Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-15, 20:57
  #1
Medlem
Rammsbergs avatar
Feministvänstern säger sig vilja motverka förtryck mot kvinnor allt som oftast. De vill kvotera in kvinnor i bolagsstyrelser, de vill att kvinnor är självförsörjande - frigjorda från männen, de vill att männen ska ta sitt ansvar och vara hemma med barnen och att kvinnor ska förverkliga sig själva. De anser att homosexuella ska få ingå äktenskap, att det är en självklarhet att kvinnor ska få vara präster och de skulle säkerligen kunna starta fackeltåg och högljudda demonstrationer för detta om det behövdes.

Det som förvånar mig är hur tysta feministvänstern är när det gäller muslimska kvinnors rättigheter och väl och ve. Oavsett det gäller dessa kvinnor i Sverige eller utomlands, så är de tysta. Samtidigt som de skulle kunna gå fackeltåg för svenska kvinnors rättigheter och för att homosexuella skulle få ingå äktenskap etc, går de i bräschen för att muslimer ska få leva enligt sina traditioner, trots det förtryck som sker, främst mot just kvinnor. Sålunda skulle de säkerligen gå i fackeltåg mot eventuella krav i Sverige på att muslimska kvinnor skulle få bli imamer och att moskéer skulle tvingas viga homosexuella. Eller tom om samhället krävde att muslimska män i Sverige skulle vara pappalediga.

Vad beror det på att feministvänstern i Sverige har den motsägelsefulla synen på kvinnorättigheter och homosexuella?

(Nej, jag har inga källor.)
Citera
2009-01-15, 21:06
  #2
Avstängd
Vikingapungs avatar
Ja du, inget nytt. Detta gäller hela den feministiska rörelsen i Europa, och det har alltid varit så. Minns att TV3 Direkt intervjuade en iransk kvinna i ett inslag för fem-sex år sedan där hon attackerade "vita" feminister av just den anledningen.

En av de fåtal feminister som tagit upp det är faktiskt Belinda Olsson i fp.
http://www.expressen.se/debatt/1.348...mot-islamismen

Annars är tråden meningslös och kommar inte att komma någon vart. Du vet själv säkert svaret eller hur? Feministerna vet om vad som försigår mycket väl men har inte hittat något "icke-rasistiskt" sätt att uttrycka sig på. Det nämner även Belinda, att den fegar ur där den behövs, feminismen.

SSU och Ung Vänster skickade krav till Tomas Östros att stänga muslimska friskolor för flera år sedan. Självklart var dom tvugna att lägga till att kristan friskolor också ska stängas. Det hade varit ett tv-reportage om muslimska friskolor i Sverige som förtryckte ungarna på alla möjliga vis. I Gomorron Sverige dagen därpå skulle integrationsminsitern (gissa vem?) vara med och diskutera saken. Naturligtvis skulle hon, liksom alla andra i debatten, även dra in kristna friskolor, eller alla religiösa skolor, trots att inslaget bara handlat om muslimska.
Citera
2009-01-15, 22:27
  #3
Medlem
Rammsbergs avatar
Vikingapung – det var ett snabbt och initierat svar från din sida! Dock tycker jag inte att min trådstart är meningslös. Vänsterfeminismens totala tystnad om Islams kvinnosyn, främst här i Sverige, bör belysas och ifrågasättas tills de kommer till insikt om att de har missat något.
Citera
2009-01-15, 22:31
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Feministvänstern säger sig vilja motverka förtryck mot kvinnor allt som oftast. De vill kvotera in kvinnor i bolagsstyrelser, de vill att kvinnor är självförsörjande - frigjorda från männen, de vill att männen ska ta sitt ansvar och vara hemma med barnen och att kvinnor ska förverkliga sig själva. De anser att homosexuella ska få ingå äktenskap, att det är en självklarhet att kvinnor ska få vara präster och de skulle säkerligen kunna starta fackeltåg och högljudda demonstrationer för detta om det behövdes.

Det som förvånar mig är hur tysta feministvänstern är när det gäller muslimska kvinnors rättigheter och väl och ve. Oavsett det gäller dessa kvinnor i Sverige eller utomlands, så är de tysta. Samtidigt som de skulle kunna gå fackeltåg för svenska kvinnors rättigheter och för att homosexuella skulle få ingå äktenskap etc, går de i bräschen för att muslimer ska få leva enligt sina traditioner, trots det förtryck som sker, främst mot just kvinnor. Sålunda skulle de säkerligen gå i fackeltåg mot eventuella krav i Sverige på att muslimska kvinnor skulle få bli imamer och att moskéer skulle tvingas viga homosexuella. Eller tom om samhället krävde att muslimska män i Sverige skulle vara pappalediga.

Vad beror det på att feministvänstern i Sverige har den motsägelsefulla synen på kvinnorättigheter och homosexuella?

(Nej, jag har inga källor.)


Feminister här i västvärlden är hycklare vilket de flesta känner till numera. Exempel:

Länge har de predikat om att män hemma i västvärlden ska mera respektera kvinnor och sluta se dem som sexobjekt, de vill att män själv ska bli feminster, innebärande att de mera ska anamma feminina vanor. Numera har vi ju fått ett sånt samhälle med mesiga fjollor till män. Men tror du feministerna är nöjda med detta, knappast! Vem tror du åker till länder som Gambia, Grekland, Spanien, Bahamas etc för att bli knullade av riktiga machomän som är allt annat än feminina till sin läggning? Just precis, de sk feministerna, de sjävständiga kvinnorna. När de kommer tillbaka hit så kallar de västerländska män för talibaner och förtryckare.

Men det är väl inget konstigt med detta alls!!

Samma inställning finns till muslimska män. Feminsiterna är t o m redo för att konvertera till islam ifall de skulle träffa på en jalla jalla. En av 68-vänsterns företrädare och inbiten ultrafeminist, Mon sahlin, har ju relativt nyligen satt på sig en muslimsk slöja när hon besökte en moské.
__________________
Senast redigerad av getbusy80 2009-01-15 kl. 22:35.
Citera
2009-01-15, 23:07
  #5
Medlem
dobbelinas avatar
Feminist kvinnor är väldigt androgyna och osexiga.
Därför vill inte Svenska vackra framgångsrika män ha dom.

Därav knullsemestern i Gambia, så dom kan få sin prince charming.

Precis som påpekat ovan, sen åker dom hem till sina palestina sjals
beklädda svenska pojkvänner.
__________________
Senast redigerad av dobbelina 2009-01-15 kl. 23:11.
Citera
2009-01-20, 23:26
  #6
Avstängd
Vikingapungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Feminist kvinnor är väldigt androgyna och osexiga.
Därför vill inte Svenska vackra framgångsrika män ha dom.

Därav knullsemestern i Gambia, så dom kan få sin prince charming.

Precis som påpekat ovan, sen åker dom hem till sina palestina sjals
beklädda svenska pojkvänner.



Typisk feminist

Jag är glad att blattarna tar dom skatorna i från oss

Förresten getbusy, inte fan är nordbor mesigare än diverse sandnegrer och negrer. Talar du om dig själv?

Hur många män känner du som påverkats av feminismen?
Jag känner iiingen!

För övrigt känner jag ingen tjej som är feminist heller, inte ens de fula tjejer jag känner. Feminismen har mycket svagt stöd bland svenska kvinnor.

Edit: finns väl säkert också någon rutten fiskfeminist på nån tidning som tycker att tjejer ska ha sin fria rätt att bära burqa
__________________
Senast redigerad av Vikingapung 2009-01-20 kl. 23:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback