Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-16, 07:59
  #1
Avstängd
Först dom som inte kan inget om Fl studios behöver inte bry sig om denna fråga.
----------------

jag börjar bli tokig, skaffat Fl studios för just att spela in ljud och mixa å göra låtar.. men problemet är att jag kan inte få micken att fungera, med programmet.
använder aiso4all programmet funkar fint tills jag vill använda "fl" med det får då funkar inte högtalarna. och micken får ikonen "Beyond logic" försökt med massa olika system iställningar med själva ljudkortet ljudprogrammet "realtek" som va installerat på datan vid inköp. det borde funka eftersom ljudkortet ska stödja 6.1 ljud.. sen finns det två ingårar på framsidan å men inget vill fungera ... har försökt att fixa det i ca 3 dagar nu utan framgång.

come on. någon borde kunna hjälpa?
Citera
2009-01-16, 11:15
  #2
Medlem
talenteds avatar
Till att börja med: Har du valt asio som drivrutin i FL?
Options -> Audio. Där väljer du oxå micen under inputs har jag för mej. Har inte programmet framför mej nu, men kolla där.
Citera
2009-01-17, 09:12
  #3
Avstängd
Jaa det har jag det är då det blir så.. Då slutar högtalarna fungera sorry om jag var otydlig..
Citera
2009-01-17, 16:53
  #4
Medlem
Ireqoms avatar
Kommer det inte ens något ljud ur högtalarna när du spelar upp musik från FL som du har skapat?

eller är det bara micen det inte kommer ljud från?

Här har du en liten snabb tutorial jag gjorde, Hoppas den hjälper.

http://www.4shared.com/file/81113958.../1_online.html

du trycker på F9 för att få upp Mixern.
Jag har även ringat in save knappen på första bilden längst ned till vänster, Tryck på den för att spara dina inspelningar innan du spelar in.
Citera
2009-01-19, 06:04
  #5
Avstängd
Nej inget ljud från högtalarna så fort jag väljer Aiso4all i fl studios blir det ett rött kryss över "högtalaren" och varken hörlurar eller högtalaren funkar.. men fl studios registrerar att det kommer ljud in i micken.

jo jag vet man ska välja ingående och utgående där. men enligt Aiso4all så har jag ingen utgående äns för ljudet när jag väljer aiso4all. men har jag vanligt så funkar högtalarna utan problem.
Citera
2009-01-19, 14:41
  #6
Medlem
Ireqoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jusola69
Nej inget ljud från högtalarna så fort jag väljer Aiso4all i fl studios blir det ett rött kryss över "högtalaren" och varken hörlurar eller högtalaren funkar.. men fl studios registrerar att det kommer ljud in i micken.

jo jag vet man ska välja ingående och utgående där. men enligt Aiso4all så har jag ingen utgående äns för ljudet när jag väljer aiso4all. men har jag vanligt så funkar högtalarna utan problem.

Hmm ok... Och du installerade AISO4all programmet via FL då alltså? Eller har du installerat det på egen hand?
Citera
2009-01-19, 20:29
  #7
Avstängd
Separat på egen hand.
Citera
2009-01-21, 17:50
  #8
Avstängd
vet inte om det är ett bot på problemet, men det är bra att ha ett hyggligt ljudkort om man ska sitta i musikprogram asio4all är bara en mjukvaruemulering av ett ljudkort. bättre att köpa ett ljudkort som är gjort för musikproduktion. finns billiga för bara ett par hundralappar. realtek är skit om man håller på med musik.
Citera
2009-01-21, 18:15
  #9
Medlem
Ireqoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jusola69
Separat på egen hand.

Okay ominstallera då hela fruityloops och låt FL installera sitt egna AISO4All. Det har jag gjort och det fungerar fin fint då.
Citera
2009-01-22, 21:38
  #10
Avstängd
Hmm okej.. Vilket är bra för just FL studios finns det något är liksom "perfekt" för just sånna program jag har dock inte råd just nu att lägga ut över typ 1000kr på ett nytt ljudkort..
Citera
2009-01-22, 22:17
  #11
Avstängd
jag gjorde som du sa. (instalerade om allt.) men fortfarande samma problem.
Citera
2009-01-22, 23:00
  #12
Medlem
Jean Claudes avatar
Det låter som att du har något annat som tar upp ljudkanalen som till exempel windows egna mjukvarusynth. Kolla i kontrollpanelen på ljud och försök avaktivera den och testa igen. Jag har för mig att det är där man avaktiverar den, kanske är i enhetshanteraren men du får kolla runt lite, något är det som tar upp ljudkanalen i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback