Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Om du studerar siffrorna från respektive land så märker du klart och tydligt hur Sverige sticker ut från våra europeiska grannländer när det gäller antalet ensamkommande barn kontra den övriga asylsökande gruppen.
OK, nu har jag studerat siffrorna.
Ensamkommande i förhållande till sammanlagt antal asylsökande i varje land 2008:
Finland: 650 av 4000 = 16,25%
Norge: 1374 av 14431 = 9,34%
Sverige: 1510 av 24 353 = 6,15%
Ditt ursprungsantagande (i retorisk frågeform) var: "Varför endast Sverige har denna tillströmning av "ensamkommande barn?".
Jag har enkelt bevisat att så ej är fallet.
Ditt nästa antagande/påstående är att "Sverige sticker ut från våra europeiska grannländer när det gäller antalet ensamkommande barn kontra den övriga asylsökande gruppen."
Jag har enkelt bevisat att så inte är fallet. Om Sverige på något sätt sticker ut i tillströmningen av ensamkommande barn, så är det i bemärkelsen att de är färre i förhållande till övrig invandring än i både Norge och Finland.
Sverige skiljer sig alltså inte nämvärt från övriga norden när det gäller antalet ensamkommande asylsökande barn vare sig du räknar procentuellt eller antalsmässigt. Tar du dessutom hänsyn till folkmängd så tar exempelvis Norge emot betydligt fler asylsökande ensamkommande barn per capita än Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Asylinvandringen till Finland, Norge och Danmark är löjligt liten i förhållande till den till Sverige. Lägg därtill anhöriginvandringen hit och man baxnar över hur jävla många nya blattar som årligen snyltar sig hit. Sverige= Nordens mellanöstern-främre asien.
Det har inte med trådens frågeställning att göra, men jag förstår att du greppar efter halmstrån då du inte har mycket annat att komma med.