inte stämmer här.
Eftersom den här tråden skall innehålla tekniska uppgifter så övergår jag till den andra tråden med övriga spörsmål.

Ska bli intressant att höra vad dina amerikanska vänner har för synpunkter.

Även Vincent Lange(vapenexpert hos polisen) har ju i något sammanhang hävdat att de upphittade kulorna varit planterade, eller i vart fall sakna relevans.

Hade varit intressant att se en närbild på brottytan på den avbrutna grenen.
__________________
Senast redigerad av rattelsnake 2009-01-18 kl. 10:43.
Citera
2009-01-18, 10:57
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Ok.
Varför jag frågade är bland annat att jag stör mig på att både Björkman och LP beskrivit de 2 smällarna som "inte särskilt höga" , som barn som leker med smällare.
Likaså har både LP och Björkman av vad jag förstår svårt att lokalisera varifrån smällarna kom och då mer som om dessa kom bortifrån.
Jämför detta med ex. Delsborns vittnesmål som pratar om mycket kraftig smäll och detta trots att han sitter inne i en bil en bit bort.
Förklara detta den som kan!
(dessutom är Björkmans och Delsborns signalment av den ev. GM totalt olika på alla punkter..)
Vi pratar här om vitt skilda meningar .
Därför är det något som inte stämmer här.
Eftersom den här tråden skall innehålla tekniska uppgifter så övergår jag till den andra tråden med övriga spörsmål.

Ska bli intressant att höra vad dina amerikanska vänner har för synpunkter.

Även Vincent Lange(vapenexpert hos polisen) har ju i något sammanhang hävdat att de upphittade kulorna varit planterade, eller i vart fall sakna relevans.

Hade varit intressant att se en närbild på brottytan på den avbrutna grenen.

Det är bara att ta digitalkameran och gå ut i skogen och bryta av grenar, 19 mm och lägga ut bilderna på, http://www.imageshack.us jag har gjort det, finns på min hemsida, nu är det eran tur eller är det för mycket begärt?

Om du inte är övertygad om hur mordet har gått till väga så slänger du bara bort tid på att läsa vad ögonvittnena säger.
__________________
Senast redigerad av L.R. 2009-01-18 kl. 11:00.
Citera
2009-01-18, 11:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.R.
Det är bara att ta digitalkameran och gå ut i skogen och bryta av grenar, 19 mm och lägga ut bilderna på, http://www.imageshack.us jag har gjort det, finns på min hemsida, nu är det eran tur eller är det för mycket begärt?

Om du inte är övertygad om hur mordet har gått till väga så slänger du bara bort tid på att läsa vad ögonvittnena säger
.

Nej tvärtom.
Det är dessa de första vittnesmålen som inte är infekterade av Hans Holmer som är de mest intressanta.

Ang. grenen så menade jag att det skulle varit intressant att se just den grenen på Sveavägen (närbild brottyta)och inte vilken gren som helst i skogen.
Jag menar inte att du har fel på något sätt.
Grenen på din hemsida ser verkligen "avskjuten" ut till skillnad från en gren med brytskador.
Själv försöker jag inte låsa mig vid något speciellt scenario utan försöker helt enkelt tänka i lite olika banor.
Har sagt det tidigare att jag tror många sitter inne med en liten pusselbit var.
Tillsammans kanske det kan bilda ett sammanhang som är intressant.
__________________
Senast redigerad av rattelsnake 2009-01-18 kl. 11:17.
Citera
2009-01-18, 11:49
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Nej tvärtom.
Det är dessa de första vittnesmålen som inte är infekterade av Hans Holmer som är de mest intressanta.

Ang. grenen så menade jag att det skulle varit intressant att se just den grenen på Sveavägen (närbild brottyta)och inte vilken gren som helst i skogen.
Jag menar inte att du har fel på något sätt.
Grenen på din hemsida ser verkligen "avskjuten" ut till skillnad från en gren med brytskador.
Själv försöker jag inte låsa mig vid något speciellt scenario utan försöker helt enkelt tänka i lite olika banor.
Har sagt det tidigare att jag tror många sitter inne med en liten pusselbit var.
Tillsammans kanske det kan bilda ett sammanhang som är intressant.

Så du menar; för att du ska gå ut i skogen och bryta av grenar och försöka uppnå resultat som bilden på grenen som jag har lagt ut måste du ha en bild så att du kan räkna årsringarna. Bilden finns på Pressens Bild, polisen har säkert bilder oxå, men svåra att komma åt, säkert.
Citera
2009-01-18, 11:57
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.R.
Så du menar; för att du ska gå ut i skogen och bryta av grenar och försöka uppnå resultat som bilden på grenen som jag har lagt ut måste du ha en bild så att du kan räkna årsringarna. Bilden finns på Pressens Bild, polisen har säkert bilder oxå, men svåra att komma åt, säkert.

Jag behöver inte gå ut i skogen och bryta grenar eftersom jag redan vet att det inte kommer se ut som grenen på Sveavägen.
Varför jag tycker det vore intressant att se närbild på brottytan är för att kunna eliminera andra möjliga skador.
Vad vet jag, kanske en snöröjningsskopa har klippt av grenen.
Inte för att jag håller det för särdeles troligt men om du förstår vad jag menar.
Citera
2009-01-18, 12:10
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Jag behöver inte gå ut i skogen och bryta grenar eftersom jag redan vet att det inte kommer se ut som grenen på Sveavägen.
Varför jag tycker det vore intressant att se närbild på brottytan är för att kunna eliminera andra möjliga skador.
Vad vet jag, kanske en snöröjningsskopa har klippt av grenen.
Inte för att jag håller det för särdeles troligt men om du förstår vad jag menar.

Jag förstår vad du menar när du kommer med en teknisk förklaring och en länk till din tekniska förklaring, länk. Inte något som är särdeles troligt, det håller inte.
__________________
Senast redigerad av L.R. 2009-01-18 kl. 12:14.
Citera
2009-01-18, 12:58
  #11
Medlem
Jag hade en bekant tidigare som var mycket vapenintreserad och tävlade i skytte han trodde inte på att de kulor som polisen hävdar ha använts verkligen var de kulor som användes. Han påstod att så kraftig amunition skulle ha orsakat skadorinte bara på palme utan även kraterstora hål ex i asfalt eller byggnader.
Citera
2009-01-18, 13:08
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Jag hade en bekant tidigare som var mycket vapenintreserad och tävlade i skytte han trodde inte på att de kulor som polisen hävdar ha använts verkligen var de kulor som användes. Han påstod att så kraftig amunition skulle ha orsakat skadorinte bara på palme utan även kraterstora hål ex i asfalt eller byggnader.

Låter rimligt.
Betänk då även att LP och Björkman pratat om "svaga chinapuffar".
Jag skulle vilja se den som pratar om svaga chinapuffar "lite på avstånd" om man bränner av kaliber 44 1-3 meter från vederbörande.
Av vad jag minns var det en indier som hittade kulorna på andra sidan Sveavägen och dessa låg inte långt ifrån varann.

Hur stor chans är det att 2 kulor hamnar nästan brevid varann om 2 skott skjuts ur olika vinklar?

Chansen är i princip obefintlig.
Ytterligare ett indicium på att kulorna planterats ut.

Nej det är solklart att det är mycket som inte stämmer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback