Citat:
Ursprungligen postat av Slurig
Nu är du nog ute och cyklar.
De har bevis för att han sålt två gånger. Har hittat 3 digitalvågar med spår av knark och 14 000 i kontanter vilket också tyder på att han säljer. Sen gör de en till husis och hittar en våg till och mer hasch.
Det kommer han åka på och det kommer inte räknas som ringa, det ska du ha klart för dig.
Ammunitionen är ett brott. Om det bara rör sig om någon enstaka patron kanske de ser mellan fingrarna, men kanske inte om man också ser till bilderna på vapnet.
nja jag vet inte, jag skrev aldrig ringa narkotikabrott, jag skrev att det var små mängder vilket det också är. Det finns inte olika brott som heter "langning" eller dyligt utan man blir dömd för narkotikabrott och det som avgör straffvärdet mest är mängden. Mängderna här är små och att han har några vågar hemma gör inte att han har mer knark hemma som går att bli dömd för.
Det andra jag skrev om skott och bilder osv det är bara mina egna erfarenheter, jag har inte skrivit att det är så. I mina fall har det handlat om mer än "några st patroner" kan jag tillägga.
Mina erfarenheter av sådanthär sträcker sig ganska långt endast baserat på mina personliga erfarenheter och ännu längre baserat på folk jag umgås med och liv jag levt och jag skulle säga att detta är inget att oroa sig för, absolut inget anstaltsstraff att oroa sig för.