Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Självklart har en del/vissa/många(?) skickats iväg av sina familjer, det är ingen hemlighet. Att därav dra slutsatsen att "dessa barn" (underförstått "alla barn") skickats hit är direkt felaktig.
Du kallar mig naiv och påstår ovanstående. Jag förmodar att du bygger påståendet på "insidesinformation" som du får som anställd i "branschen". Antalet "barn" som tar sig till just Sverige har mångdubblats på några få år och överstiger vida antalet som tar sig till de flesta övriga europeiska länder. En rimlig förklaring är att det finns nätverk för flyktingsmuggling upparbetade mellan Sverige och ursprungsländerna. Kostnaden det kostar att nyttja dessa betalas rimligen av familj/släkt då en 16-åring från Somalia eller Afganistan knappast kan betala ur egen ficka. Rövarhistorierna om att grabbarna knallar till Europa tuggandes på grässtrån är inte trovärdiga.
Åldersbestämning kan göras med en variabilitet på +/- 1 år och förfinade metoder är under utveckling.
http://www.bonexpert.com/index.php
FN-kommisarierna hävdar också saker som att alla människor har samma rätt till modern sjukvård av västeuropeisk standard. Man vill förbjuda kritik av religioner etc. FN:s stadgar om mänskliga rättigheter är vaga deklarationer med betydande tolkningsutrymme. Det är inte gudomliga lagar ovan all kritik. Dom står inte heller över Svensk Lag, lika lite som Toran eller Koranen.
Vad gör FN åt att kvinnor och homosexuella stenas och piskas i länder som Iran, Nigeria och Saudiarabien? Vad gör FN åt miljoner barnprostituerade i länder som Indien?
Jag förstår att du vill försvara branschen som är ditt levebröd men den nuvarande utvecklingen är inte hållbar och svenska regler och lagar beslutar Sverige om.