2012-04-22, 09:59
  #2065
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14716034.ab

Fyfan. Dödstraff på sådana här politiker.
Ta emot ännu mer brottslighet? TVINGAS?
Citera
2012-04-22, 10:04
  #2066
Medlem
knullklassons avatar
Vi får inte glömma att det är barn det handlar om.
Citera
2012-04-22, 10:39
  #2067
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Ämnen sammanfogade.

/Mod
Citera
2012-04-22, 10:56
  #2068
Medlem
Mike.Spetzas avatar
Jahapp, nu ska kommunerna tvingas ta emot dessa telningar.

Men det kanske är riktiga vinstlotter ändå! Enligt nyheternas reportage i morse hade "barnen" själva skickat ansökan till migrationsverket. Jag menar, snacka om förslagna barn som tänker:
"Hmm, kanske man skulle resa iväg till ett annat land och testa lyckan. Varför inte ett land på en annan kontinent med helt främmande klimat, kultur, språk, samhällsskick, etnicitet etc. Det blir en lämplig utmaning."
Och så surfar dom in på migrationsverket.se och fyller i ansökan.

Vad gör svenska ungdomar, åker till Norge och rensar fisk eller aupair i London. Mesigt i jämförelse.

Eller är det något som inte stämmer?
__________________
Senast redigerad av Mike.Spetza 2012-04-22 kl. 11:01.
Citera
2012-04-22, 12:07
  #2069
Bannlyst
Just den där tekniken bildanalystekniken var väl inte så rätts säker, men man kan göra handröntgen och andra undersökningar. Framförallt lägg större bevisbörda på den så kallade "flyktingungen" att bevisa sin riktiga ålder , det finns ingen anledning för Svenska skattebetalare att stå för kostnader för utreda ålder på människor som inte har blodsband med landet.

En strängare attityd emot dessa fejk flyktingbarn, skulle dels minska rasismen i samhället och dels skapare ett tryggare samhälle, dvs win win situation för alla partner.


Citat:
Ursprungligen postat av HK52
I synnerhet nu, när Face i Ny teknik kan avslöja åldern på alla.

http://avpixlat.info/2012/04/14/aldersbestam-de-ensamkommande-pa-sajten-face-com/

Vi måste tvinga våra politiker att ta till alla medel för att sålla fuskarna, kriminella, med mera......
Citera
2012-04-22, 12:38
  #2070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Cirka 94% av landets röstberättigade röstade i valet 2010 på partier som förespråkar ökad invandring. Så folket har så att säga redan sagt sitt.

Jag vet. Visst är politiker rena as. Men samtidigt är det folket som röstar på skiten.
Idag finns ju också internet. Det är lättare än tidigare att läsa sig till hur det förhåller sig.
Visst kan det vara svårt att validera källor men det finns som sagt väldigt mycket om väldigt mycket.

Det är folket som gillar detta.
Att de som inte rösta på 7klövern gnäller köper man. Men inte dessa fjantar som envisas att rösta på 7klövern och ändå gnälla.
Dessa borde ju avrättas. Milt uttryckt.
Citera
2012-04-22, 12:53
  #2071
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Spetza
Jahapp, nu ska kommunerna tvingas ta emot dessa telningar.

Men det kanske är riktiga vinstlotter ändå! Enligt nyheternas reportage i morse hade "barnen" själva skickat ansökan till migrationsverket. Jag menar, snacka om förslagna barn som tänker:
"Hmm, kanske man skulle resa iväg till ett annat land och testa lyckan. Varför inte ett land på en annan kontinent med helt främmande klimat, kultur, språk, samhällsskick, etnicitet etc. Det blir en lämplig utmaning."
Och så surfar dom in på migrationsverket.se och fyller i ansökan.

Vad gör svenska ungdomar, åker till Norge och rensar fisk eller aupair i London. Mesigt i jämförelse.

Eller är det något som inte stämmer?

Det var ett verkligt bra inlägg. Slående.
Det "lustiga" är att det kommer massor med ensamkommande "barn" just till Sverige. Ett kallt land nästan så långt norrut man kan komma. De åker alltså förbi en hel hop med länder på sin väg till vårt land. EU har dessutom den där regeln om första land. Om en person nu tvingas "fly" så åker man väl till ett annat ställe i sitt eget land eller möjligen till ett grannland. Inte förbi 20-30 länder för att ta sig nästan så långt bort man kan komma.
Citera
2012-04-22, 19:17
  #2072
Bannlyst
Fridolin är en skam för hela Svenska folket, att man låter denna genomkorrupta politiker få ha något att säga till om är sjukt.

Det är sjukt hur man förstör Sverige. Man se hur förorterna till Stockholm håller bli mörkare och mörkare, kurvan med kriminalitet och otrygghet pekar spik rakt uppåt.

Citat:
Ursprungligen postat av JMKK
Jag hörde det på nyheterna i morse. Verkar inte finnas någon hejd på sjuklövern och dess invandrarvänlighet. *Suck*. Och när man lyssnar på politiker som Fridolin och Ullenhag så blir man ju mörkrädd. Är alla unga politiker pantade?
Citera
2012-04-24, 22:39
  #2073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokakatt
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14716034.ab

Fyfan. Dödstraff på sådana här politiker.
Ta emot ännu mer brottslighet? TVINGAS?

