2018-11-04, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
I call bullshit.

Gör man det upprepade gånger så får man inte vara kvar på bussen.
Det är många chaufförer som råkat illa ut när de sagt ifrån så tror att de inte vågar riskera någonting.
Den där störda mannen kan ju vara drogpåverkad och dra fram en kniv t ex.
Usch vad tråkigt.
Citera
2018-11-04, 08:55
Medlem
Flytt-lasses avatar
Varför skriver du på fb?
Din syltrygg, slå på fanskapet så idioten lär sig lite folkvett eller ännu bättre skalla ner ohyran och kasta av skiten, och åk vidare.
Citera
2018-11-04, 09:03
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr0xy
Min lillebror har downsydrom och går i särklass, där är ungefär hälften av eleverna afghaner och de gör livet tufft för min lillebror och de andra barnen med någon typ av funktionsnedsättning. När jag skulle hämta min bror från skolan såg jag hur en av de ensamkommande "barnen" spottade en av min brors kompisar i bakhuvudet när han satt och jobbade med sitt eget arbete utan att störra någon annan. Det finns en glasruta i dörren som gjorde det möjligt för mig att titta in och beskåda denna underliga händelse.
Tragiskt!
Hoppas du röstat mot detta vansinne!
Citera
2018-11-04, 09:07
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mix127
Du har sett en trycka på stoppknappen, och...
Nej de är inte efterblivna, de är precis lika bra och smarta som alla andra. Många av dem har en utbildningsnivå som ligger på åk 4,5 eller 6 men det är inte samma som efterbliven.
Det blir svårt att läsa gymnasieutbildning men regeringen säger att det går så har de säkert ordnat så att de fixat glappet. Jag har mailat regeringen om detta (innan gymnasielagen) så de är väl informerade om de här nysvenskars utbildningsnivå.

Nej de är inte lika intelligenta om man ser till IQ
Något över de med Downs syndrom som aborteras som foster då kromosomavvikelse konstateras.

https://sv.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality
Citera
2018-11-04, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkegolbog
Tror nog svennar ska sluta vara så jävla fega och inte våga säga till afghanen på skarpen så att han mår skit och aldrig gör om det beteendet. Så enkelt är det.
Jo, chauffören borde åtminstone ha stått kvar på hållplatsen tills den som tryckt på knappen klivit av. Efter en stund hade det inte varit så kul för lille baarnet att sitta där. Under tiden hade chauffören kunnat ringa till ordningsvakter som hjälpt baarnet att kliva av.
Citera
2018-11-04, 09:13
Medlem
Citat:
Det är en chans för Sverige att lyfta ett gäng upp i välståndsnivå, utjämna de orättvisa klyftorna. Kommer deras familjer senare blir det en bonus i svensk hjälppolitik.
Vi ska inte vara så egoistiska, att vara generös är inte farligt, empati kostar men ger så mycket tillbaka.
Samma med romerna, Sverige ha världens chans att lyfta en grupp utsatta människor, de är några tusen, bostäder, skola åt barnen och hjälp in på arbetsmarknaden.
Vi har ju inte ens som alla vet lyckats med våra egna romer. Tycker du inte vi skulle ha börjat där?
Citera
2018-11-04, 09:20
Bannlyst
Citat:
Du har sett en trycka på stoppknappen, och...
Nej de är inte efterblivna, de är precis lika bra och smarta som alla andra. Många av dem har en utbildningsnivå som ligger på åk 4,5 eller 6 men det är inte samma som efterbliven.
Det blir svårt att läsa gymnasieutbildning men regeringen säger att det går så har de säkert ordnat så att de fixat glappet. Jag har mailat regeringen om detta (innan gymnasielagen) så de är väl informerade om de här nysvenskars utbildningsnivå.

Oj va bra, då kan vi andas ut.
Citera
2018-11-04, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkanyl
Problemet är att svenskar inte vågar eller kan göra något. Jag antar att inte du gjorde det heller? Säg till honom att sluta vara så jävla omogen istället för att sitta tyst och knyta näven i fickan. Inte undra på att invadrare jävlas och bråkar, det finns ju ingen som vågar stå upp och säga emot.

Inte för att jag heller skulle våga det, men som sagt, det är ett svenskt problem.

Problemet är att dom är här. Inte svenskarna.

Vem har rätten att helt plötsligt börja kräva att "timida" (inte i negativ bemärkelse) svenskar ska ställa om och börja fungera/agera som ordningsvakter/säkerhetsvakter så fort de rör sig i offentliga miljöer?

Att fullkomligt överskölja oss med människor av en helt annan typ än oss själva kan liknas vid en psykisk våldtäkt.
Senast redigerad av MrStreamer 2018-11-04 kl. 10:40.
Citera
2018-11-04, 10:02
Medlem
trigganiggas avatar
En gång när jag vikarierande som lärare fick jag ansvaret över en klass med ensamkommande barn (vuxna män över 20 års ålder). De skulle skriva ett 2 minuters tal om ett valfritt svenskt djur.

- utav 30 elever kom endast 2 i tid, 10 kom försent och resten dök inte upp ö h t.
- Ca 3 elever av de som var närvarande hade ens börjat skriva... Efter 5 lektioner! Alla satt bara och spelade eller googlade bilder.
- Ingen hade valt ett svenskt djur. Istället valde de "apa", "katt", "lejon", "fisk", "fågel" etc.

En svensk 6-åring är mer begåvad än alla de här tillsammans
Citera
2018-11-04, 10:07
Medlem
vi har ju asylbaronerna som har tjänat miljarder på importen och troligen sponsrat densamma?

skulle man inte kunna göra det möjligt att tjäna pengar på att ordna exporten också?

typ motsatsen till asylbaronerna som istället tjänar miljarder på att exportera hem dessa välfärdsbyggare eller till något annat land som är i bättre behov av välfärd än vad vi är i sverige?
Citera
2018-11-04, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
I call bullshit.

Gör man det upprepade gånger så får man inte vara kvar på bussen.

Det är självklart möjligt att TS överdriver. Den unge mannen kanske tryckte på stoppknappen vid högst tre hållplatser i följd innan han gick av, eller slutade.

Men det kan faktiskt hända att "knapptryckar-skämtet" fortsatte fler gånger än så. Och busschauffören vågade kanske inte kasta av ynglingen, av rädsla för att den unge mannen skulle bli arg och kanske bli våldsam. Det kan också hända att busschauffören var rädd för att andra passagerare skulle anklaga busschauffören för rasism om han (eller hon?) försökte slänga av "knapptryckar-skojaren".
Citera
2018-11-04, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkanyl
Problemet är att svenskar inte vågar eller kan göra något. Jag antar att inte du gjorde det heller? Säg till honom att sluta vara så jävla omogen istället för att sitta tyst och knyta näven i fickan. Inte undra på att invadrare jävlas och bråkar, det finns ju ingen som vågar stå upp och säga emot.

Inte för att jag heller skulle våga det, men som sagt, det är ett svenskt problem.
Vi ska alltså behöva informera folk om att de inte får lov att råna och våldta? Eller att trycka på stoppknappen 10 gånger? Om jag måste informera någon om detta, är den personens intelligens på samma nivå som min då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in