2011-02-27, 07:41
Medlem
Christian IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Ojoj, en kännare märker jag. Denna retoriken har existerat i Danmark sedan början på 90-talet. 92 bildades MOA och insatserna gav ingen valuta för pengarna som vanligt. Köpenhamns graffscen går inte att döda. Den är för stark.

Stockholms scen är väl inte heller "dödad", men visst är det ganska dött? Att Trizz och Begez har lirat femtioelva verkstadståg kan man ju lite konspirationsteoretiskt sätta in i ett sammanhang. Det är ju minsann själva beviset på att "scenen lever". Pelle 15 år får sin färg-wholecar serverad på fotolog, sedan kan han återgå till att spela datorspel och behöver inte bidra med något själv.
Citera
2011-02-27, 08:07
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christian II
Stockholms scen är väl inte heller "dödad", men visst är det ganska dött? Att Trizz och Begez har lirat femtioelva verkstadståg kan man ju lite konspirationsteoretiskt sätta in i ett sammanhang. Det är ju minsann själva beviset på att "scenen lever". Pelle 15 år får sin färg-wholecar serverad på fotolog, sedan kan han återgå till att spela datorspel och behöver inte bidra med något själv.

Jag håller med om att man inte ser samma liv i Stockholmsscenen som för 5-10 år sedan. Synd, stilmässigt är STHLM sjukt mycket mer trendkänsligt än resten av Norden.

Förresten på tal om 2007, det fanns ett vakuum efter HATE och MNCS crew på tågen. Men när VSA gjorde comeback så köttades det hårt.
Citera
2011-02-27, 11:02
Medlem
Citat:
http://politiken.dk/indland/1041055/telefonaflytning-og-graffitifotos-belaster-19aarig-/

Här är artikeln, och jag hade fel. Det var 2,5 miljoner danska. Och denna snubben är inte minsta känd i Köpenhamn. Vem fan är S-CREW och WAME?

1 - 2 - 3 - 4

Detta är es.
Senast redigerad av graffalpha 2011-02-27 kl. 11:06.
Citera
2011-02-27, 18:35
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffalpha
1 - 2 - 3 - 4

Detta är es.

Ok, ES har jag sett den del, men det är knappast några som imponerar på tågen varken stilmässigt eller i kvantitet. Hursomhelst, tråkigt för honom om han blir dömd.
Citera
2011-02-27, 21:11
Medlem
Han har dömts i januari.

Citat:
The court decided that, due to his young age and him having no prior convictions, the 68 days already served was enough actual jail time. He will not have to serve the last 9 months of his one year sentence on the condition that he completes 240 hours of community service.

The judge also stated that in her opinion DSB´s claim of 2.3 million DKR worth of damage is too high. She estimates the real figure to be about 1.5 million DKR. The amount of compensation for the damage done will be determined in a civil law suit at a later date.
Citera
2011-03-01, 01:55
Medlem
gävle har en väldigt aktiv tågscen verkar det som
Citera
2011-03-03, 23:52
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ojoj, en kännare märker jag. Denna retoriken har existerat i Danmark sedan början på 90-talet. 92 bildades MOA och insatserna gav ingen valuta för pengarna som vanligt. Köpenhamns graffscen går inte att döda. Den är för stark.

91...om man ska vara petig
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in