2011-02-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wako
Ja detta får ju tas upp igen då för femtioelfte gången...
Kobra är:
-Matt
-Snabbtorkande
-Bra tryck
-Täcker grymt
-Funkar i -25
-Skarpa linjer
-Täcker chrome helt ok.. Inte som "coversall outline & tarblack", Men räcker med 2-3 linjer så inte chromen blöder igenom..
Dom är i liga med Mtn 94 och Molotow premium!!
Har målat plåtväggar,betong,tåg och den har funkat skit bra hittils!
Streetcorner borde sponsra mig så mycket som jag skrytit om dessa färger haha

http://www.fotolog.com/kobrasweden

Kul att du ens jämför 94orna med premium, ljusårs skillnad förfan! Förstår inte hur belton kan fortsätta sälja sin skit så mycket som dom gör när det finns så pass mycket bättre saker på marknaden idag. Hoppas för deras egna skull att det är av ren vana och för att få en oldschoolkänsla som folk köper dom burkarna?

Nya Gold är helt klart bästa burken på marknaden just nu, tätt följd av 94. Men sen beror det ju på vad man målar, kör man WC på tuben krävs det ju kanske något med lite mer tryck i..
Citera
2011-02-21, 17:41
Medlem
6799173s avatar
Behöver svar snabbt!
Vet någon om Montana Whites krom är bra?
Diggar Blacks krom, är dom lika sköna?
Tack.
Citera
2011-02-21, 20:13
Medlem
wakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LRstuff
Kul att du ens jämför 94orna med premium, ljusårs skillnad förfan! Förstår inte hur belton kan fortsätta sälja sin skit så mycket som dom gör när det finns så pass mycket bättre saker på marknaden idag. Hoppas för deras egna skull att det är av ren vana och för att få en oldschoolkänsla som folk köper dom burkarna?

Nya Gold är helt klart bästa burken på marknaden just nu, tätt följd av 94. Men sen beror det ju på vad man målar, kör man WC på tuben krävs det ju kanske något med lite mer tryck i..

ljusårs skillnad är väl lite att ta i. När jag jämför burkarna så syfftar jag på tex torktid, tryck, kulörer samt användningsområden. Jag försöker jämföra produkterna på ett rättvist sätt, och inte vad jag personligen tycker är bäst, Personligen föredrar jag tex mtn 94 lagligt,, målade panel i helgen och när jag använde mtn 94 upptäckte jag att jag hade önskat lite snabbare action. Sedan använde jag kobra för seconds och märkte att den arbetade otroligt bra och snabbt. skarpa linjer som inte heller dammade över outlines och bakgrund. Så olika burkar vid olika tillfällen är mitt tips.
Belton (molotow) är den ledande sprayburken någonsin tillverkad för vår kultur, och den kommer nog överleva tredje världskriget.. Det lär nog även Montana spanien göra, dom överlevde t.om den tyska montanans stöld av både deras namn och design.
Men vem fan bryr sig egentligen "Smaken är som baken"
Citera
2011-02-21, 20:25
Medlem
Tror du sammanfattade det hela ganska bra
Citera
2011-02-21, 22:12
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6799173
Behöver svar snabbt!
Tack.

"Skön" att boffa?
Citera
2011-02-21, 22:22
Medlem
6799173s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
"Skön" att boffa?
...
Citera
2011-02-23, 09:47
Medlem
oldschool33s avatar
Citat:

Ha ha vafan snackar du om LOL att du ens kan yttra dig sådär om belton ha ha ha tror jag garvar ihjäl mig, att DU ens kan jämföra skitmontana gold med bästa belton molotow är ju bara pinsamt ha ha
Citera
2011-02-23, 12:17
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldschool33
Ha ha vafan snackar du om LOL att du ens kan yttra dig sådär om belton ha ha ha tror jag garvar ihjäl mig, att DU ens kan jämföra skitmontana gold med bästa belton molotow är ju bara pinsamt ha ha

Får stämma in förutom i dina smileys då.

Sen så är Montana Gold kungligt att köra throwupieces med.
Citera
2011-02-23, 22:22
Medlem
wakos avatar
Citat:
Tror du sammanfattade det hela ganska bra

Känns som det ja haha.
Men det är ju bara att vänta 2 veckor till så tas allt detta upp igen.. älskar cyberspace!
Citera
2011-03-01, 20:56
Medlem
nocommentss avatar
Dom gula turtle wax roststopp, finns dom verkligen kvar? Har hört att de finns kvar men bara på vissa mackar och också hört att dom inte tillverkas längre. http://www.bildelar.nu/productfiles/images/73297e71-bea1-4dba-95c8-616889161326_thumb.jpg Då menar jag sånna roststopp
Peace
Citera
2011-03-11, 21:27
Medlem
ska dra upp till hudiksvall snart,och då undrar jag vart köper ni eran färg?
Citera
2011-03-11, 22:02
Medlem
nocommentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6799173
Behöver svar snabbt!
Tack.
Dom är riktigt bra, men den har inte lika högt-tryck som black kromen. Tycker sj att white kromen är bättre än black dock så har den inte lika högt tryck....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in