• 1
  • 2
2009-01-18, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slurig
Nu är du nog ute och cyklar.

De har bevis för att han sålt två gånger. Har hittat 3 digitalvågar med spår av knark och 14 000 i kontanter vilket också tyder på att han säljer. Sen gör de en till husis och hittar en våg till och mer hasch.

Det kommer han åka på och det kommer inte räknas som ringa, det ska du ha klart för dig.

Ammunitionen är ett brott. Om det bara rör sig om någon enstaka patron kanske de ser mellan fingrarna, men kanske inte om man också ser till bilderna på vapnet.

nja jag vet inte, jag skrev aldrig ringa narkotikabrott, jag skrev att det var små mängder vilket det också är. Det finns inte olika brott som heter "langning" eller dyligt utan man blir dömd för narkotikabrott och det som avgör straffvärdet mest är mängden. Mängderna här är små och att han har några vågar hemma gör inte att han har mer knark hemma som går att bli dömd för.

Det andra jag skrev om skott och bilder osv det är bara mina egna erfarenheter, jag har inte skrivit att det är så. I mina fall har det handlat om mer än "några st patroner" kan jag tillägga.

Mina erfarenheter av sådanthär sträcker sig ganska långt endast baserat på mina personliga erfarenheter och ännu längre baserat på folk jag umgås med och liv jag levt och jag skulle säga att detta är inget att oroa sig för, absolut inget anstaltsstraff att oroa sig för.
2009-01-18, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Du sitter ju inte häktad så böter/ max 6mån.

Böter för försäljning?
2009-01-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.k
e tidigare dömd för ringa narkotikabrott och brott mot knivlagen

efter en tids span mot min lägenhet gjorde asen ett tillslag... dom har bevis på att jag sålt narkotika(hash) vid minst 2 tillfällen en gång 10g o en 15g.... ii lägenheten hittades oxå 49 gram hash och några 9mm patroner, 14.000 i kontanter och 3 digitalvågar me spår av narkotika på...i min laptop hittades bilder på ett automatvapen som de vet e äkta genom serienumret men nekade totalt o sa att några polare kom förbi o jag hade ingen aning om att de va äkta.... väntar fortfarande på den rättegången... för cirka 1 månad sen blev ja tagen me ca 4 gram afgahn... och i går gjorde svinen ytterligare en husransaken där de hittade 6 gram hash o en digitalvåg,,,

kommer dom samla allt till samma rättegång? och vad kan ja tänkas få för straff?fängelse? fotboja? har inget arbete o driver bara runt på dagarna.... e 22 år o e som sagt bara dömd för ringa brott innan...

DU är en simpel knarklangare och det är DOM som är as? Tänk om, tänk rätt. Gör det enda rätta och stoppa pipan på det där automatvapnet i munnen och krama avtryckaren.
2009-01-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
DU är en simpel knarklangare och det är DOM som är as? Tänk om, tänk rätt. Gör det enda rätta och stoppa pipan på det där automatvapnet i munnen och krama avtryckaren.

Flashback är inte rätt forum för moraltanter som dig. Du borde söka dig till något mindre omoraliskt forum. Kanske något kristet?

mvh
2009-01-19, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KhemSedjet
Flashback är inte rätt forum för moraltanter som dig. Du borde söka dig till något mindre omoraliskt forum. Kanske något kristet?

mvh

Sorry, jag glömde att det enda man får hata här är invandrare.
2009-01-19, 18:03
Moderator
Pentyls avatar
Sluta skicka hatinlägg pojkar. Sen kan ni sluta knarka också. Då blir ni mindre arga.
DonK får nog skaka lite, i värsta fall. Fast et blir inte så långvarigt.
Om du är lite mindre korkad i rätten och de förberedande intervjuerna (personutredning) än hur du framställt dig här, så kan du ordna villkorligt, med lite tur och en hygglig domare.
2009-01-20, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrihin
nja jag vet inte, jag skrev aldrig ringa narkotikabrott, jag skrev att det var små mängder vilket det också är. Det finns inte olika brott som heter "langning" eller dyligt utan man blir dömd för narkotikabrott och det som avgör straffvärdet mest är mängden. Mängderna här är små och att han har några vågar hemma gör inte att han har mer knark hemma som går att bli dömd för.

Det andra jag skrev om skott och bilder osv det är bara mina egna erfarenheter, jag har inte skrivit att det är så. I mina fall har det handlat om mer än "några st patroner" kan jag tillägga.

Mina erfarenheter av sådanthär sträcker sig ganska långt endast baserat på mina personliga erfarenheter och ännu längre baserat på folk jag umgås med och liv jag levt och jag skulle säga att detta är inget att oroa sig för, absolut inget anstaltsstraff att oroa sig för.

soooft... om nu det bestäms tex fängelse 6 månader på rättegången,,, hur lång tid tar de innan man åker in? för de lär ju inte bli direkt från rättegång o in i fängelse eller? eftersom jag inte e häktad elr så
2009-01-21, 22:57
Medlem
Tips är att inte vara så specifik.. Polisen läser här emellanåt och har du otur kan de koppla dig till din användare.
2009-01-23, 11:28
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag är inte så bra på det juridiska men jag vet att TS får minst ett straff och det är en tillsägelse för korspostning!

https://www.flashback.org/showthread.php?t=828432

*tråd låst*

// Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här