2009-11-19, 10:49
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
De ensamkommande skäggbarnen från Härnösand, som jag rapporterade om tidigare känner sig utpekade.

http://allehanda.se/start/harnosand/1.1537515

Kan media sluta kalla dem för barn?? Det är ju skrattretande, när man kastar ett öga på bilderna!

Citat:
"---Händelserna på Semret 2 som resulterade i en mordbrand var enligt personalen slutet på ett flertal händelser där eleverna, enligt personalens brev till kommunen, är misstänkta för att ha rökt vattenpipa, druckit sprit och hotat personalen.---"

Du ska se att kommunen böjer sig för de invaderande rötäggens förvirrade uttalanden i lokalmedia och byter ut personalen efter att ha straffat dem.
Citera
2009-11-19, 10:59
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Du ska se att kommunen böjer sig för de invaderande rötäggens förvirrade uttalanden i lokalmedia och byter ut personalen efter att ha straffat dem.
Det känns nästan som det. Det var väl förresten just det de var rädda för när de skickade in skrivelsen angående arbetsförhållandena anonymt. De var rädda för represalier! Nu har de väl "skadat flyktingarnas anseende" när de valde att gå ut och berätta om missförhållandena, och följden blir väl att de, liksom många andra tidigare fått göra, snällt får placera sig på mångkulturens altare i väntan på offer.

Citera
2009-11-19, 11:17
Medlem
Dom där två på bilden såg ju riktigt otäcka ut! Förstår att personalen är rädda!
Citera
2009-11-19, 11:24
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Citat:
Vi är muslimer och det skulle aldrig falla oss in i att stjäla från andra, knarka eller dricka sprit, säger 17-årige Suleiman Mohamed Abdirahman från Somalia.

Men att våldta, misshandla och elda upp saker är helt i sin ordning.
Citera
2009-11-19, 11:26
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Har läst Allehandas nättidning i många år inkl. kommentarerna. Alltid mängder med snyftartiklar m.m. Med glädje har jag börjat märka på senare tid att fler och fler kommentarer är inne på SD's linje. Moddas det inte lika hårt längre eller växer vi i allt snabbare takt?

Alla svenskar, fortsätt jobba och lobba.
Visa arbetskamrater, vänner och familj artiklar som de här och fråga om det är så här de föreställer sig att alla ensamkomna barn ser ut.

http://allehanda.se/start/harnosand/1.1537515
Citera
2009-11-19, 11:55
Medlem
Ezzelinos avatar
Efterbliven sosse-Gauleiter vid namn Lasse Stjernqvisti Norrköping inbillar sig att han och hans idiotkolleger "hyllas av alla":

http://www.nt.se/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=2417004&entry=5641322

Citat:
"---Vem trodde att samtliga kommuner i Östergötland skulle delta i ett samarbete kring ensamkommande flyktingbarn, som nu lyfts fram som nationell förebild av i stort sett alla.---"

Fårskallen är alltså jublande glad för att det fortsatta invällandet av kroniska problemvarelser, de flesta analfabetiska rasfrämmande stamkrigare, påskyndas och sker utan motstånd från de "folkvalda" i Östergötland.
Citera
2009-11-19, 12:09
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Men att våldta, misshandla och elda upp saker är helt i sin ordning.
Det där "vi är muslimer"-snacket ger jag inte en spänn för. Man är visserligen kulturella muslimer, men det visar sig oftast bara när man kan få fördelar av det. Man slipper äta gris, kan använda det som försvar när något går fel, ställa muslimrelaterade krav - men när det inte passar så skiter man i det, super, röker, knullar runt osv. Visserligen kan jag inte tala för de 23-åriga gangserrapparna på bilden, men generellt sett är det en extrem dubbelmoral när det kommer till ensamkommande och Islam.
Citera
2009-11-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
super, röker...

Hur har de råd med detta då de endast får 24 kr/dag att disponera själva? Någon som forskat i det?
Citera
2009-11-19, 12:34
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Väduren
Hur har de råd med detta då de endast får 24 kr/dag att disponera själva? Någon som forskat i det?
Alla gör det naturligtvis inte, det var mest för att belysa en princip. Många är muslimer när det passar, men man kan lämna muslimkepsen hemma när man vill göra saker som inte passar in enligt koranen.

På "mitt" boende har det de senaste tre åren varit högst 5% som rökt. Supning har jag ingen aning om, har det förekommit så har det skötts jävligt snyggt i såna fall då ingen varken sett eller hört något.
Citera
2009-11-19, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Lyssande på radio idag när en kille från Etopien som heter Mohammed fick en pratstund med reportern. Nästan direkt sa de att Mohammed försökte få sin familj till Sverige eftersom det var "fattiga". De hade dock fått avslag och reportern ställde såklart inga vettiga frågor utan körde endast med känsloargument att det var synd om killen för att han ej fick vara med sin familj. Öh varför åkte han till Sverige ensam först då?

Hur som helst, ankarbarn såklart. Allt det handlar om
Det är inte så lätt att få hit sin familj som det har var tidigare om "barnet" inte har egna asylskäl. Myndigheterna anser numera att familjeåterföreningen bör ske i hemlandet om barn och föräldrar har skilts åt frivilligt.

Stackars Mohammed hade fått dåliga instruktioner av sin flyktingsmugglare. Han skulle naturligtvis ha sagt att han hade haft ett otillbörligt förhållande med en flicka och att hennes släkt nu var ute efter att döda honom - i så fall hade han fått ta hit sin mamma, pappa och sju syskon.

Men han behöver ju inte deppa för det. Om han anpassar sig väl till Sverige och är flitig och jobbar hårt kan han säkert tjäna så mycket pengar att han kan skicka ner lite till sin fattiga familj. Fast det kanske inte var så som det var tänkt...
Citera
2009-11-19, 14:50
Medlem
MoLoKs avatar
http://frianyheter.wordpress.com/2009/11/18/ankardata-2009/

Jag har för mig vi hade en vild diskussion om "ankarbarnen" för ett antal månader sen. Kanske är det dags att vi tar upp den igen i skenet av de här nya siffrorna.

Synd att Fria Nyheter inte publicerar all data bara...
Citera
2009-11-19, 15:18
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
http://frianyheter.wordpress.com/2009/11/18/ankardata-2009/

Jag har för mig vi hade en vild diskussion om "ankarbarnen" för ett antal månader sen. Kanske är det dags att vi tar upp den igen i skenet av de här nya siffrorna.

Synd att Fria Nyheter inte publicerar all data bara...
Jo, man skulle vilja ha all data för att kunna dra några riktigt relevanta slutsatser.

Under 2008 kom det 1510 ensamkommande asylsökande barn och ungdomar. Om vi låtsas att det är dessa som under 2009 ansökt om anhörigåterförening, så kan man ändå konstatera att det inte är en jättestor andel som får hit föräldrar. 366 st, varav ett antal förmodligen är föräldrar till samma barn. Säg att det är 250 st av 1510 barn och ungdomar som fått hit en eller två föräldrar, så är det färre än 17% som räknas som "ankarbarn".

Men som sagt, fullständiga data skulle krävas för att dra några relevanta slutsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in