2009-01-17, 21:46
Medlem
--------------------------------------------------------------------------------
postade detta i brott och brottsbekämpning men fick inga konkreta svar så de kanske passar bättre här......

e tidigare dömd för ringa narkotikabrott och brott mot knivlagen

efter en tids span mot min lägenhet gjorde asen ett tillslag... dom har bevis på att jag sålt narkotika(hash) vid minst 2 tillfällen en gång 10g o en 15g.... ii lägenheten hittades oxå 49 gram hash och några 9mm patroner, 14.000 i kontanter och 3 digitalvågar me spår av narkotika på...i min laptop hittades bilder på ett automatvapen som de vet e äkta genom serienumret men nekade totalt o sa att några polare kom förbi o jag hade ingen aning om att de va äkta.... väntar fortfarande på den rättegången... för cirka 1 månad sen blev ja tagen me ca 4 gram afgahn... och i går gjorde svinen ytterligare en husransaken där de hittade 6 gram hash , 5st xanor(benzo) o en digitalvåg,,,

kommer dom samla allt till samma rättegång? och vad kan ja tänkas få för straff?fängelse? fotboja? och om fängelse hur länge? öppen eller sluten anstalt? har inget arbete o driver bara runt på dagarna.... e 22 år o e som sagt bara dömd för ringa brott innan...

inga kommentarer om att de va klantigt o ha shitt hemma elr så.. det va trögt gjort men nu e läget som det e
Citera
2009-01-18, 15:51
Medlem
Nu är jag ingen expert men du har uppenbarligen gjort dig skyldig till flera fall av normalgradens narkotikabrott, att du dessutom sålt gör saken ännu värre. Hur det är med vapenbiten vet jag inte men jag tror nog att du kan räkna kallt med att få sitta endast för narkotikabrotten. Hur lång tid vågar jag dock inte uttala mig om.
Citera
2009-01-18, 16:04
Medlem
Drapåtrissors avatar
För ringa narkotikabrott max 6m fängelse men troligen döms du för normalgraden. http://www.alden.se/narkotikastrfl.htm
Citera
2009-01-18, 17:50
Medlem
jandis avatar
jag skulle tro det blir fängelse för dig, eller så hoppas jag det bara.
dom kommer köra allt ihop, man ska inte ha olika mål mot samma person samtidigt.

brottet du gjort dig skyldig till är inte ringa. och man döms inte till fotboja men man kan välja att få fotboja om fängelse är max 6 månader, det är nåt som bestäms ihop med frivården isf.
Citera
2009-01-19, 00:54
Bannlyst
om du undkommer att bli straffad för vapenbrott så kommer du nog inte att bli dömd till mer än 1,5år sen är du ute efter 2/3 av straffet så runt ett år skulle jag gissa.
Citera
2009-01-20, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.t the man
om du undkommer att bli straffad för vapenbrott så kommer du nog inte att bli dömd till mer än 1,5år sen är du ute efter 2/3 av straffet så runt ett år skulle jag gissa.

överdriver du inte lite? en polare åkte dit för att ha sålt ett kilo weed o han fick 1 år och va ute på 8 månader... o han har suttit inne förr..o e desutom äldre
Citera
2009-01-20, 14:52
Bannlyst
1 år är nog mer rimligt, 1,5 menar jag om du har maximal oflytt. Har du tur (bevisen talar till din fördel bra advokat) och så vidare kan nog komma undan med 6 månader
Senast redigerad av E.t the man 2009-01-20 kl. 14:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in