2010-11-05, 21:43
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Fan han med blågröna klotet ser ju fan ut att vara över 30.....

jag tycker att båda ser ut att vara 30+

Det kan inte vara lätt, de små barnen måste lida av någon hormonsjukdom så att de åldras i förtid…*
Citera
2010-11-05, 21:48
Medlem
Citat:
Fan han med blågröna klotet ser ju fan ut att vara över 30.....

Nånstans mellan 40-45. Medspelaren runt 30. Båda har alltså vid Migrationsverkets okulära besiktning bedömts vara under 18.

Notera även i bildtexten, att det är Röda Korset som har tagit ut grabbarna på bowling. Det är gamla tanter som ordnat loppisar med stickade tröjor, som tror att pengarna går till barn i Afrika med svullna bukar. I själva verket går medlen till seniorbowling.
Citera
2010-11-05, 22:00
Medlem
Helt fantastiskt, gubben med röda klotet finns på ratsit.se. Han bor i Lidköping och är 17 år!!!

Den andra finns inte med, kanske för ung för att registreras på ratsit.
Citera
2010-11-05, 22:04
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
jag tycker att båda ser ut att vara 30+

Det kan inte vara lätt, de små barnen måste lida av någon hormonsjukdom så att de åldras i förtid…*

Röda klotet kan iaf vara 20-25 (en polares lillebrorsa är 20 och ser ung lika gamal ut)

Men blågröna måste ju fan vara 30+ minst, han har ju förfan börjat få "gubbrynkor" på hals och armar...
Citera
2010-11-05, 22:26
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Helt fantastiskt, gubben med röda klotet finns på ratsit.se. Han bor i Lidköping och är 17 år!!!

Den andra finns inte med, kanske för ung för att registreras på ratsit.

http://www.facebook.com/profile.php?id=1787749502

Ishaq Nowrozi

Här är en bild när Ishaq visar hur glad han är att få vara i Sverige istället för i rövhålsstaten Afghanistan:

http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs475.snc4/49870_1787749502_1276136_n.jpg
Citera
2010-11-05, 22:29
Medlem
MoLoKs avatar
Och här är hans kompis. Ja, det är han till vänster på bilden som ser ut att vara 35+.

Namn Ålder Födelsedag Adress Postort

Yonatan Ferede Abraha 17 år 1993-03-06 Lidköping
Citera
2010-11-05, 22:32
Medlem
Sereenas avatar
Så många 17åringar... Jag börjar nästan tro att nån har missförstått vad det betyder att "se ut som sjutton"....
Citera
2010-11-05, 22:45
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Så många 17åringar... Jag börjar nästan tro att nån har missförstått vad det betyder att "se ut som sjutton"....

Funderar över hur många 17-åriga afghanska män som flyr till Sverige varje år och jämför det med exempelvis afghanska 27-åriga män.

Tror det är en ratio på 100:1

Minst.
Citera
2010-11-05, 23:41
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Några bilder på ensamkommande barn från dagens PI, tror inte de postats tidigare:

http://politisktinkorrekt.info/wp-content/uploads/2010/11/l2.jpg
http://politisktinkorrekt.info/wp-content/uploads/2010/11/l1a.jpg
Ser ju ut som om de är i min farsas ålder...
Citera
2010-11-06, 12:47
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Tack för ett mycket intressant inlägg, ska läsa länken senare.

Din avslutning sätter fingret på ett lämpligt ställe, om nu de inblandade är medvetna om problematiken, vem ska ta ansvar för att något åtgärdas?

Oavsett vilken omfattning den svenska mottagningen av flyktingbarn ska ha, där går kanske åsikterna isär, så tvivlar jag på att det råder någon tveksamhet kring att alla som har någon form av insikt och kunskap om ämnet fullt förstår att så som frågan icke-behandlas just nu så blir alla förlorare.

