2009-01-17, 00:05
Medlem
yonnys avatar
Ja, det är sant. Tråd efter tråd (och oftast potentiellt bra sådana) låses med argumentet att det inte finns diskussionsunderlag. Trots det var diskussionen, innan låsningen, i full gång och allt var frid och fröjd.

Exempel:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=824994
Tråd där vi hade kunnat diskutera artikeln eller åtminstone vänta tills det kom fler nyheter om reportaget (vilket det kom!). Låt tråden dö ut om den vill det. Kväv inte diskussionen!

https://www.flashback.org/showthread.php?t=825258
Här har vi en tråd som faktiskt kan bidra till någonting! Hjälp High-Times! Men nejnej, den "saknar diskussionsunderlag".

https://www.flashback.org/showthread.php?t=827757
Min tråd låstes direkt, och jag skickade detta till Himmler!:

Hej!

Såg att du löste min tråd som faktiskt skulle kunna leda till att cannabis legaliseras! Jag kom på idén nu när jag satt här och gick igenom den senaste statistiken för olika länder, för att lägga den på min webbsida. Och det jag skriver, hur kontroversiellt det än låter, stämmer ifall du fördjupar dig lite mer i ämnet!

Har flashback blivit ett forum där man censurerar för kontroversiella drogdiskussioner? Det skulle i så fall bli en prima tråd för Flashback-avdelningen - där de stora grabbarna sitter.

mvh
yonny

Får att hålla nivån på Flashback måste vi hålla igång givande diskussioner. Speciellt i cannabisforumet! Jag tror att lite mer liberal moderering - dvs att ta bort kommentarer i stil med "haschet pajar hjärnor!" eller "legalize!" men tillåta diskussioner om relevanta politiska och kulturella saker.

De tre trådar jag nämnde återstår att låsa upp.
2009-01-17, 00:09
Medlem
CpGurrAs avatar
Orkar inte skriva så mycket men en del intressanta trådar har blvit låsta onödigt tidigt.Håller med min liberala kompis!
2009-01-17, 00:14
Medlem
Misters avatar
Vad svarade Himmler! på ditt pm? och vad svarade admin när du tog upp frågan med honom? (om han nu svarade överhuvudtaget)
2009-01-17, 00:19
Medlem
stilltons avatar
dom två första trådarna hade ju totalt glidit från TS, och din tråd är ju bara ett bevis på att man blir "bäng" om man röker gräs...
2009-01-17, 00:24
Bannlyst
Den första tråden handlade väl om att det samma dag skulle "infinna" sig en talare/förespråkare för overgrow? vilket inte kunde vaskas fram? kommer det ett nytt erbjudande så starta en ny tråd bara..

N:r 2 håller jag nog med dig om? (läste dock inte hela), men den sista tråden tyckte jag mest var i stil med det du själv ville skulle städas bort "legalize cause everybody smoke" var ju innebörden typ, bara kamouflerat bakom lite snyggare språk bara...

Kanske dags för ett uppehåll?
2009-01-17, 00:25
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
dom två första trådarna hade ju totalt glidit från TS, och din tråd är ju bara ett bevis på att man blir "bäng" om man röker gräs...
Det är väl bättre att rensa upp tråden eller låta skräpinläggen vara (men varna användarna). Problem solved. Och du är också välkommen att påpeka var mitt resonemang eller faktan bakom resonemangen inte håller - fast i den tråden förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Vad svarade Himmler! på ditt pm? och vad svarade admin när du tog upp frågan med honom? (om han nu svarade överhuvudtaget)
Himmler! har inte svarat någonting än, även fast han troligtvis är online då jag skickade PM:et minuten efter att han låst tråden.

Har inte tagit upp detta med admin. Tänkte att jag postar här och skapar en öppen diskussion om situationen på cannabisforumet.
2009-01-17, 00:29
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Det är väl bättre att rensa upp tråden eller låta skräpinläggen vara (men varna användarna). Problem solved. Och du är också välkommen att påpeka var mitt resonemang eller faktan bakom resonemangen inte håller - fast i den tråden förstås.
Det faktum att du uppmanar mig att bemöta dina argument i en låst tråd, understryker min teori med två tjocka streck från en tuschpenna...
2009-01-17, 00:30
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny

Himmler! har inte svarat någonting än, även fast han troligtvis är online då jag skickade PM:et minuten efter att han låst tråden.

Har inte tagit upp detta med admin. Tänkte att jag postar här och skapar en öppen diskussion om situationen på cannabisforumet.

Den låstes klockan 23.44 Himmler! kanske är och bajsar eller tittar på gamla avsnitt av Kvinnofängelset.

Du har inte haft rätt förfarande i din överklagan vilket gör det svårt att besvara och debattera vidare, antagligen kommer tråden låsas.

Knarka vidare och låt ämnet vila ett tag
2009-01-17, 00:30
Medlem
El Zorros avatar
Läs sticky tack.

*låst*

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem