Bara jag som ställer mig kritisk till denna artikel?
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1378151/Flyktingbarn-paring-vaumlg.html
Citat:
De fyra afghanska pojkarna i 15-16-års ålder som kommer ska förberedas för ett på sikt självständigt liv i det svenska samhället.
Är jag ensam om att reagera på bilden?
Citat:
– De här ungdomarna är i allmänhet lätta att ha att göra med. Ofta är de mycket motiverade och kan bli en stor tillgång för det svenska samhället.
Vad menar han med "de här"? Är de någon speciell typ av invandrare som gjort dem "lätta"?
Citat:
På boendet på Ängsvägen får pojkarna var sitt rum. Personalen består av tre ungdomsassistenter, en samordnare och en verksamhetschef. Vid behov kallas timanställda in. Boendet är bemannat dygnet runt.
Nu vet jag ej hur de räknar men hela fem anställda för att sköta om fyra "barn" som lön ska utbetalas till och tom bemanning dygnet runt, inte ens mina sjuka mor får den servicen som jobbat i 45år!
Citat:
Som längst kan pojkarna bo kvar tills de är 21 år gamla.
Utbildning är bra men hur fan kan de få bo där tills de är 21år? Och gratis? Jag fick för fan bekosta min lägenhet själv. Flera ungdomar idag kan ej få tag i lägenhet men hur kan dessa ha förtur?
Är detta rättsätt att integrera alla i vårt samhälle? Reagerar ja tokigt på de jag läser, i mina ögon känns mycket av det här helt sjukt och mycket pengar kunde ha sparats på att förela upp det effektivare. Någon som kan räkna ut de totala kostnader som detta projekt kräver?