2018-11-04, 01:17
Medlem
hrwdtjs avatar
Vad förväntar du dig egentligen?
Citera
2018-11-04, 01:21
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHICKENFACKER
Godkväll, är det bara jag som är fruktansvärt förbannad på åldersfuskande afghanbögarna eller? När jag skulle ta bussen hem från en polare på kvällen så är det bara jag och ett flyktingbarn som åker med. Som man får lära sig redan på lågstadiet så trycker man endast på stoppknappen när man ska av, det fattar ju vilken normal människa som helst att det är så det fungerar. Men tydligen inte afghanen, han trycker så att chauffören stannar varje gång och istället för att gå av så sitter han och dör av skratt.

Är det uppriktigt något fel på de ensamkommande låtsasbarnen? När ska politikerna fatta att de inte är något att ha och inrätta återvandringsverket?
Det måste vara en retorisk fråga. Den verkliga frågan är varför du inte slog fanskapet på käften?
Citera
2018-11-04, 02:30
Medlem
Jag kan hålla med om att många av raketkirurgforskarna som kommit till Sverige inte verkar vara framtida Mensa medlemmar direkt. Sveriges, och vissa andra europeiska länders migrationspolitik, verkar utgå ifrån frågan "Var finns dom dummaste och mest dysfunktionella människorna på planeten och hur kan vi få hit dom?".
Citera
2018-11-04, 02:34
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHICKENFACKER
Som man får lära sig redan på lågstadiet så trycker man endast på stoppknappen när man ska av, det fattar ju vilken normal människa som helst att det är så det fungerar. Men tydligen inte afghanen...

Intelligens går i arv till kommande generationer.
Därför är intelligensen hos många afghaner kvar på 1700-talet.
Citera
2018-11-04, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TechPriest72
Jag kan hålla med om att många av raketkirurgforskarna som kommit till Sverige inte verkar vara framtida Mensa medlemmar direkt. Sveriges, och vissa andra europeiska länders migrationspolitik, verkar utgå ifrån frågan "Var finns dom dummaste och mest dysfunktionella människorna på planeten och hur kan vi få hit dom?".
Dom dummaste och mest dysfunktionella på planeten är väl EU-politiker/EU-tjänstemän och deras Svenska gelikar som öppnar gränser och tillgången till sociala skyddsnätet för guldsökarna?
Men våra politiker vill väl ha några som är på samma nivå att diskutera med.
Det finns andra orsaker än att svenskarna lever längre som gjöt att pensionsåldern måste höjas.
Citera
2018-11-04, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkegolbog
Tror nog svennar ska sluta vara så jävla fega och inte våga säga till afghanen på skarpen så att han mår skit och aldrig gör om det beteendet. Så enkelt är det.

Då blir han våldsam. Så ger man han en rak höger och får sitta inne för misshandel och HMF.
Citera
2018-11-04, 04:22
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Vi har en nyanställd / provanställd som jobbar ute på ett lager. Exempel linas matkasse typ.

Han är utbildad undersköterska men jobbar på ett lager märkligt men det är väl arbetsförmedlingen som tvingat dit honom vad vet jag. Denna afghan under mina arbetspass har glömt minst en grej att packa ner på varje order. Jo för att han inte förstår vad saken betyder o sedan bara skiter i det. Sen när kollegorna säger fråga om hjälp istället för att strunta i det eller om du inte förstår. Hans svar varje gång jag skulle göra det sen ...... vadå sen är du pantad eller. Hatar fan kebabrepubliken Sverige.........
Citera
2018-11-04, 04:26
Medlem
enkanyls avatar
Problemet är att svenskar inte vågar eller kan göra något. Jag antar att inte du gjorde det heller? Säg till honom att sluta vara så jävla omogen istället för att sitta tyst och knyta näven i fickan. Inte undra på att invadrare jävlas och bråkar, det finns ju ingen som vågar stå upp och säga emot.

Inte för att jag heller skulle våga det, men som sagt, det är ett svenskt problem.
Citera
2018-11-04, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Nä, om de är 25-40 år gamla, vilket de flesta ensamkommande "barnen" är, och ligger på åk 4-6 i utbildningsnivå, så är de inte lika smarta som alla andra. Då är det bättre att de åker tillbaka till Iran eller Afghanistan och fortsätter valla får eller nåt liknande som deras utbildningsnivå är lämpad för. Att låta dem få i skolan i Sverige är slöseri med skattepengar.
Det är en chans för Sverige att lyfta ett gäng upp i välståndsnivå, utjämna de orättvisa klyftorna. Kommer deras familjer senare blir det en bonus i svensk hjälppolitik.
Vi ska inte vara så egoistiska, att vara generös är inte farligt, empati kostar men ger så mycket tillbaka.
Samma med romerna, Sverige ha världens chans att lyfta en grupp utsatta människor, de är några tusen, bostäder, skola åt barnen och hjälp in på arbetsmarknaden.
Citera
2018-11-04, 05:47
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Vi har en nyanställd / provanställd som jobbar ute på ett lager. Exempel linas matkasse typ.

Han är utbildad undersköterska men jobbar på ett lager märkligt men det är väl arbetsförmedlingen som tvingat dit honom vad vet jag. Denna afghan under mina arbetspass har glömt minst en grej att packa ner på varje order. Jo för att han inte förstår vad saken betyder o sedan bara skiter i det. Sen när kollegorna säger fråga om hjälp istället för att strunta i det eller om du inte förstår. Hans svar varje gång jag skulle göra det sen ...... vadå sen är du pantad eller. Hatar fan kebabrepubliken Sverige.........

Nu är han en individ och det är förståss omöjligt att säkert veta vad just han tänker. Men det troliga är att han känner sig väldigt arg och förödmjukad av att, några i hans ögon, skitstövlar kommer och ger honom order. Han kom inte till Sverige för att bli hunsad av några jäkla svenska blekfisar. Att han bara lugnt avfärdar det med att "han skall göra det senare" beror nog på att alternativet vore att börja skrika och/eller slåss för sin "heder och ära". Troligen vill han inte det för att han är en fredlig individ. Men det kan också bero på att han bedömmer att han skulle få stryk och/eller förlora jobbet. Men oavsett vilket skiter han fullständigt i vad ni säger. Ni kan tjata bäst ni vill, det kommer inte leda någon vart. Möjligen kan det kanske i längden medföra att han skäller ut er eller klipper till er, men det är allt.
Citera
2018-11-04, 07:59
Medlem
Sonicguide skrev i en annan tråd att flyktingar och invandrare blir kriminella eftersom vi svenskar inte ger dem riktiga jobb.

(FB) Elev misstänks ha våldtagit lärare på Brinellgymnasiet i Nässjö 20180914

Jag svarade att det är svårt att ge riktiga jobb till invandrare som har låg utbildning och knappt kan svenska. Framför allt är det inte rimligt att kräva att vi svenskar ska skaka fram så många "riktiga jobb" till så många lågutbildade invandrare.

(FB) Elev misstänks ha våldtagit lärare på Brinellgymnasiet i Nässjö 20180914

Men här har vi kanske lösningen? Lågutbildade afghaner kan åka buss hela dagarna och trycka på stoppknappen inför varje hållplats, så att bussen verkligen stannar varje gång och alla som ska gå av verkligen lyckas gå av?
Citera
2018-11-04, 08:37
Bannlyst
Sånt där gjorde man ju som barn när man var på väg till en teater eller bio med klassen. Jag tyckte då att det var riktigt kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in