2009-01-18, 14:10
Medlem
Aurells avatar
Köpenhamn är ju helt klart bäst i norden, det är ju fan märkbara nya grejer varje gång man kommer dit
Citera
2009-01-18, 16:25
Medlem
Mx_1337s avatar
Senast jag var i köpenhamn satt jag och spanade på centralstationen, eller centrala bangården som jag har för mig att den heter (?)
Satt iallafall ungefär en halvtimme och siktade en hel del rull.. kändes som om ungefär vart tredje-fjärde tåg som rullade in var målat, love it.
Citera
2009-01-18, 20:01
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Senast jag var i köpenhamn satt jag och spanade på centralstationen, eller centrala bangården som jag har för mig att den heter (?)
Satt iallafall ungefär en halvtimme och siktade en hel del rull.. kändes som om ungefär vart tredje-fjärde tåg som rullade in var målat, love it.

Hovedbanegården
Citera
2009-01-18, 21:50
Medlem
Rikard_s avatar
Det enda jag har personlig erfarenhet av är Sverige och Finland och Sverige och utav dem skulle jag helt klart säga Sverige.

Men tydligen ska Köpenhamn scenen vara jävligt mycket mer aktiv.
Citera
2009-01-18, 22:52
Medlem
Aurells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Det enda jag har personlig erfarenhet av är Sverige och Finland och Sverige och utav dem skulle jag helt klart säga Sverige.

Men tydligen ska Köpenhamn scenen vara jävligt mycket mer aktiv.
Det finns ju fan nästan ingen scen i Helsingfors, den är väl utsedd till Europas mest klotterfria huvudstad om jag inte missminner mig, fast vatikanstaten kan ju inte ha mycket av en scen...
Citera
2009-01-18, 22:58
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Hovedbanegården
huvudbangården tänkte jag på.. men blandade in centralen ;D
Iallafall såg jag säkerligen runt 10-15 rull när jag var där, sjukt!
Citera
2009-01-19, 19:14
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurell
Det finns ju fan nästan ingen scen i Helsingfors, den är väl utsedd till Europas mest klotterfria huvudstad om jag inte missminner mig, fast vatikanstaten kan ju inte ha mycket av en scen...

Fast AGS crew är väl rätt aktiva?
Citera
2009-01-19, 20:57
Bannlyst
Ni får nog vara mer specifika med städer istället för land. Det känns som att "landsscener" inte finns längre och allt för många städer drar isåfall ner poängen.
Citera
2009-01-19, 21:12
Medlem
Bäver_s avatar
Stockholm har ryckt upp sig.
Citera
2009-01-19, 22:56
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Stockholm har ryckt upp sig.

Definitivt. Hösten 2008 var en utav de trevligaste perioderna på oerhört länge. Mycket som rullade, trevliga comebacks och andra gottigheter.
Citera
2009-01-20, 01:05
Medlem
AntiAliass avatar
Köpenhamns scen har alltid varit den största och mest levande i norden och är det fortfarande. Helt jämförbar med exempelvis Berlin. Det har väl sina förklaringar...Danmark och då främst Köpenhamn har ju fram tills nyligen skiljt sig åt från Sverige/Norge/Finland på så vis att landet alltid har varit tolerantare och liberalare på många sätt, t ex genom Christiania, Ungdomshuset, Mer utrymme för ungdomskulturer som går lite in i varandra genom en stark hiphop och punk/aktivistscen. Dessa är några orsaker till att graffscenen har kunnat växa till sig och frodas genom åren på ett annat sätt än här...
Citera
2009-01-20, 03:02
Medlem
Jaaaas avatar
Oslos scenen är rätt fet också , iaf för 1,5 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in