Alltså. Det här är inte okej. Uppger staten för kommunen att de ska ta hand om barn ska de kunna bevisa att det är barn det handlar om. Case closed. Hoppas kommunerna kör hårt, de ska skydda sina medborgare och det är djupt upprörande om flyktingboenden för unga män byggs upp, utan någon som helst kontroll av deras bakgrund.

Jag röstar inte på SD, och kommer aldrig att göra det. Jag är en vidsynt person, men det här får mig att ilskna till. Det är lätt för Billström att fatta beslut, och skyffla över verkställandet på andra. Stryp strömmen av oidentifierade unga män nu!
__________________
Senast redigerad av hammocken 2012-04-24 kl. 22:45.
Citera
2012-04-24, 23:00
  #2074
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hammocken
Alltså. Det här är inte okej. Uppger staten för kommunen att de ska ta hand om barn ska de kunna bevisa att det är barn det handlar om. Case closed. Hoppas kommunerna kör hårt, de ska skydda sina medborgare och det är djupt upprörande om flyktingboenden för unga män byggs upp, utan någon som helst kontroll av deras bakgrund.

Jag röstar inte på SD, och kommer aldrig att göra det. Jag är en vidsynt person, men det här får mig att ilskna till. Det är lätt för Billström att fatta beslut, och skyffla över verkställandet på andra. Stryp strömmen av oidentifierade unga män nu!

Det är ingen av de sju som kommer att strypa strömmen. De vill alla bara ha hit fler. Med dessa vid makten så blir det ingen förändring.
Tyvärr så tror jag att bluffandet kommer att fortsätta och dessutom öka i omfattning.
Citera
2012-04-24, 23:25
  #2075
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Jag tycker att det här var ett rätt OK inslag i Sveriges Radio: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=438&artikel=5075077

Reportaget handlar alltså om hur olika förutsättningar och synsätt i olika kommuner kan ge olika resultat, och i Katrineholm finns ett motstånd mot att skriva avtal med Migrationsverket om boenden för ensamkommande ungdomar.

Men! Och det här är nästan värt en egen tråd...

Lyssna på Miljöpartiets representant Gudrun Lindvall som kommer efter en kort inledning vid 3.31. Det är en lysande beskrivning över hur vänsterpolitiker resonerar kring vad man får och inte får säga inom invandrings- och integrationspolitik.

Transcript:
Citat:
- Sverigedemokraterna är ju oerhört nöjda med den politik som förs här, vilket är ganska skrämmande. Jag anser nog att det är en sorts förtäckt rasism, och inget annat. Främlingsfientlighet, kan vi kalla det för.

Reporter: Det skulle Göran Dahlström själv aldrig hålla med om.

- Näe, det vet jag. Men det gör folk... alltså, kostymrasismen... de som ägnar sig åt kostymrasism håller inte med, för de ser inte.

Reporter: Vad är "kostymrasism"?

- Ja, det är den där lite finare rasismen som alltid har andra förtecken: Ekonomi eller sociala, eller nånting. Man skyller på nånting som inte handlar om det det handlar om.

Om man alltså lägger in ekonomiska hänsyn - eller för den delen sociala, eller några andra hänsyn som möjligen kan innebära en begränsning av invandring i kommunen - i detta fall ensamkommande - så är man alltså per definition rasist eller kostymrasist.

Underbart Gudrun att du så tydligt visar på hur det fungerar.
Citera
2012-04-26, 07:38
  #2076
Avslutad
Staffan Danielsson (C) skriver på DN debatt idag om vikten av att bestämma åldern på "ensamkommande barn" och motiverar varför det skulle vara en god idé att införa.

Likvärdigheten:
Citat:
Sverige har bland de mest öppna och generösa invandringsbestämmelserna i världen, med god förankring i folkdjupet. Som världen ser ut med oerhörda ekonomiska klyftor och med 34 miljoner människor på flykt är fri invandring inte möjlig utan det måste finnas regelverk. Det är viktigt att dessa behandlar invandrare och flyktingar likvärdigt och förutsägbart.

Kostnaden:
Citat:
Eftersom så många av de ensamkommande väljer att ta sig till Sverige, vanligen genom kanske 7–8 länder, har Sveriges kostnader för mottagningen ökat kraftigt och uppgår nu till cirka 1.500 miljoner kronor per år, vilket är hela 40 procent av de totala kostnaderna för alla som söker asyl.

Det skulle vara rätt mot de som är under 18 och kommer att frigöra resurser:
Citat:
Det är också uppenbart otillfredsställande om vuxna män placeras på boenden för barn under 18 år, det är inte rätt mot vare sig ungdomarna under 18 år eller de olika personalgrupperna. Dessutom skulle ett antal platser frigöras för ensamkommande under 18 år om det visar sig att en del som nu placerats där i stället borde klassas som vuxna. Detta skulle lätta på trycket och dessutom innebära betydande kostnadsminskningar.

Men det hela är inte så "radikalt" som man kanske kan tro, åtminstone inte om man talar om antalet som beviljas uppehållstillstånd. Danielsson noterar:
Citat:
En ensamkommande från berörda länder som efter åldersbestämning bedöms vara över 18 år kommer med stor sannolikhet att beviljas uppehållstillstånd i Sverige vilket är bra.
http://www.dn.se/debatt/unga-man-over-18-ar-ska-inte-behandlas-som-barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in