2010-03-14, 16:17
Medlem
Gimploos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Sluta leka kaxig, det var du som bad om hjälp. Jag kanske var lite otydlig i mitt menande, men jag tyckte du själv var ytterst otydlig.
Jag är inte kaxig men hade du bara läst ett par kommentarer upp hade du fått svaret.
Just därför jag skrev hoppas att ni fattar.
Citera
2010-03-15, 10:51
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
lågt tryck = smal stråle = Nej

Du får visst en mellantjock stråle av blue soft

Burken har ett visst tryck, alltid, som kan regleras mha olika caps, du kan få en smal stråle eller en tjock.
Citera
2010-03-15, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Burken har ett visst tryck, alltid, som kan regleras mha olika caps, du kan få en smal stråle eller en tjock.

syftningsfel?

Burken har ett visst tryck...ja
Caps riktar & formar

trycket bildas i capen...burktrycket är konstant (om färgmängden förblir...)
Citera
2010-03-15, 20:02
Medlem
Daggys avatar
Citat:

Tror det han menar är att bara för att en cap ger tjock stråle så kan den inte ha "lågt tryck".
Finns ju skinnys med högt "tryck" och fats med lågt.
Citera
2010-03-16, 09:11
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daggy
Tror det han menar är att bara för att en cap ger tjock stråle så kan den inte ha "lågt tryck".
Finns ju skinnys med högt "tryck" och fats med lågt.

Citera
2010-03-30, 15:49
Medlem
Sneks avatar
Citat:
Skulle testa en kanna nyss som inte användts på ett tag nyss. Satte på en level 5 och testade på en bit kartong. Givetvis kom det en klump på lakanet. Varför går jag aldrig ut och testar? Man är så lat av sig

På tal om burkar som inte använts på ett tag, minns att jag såg nån riktigt gammal burk hos farsan för ett tag sen, måste ha varit minst 10-15 år gammal då den var rostig även fast den legat oanvänd i garaget. Engine enamel (?) tror jag den hette. Nåja, till frågan, tror du denna burk går att köra med om man smackar på en cap på den? Den hade nämligen ingen cap så jag kunde inte testa.
Citera
2010-03-30, 23:37
Medlem
Ugglens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snek
På tal om burkar som inte använts på ett tag, minns att jag såg nån riktigt gammal burk hos farsan för ett tag sen, måste ha varit minst 10-15 år gammal då den var rostig även fast den legat oanvänd i garaget. Engine enamel (?) tror jag den hette. Nåja, till frågan, tror du denna burk går att köra med om man smackar på en cap på den? Den hade nämligen ingen cap så jag kunde inte testa.

Det är väl bara att försöka?
Citera
2010-03-31, 08:08
Medlem
Sneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglen
Det är väl bara att försöka?

Han bor 20mil ifrån.
Citera
2010-04-09, 04:53
Medlem
Knarkboxs avatar
Fatcap har fått påfyllning av Ironlak nu tydligen ni som undrade.
Ironlak Reload också, om de fått in dem i Malmö så ska jag köpa en-två stycken och prova, kan återkomma.
Citera
2010-04-11, 12:19
Avslutad
Måla vägg i ett rum - Vilka Cans ?

Tjena!

Tänkte måla väggen i mitt rum och undrar vilka cans som är bäst ? Nya Montana black är det väl ganska högt tryck i ? är det Montana gold man ska använda eller kanske någon helt annan burk ?
Citera
2010-04-11, 12:41
Medlem
saturs avatar
Montana Platinum!! (fel placering och korkad fråga) Det går med vad som helst.
Citera
2010-04-11, 12:46
Medlem
Bäver_s avatar
Roststopp och corro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in