Störst förlorare blir naturligtvis de barn som inte får plats eftersom en helvetes massa platser och resurser beläggs av bedragare. Förlorar gör också de barn som tas emot men som kommer i kläm eftersom själva "hanteringen" av flyktingbarnen betraktas som lurendrejeriverksamhet. Skattebetalarna luras på pengar, pengar som kunde täckt andra saker där folk som betalat behöver grejer, t ex kortare vårdköer. Iom att "varumärket" flyktingbarn helt undergrävts av Westerberg & co kommer de riktiga barnen som så småningom få det svårare att komma in i samhället och få ett drägligt liv. Att associeras med detta svarta hål skvätter åt många håll och så länge ingen vill sätta ner foten och reda ut härvorna eskalerar bara problemen.

I förra veckan hade Migrationsverket (om jag minns rätt) samlat in tio kommunrepresentanter för att övertyga dessa om att ta emot s k flyktingbarn, en av kommunalpamparna (en sosse) intervjuades i P1 efteråt och han hymlade inte när han sade (fritt ur minnet) "det låter så ömmande när de pratar om barn, men de är ju mycket äldre än så". Och att sälja in produkten små rultande barn med en trasig nalle i handen och namnskylt runt halsen och istället leverera skäkkiga och erfarna klankrigare i trettioårsåldern fungerar inte i längden. Simple as that.
Ja, mycket av det där togs ju även upp i länken från lyinawake några inlägg upp, men det var barnombudsmannen och inte migrationsverket som kallade till träffen.
Citera
2010-11-07, 14:25
Medlem
Kul att läsa tråden om ensamkommande.
Jag bor intill ett äldreboende som blev för dyrt för kommunen att driva.
Då byggde de ut ett annat äldreboende och skickade iväg de gamla dit istället.
Då stod ju kommunen med tomma lokaler som kunde användas till annat.
Det visade sig att allt var för dyrt dagis,fritids och liknande.
Enda alternativet som nu finns är att ta emot ensamkommande i lokalerna annars väntar neddragingar på annat håll inom kommunen.
Jättekul att kommunerna kan få det gå runt tack vare de ensamkommande barnen och att det finns så många av dom.
När kommunerna får det lite kärvt är det bara att ta emot fler.
Jag skulle också kunna tänka mig ta hand om en eller två med den ersättningen kommunerna erbjuds för de ensamkommande.
Nu har mitt hus blivit i stort sett osäljbart och det enda lilla positiva jag kan komma på i bedrövelsen är att jag inte tjänar tillräckligt för att betala statlig skatt.
Var hittar man 2m höga taggtrådsstaket till bra pris?
Citera
2010-11-18, 17:45
Medlem
Att det kan finnas en hel del "ensamkommande flyktingbarn" som är över 18 år i Sverige, men man ska väl för tusan inte dra alla människor över en kant eller har jag missat något där så kan ni kanske förklara för mig? Jag har en person i min närhet som arbetar med just "ensamkommande flyktingbarn" och han har förklarat för mig hur det ser ut när de kommer till det boende som kommunen driver...

1. De kommer från mestadels Afrika (kommer inte att säga vilka länder med tanke på hur illa till mods ni blir av vissa afrikanska länder).
2. De som kommer till just det boendet har det inte varit någon tvekan att de var mellan 13-18 år gamla (vet inte hur de såg ut dock) men det att ungdomarna skulle vara över 18 har jag inte hört ett ord om
3. De har oftast utsatts för krig, dramatiska händelser som har fört med sig att deras föräldrar har blivit dödade och säkert dramatiska strapatser som leder hit till Sverige. (Har berättats av ungdomarna med hjälp av tolkar som hyrs in när det behövs).

Kan alla "ensamkommande flyktingbarn" som kommer till Sverige vara av ondo och att alla ljuger om både sina åldrar och varför de kommer hit utan föräldrar eller släktingar? Säger inte att någon/några ljuger men tycker det är taskigt att dra alla över en kant.

Jag har en fråga till er som är kritiska till "ensamkommande barn/ungdomar"...Hur kommer det sig att ni är så fientliga och inte kan tro att det finns sådana som kommer till Sverige helt utan föräldrar eller släktingar i livet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in