2009-02-10, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
villken är den bästa vita till rena snabba feta linjer(förutom hagmans)
Belton dammar lite väl har jag för mej men funkar annars bra black och gold har för dålig tryck .
Har väl testat de flesta burkmärken, och håller med dig om Molotows vita. Deras benvita är i så fall bättre men lite mattare i färgen såklart. Clash vita gillar jag inte då den är för lik Montana Gold, men MTN Nitro2 vita är kanon! Täcker såklart asbra och är högt tryck i oxå. Gillar Ironlak också då den är tjock o fin, men den har lågt tryck och det verkar du itne vilja ha, så MTN är mitt förslag.
Finns på www.fatcap.se eller www.backjump.se
Citera
2009-02-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doomrider
Fattar ingenting av det du säger...hur fasen fick du den att bli rinnig och läckande?? Har dragit 2 pieces med den och de har varken runnit eller haft dåligt tryck. Det är en lågtrycksburk men med en pinkie är den kanon i varje fall, och som du säger, vilken täckning burken har, det bästa jag testat i varje fall!
Finns det ens några dåliga kannor kvar på marknaden? MTN, Montana, Clash, Molotow, Beat samt Ironlak är ju så jäkla bra så det finns inte!
Visst kan jag fatta om du tycker de luktar parfym, för de gör de, men om du är besviken så borde du nog öva på tekniken lite mer, Bates, Does, Askew o grabbarna verkar få till det med Ironlak i varje fall
Nya favvoburken just nu är,på tal om ingenting, Nitro2 500ml, satan vilken bra snabb färg!!!

Konstigt det där. Men mina läcker med NY fat iaf och blir ganska rinniga. Men kanske får öva mer på tekniken, vad vet jag. Men har ju några burkar kvar. Kanske funkar bättre med dem
Citera
2009-02-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Behrang
Konstigt det där. Men mina läcker med NY fat iaf och blir ganska rinniga. Men kanske får öva mer på tekniken, vad vet jag. Men har ju några burkar kvar. Kanske funkar bättre med dem
Kan vara så enkelt att du kör med tex MTN NY Fats, de är inte samma som Montana/Molotow NY Fats. Resultatet du snackar om får jag själv om man tar Molotow NYs och sätter på MTN, efter halva kannan så flödar det över totalt!
Citera
2009-02-11, 06:10
Medlem
undrar vad kineserna har för roliga burkar?

http://www.graffiti.org/kwanyin/erictin_nat200811beijing.jpg
Citera
2009-02-11, 07:19
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Har väl testat de flesta burkmärken, och håller med dig om Molotows vita. Deras benvita är i så fall bättre men lite mattare i färgen såklart. Clash vita gillar jag inte då den är för lik Montana Gold, men MTN Nitro2 vita är kanon! Täcker såklart asbra och är högt tryck i oxå. Gillar Ironlak också då den är tjock o fin, men den har lågt tryck och det verkar du itne vilja ha, så MTN är mitt förslag.
Finns på www.fatcap.se eller www.backjump.se

Okej tack för tipset prövade en mörklila 2g och den funkade riktigt bra ,snabba rena linjer helt enkelt .
Citera
2009-02-11, 12:21
Medlem
Brunnsparkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
undrar vad kineserna har för roliga burkar?

http://www.graffiti.org/kwanyin/erictin_nat200811beijing.jpg

Frågan är hur dom tänker när dom klottrar i kina, det är ju halshuggning på att snatta typ så då kan man ju fråga sig hur dom bestraffar klottrare? Begravningsförbud?
Citera
2009-02-11, 14:01
Medlem
Citat:
Kan vara så enkelt att du kör med tex MTN NY Fats, de är inte samma som Montana/Molotow NY Fats. Resultatet du snackar om får jag själv om man tar Molotow NYs och sätter på MTN, efter halva kannan så flödar det över totalt!

Ärligt talat så vet jag inte vilken av dem det är. Dem är iaf svarta. Fick med dem till burkarna. Så man tycker ju det borde vara rätt. Varit ute idag också dock. Funkade bättre idag
Citera
2009-02-11, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Behrang
Ärligt talat så vet jag inte vilken av dem det är. Dem är iaf svarta. Fick med dem till burkarna. Så man tycker ju det borde vara rätt. Varit ute idag också dock. Funkade bättre idag
Kul att det funkade!
Faktum är att även fast man har en eller ett par stycken av någon sorts cap så kan det vara fabriksfel på just den man använder. Jag kör just nu nästan enbart med Molotow & Ironlak då jag tycker att det är de två bästa burkarna för mig, och 95% av capsen som följer med Ironlak funkar kanon, men sen är det ibland strul direkt från början med dem. Men samma sak gäller vanliga NY Fats, Pinkies och skinnys- ibland är de helt enkelt inge bra.
Såg f.ö. att www.fatcap.se hade nu fått in mer Ironlaks, ser riktigt nice ut nu när alla nya färger är på plats!
Citera
2009-02-11, 15:45
Medlem
faixers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunnsparken
Frågan är hur dom tänker när dom klottrar i kina, det är ju halshuggning på att snatta typ så då kan man ju fråga sig hur dom bestraffar klottrare? Begravningsförbud?
hahaha!

i shanghaibryr sig inte poliserna om graffiti så länge man inte kör på tågen. dom kan komma fram och fråga vad man gör men dom snackar sig oftas ur det.
här är en dokumentär om graffiti i shanghai: http://www.youtube.com/watch?v=i0kAPr9R--I
Citera
2009-02-11, 17:35
Medlem
jo, de verkade ju inte va nåra värstingburkar dom hade i shanghai, man fick ju mixa rött o blått för o få lila, ja skulle aldrig klara mig utan lila!! dom verkade inte heller va så insatta i graffitin, dom målade för sin egen skull o inte för o bara slå upp ett namn nånstans, vilket iof är jävligt mkt fräshare!
Citera
2009-02-18, 07:12
Medlem
Clash för 29 kr/st på fatcap just nu. Synd att det blir en del frakt vilket hindrar en beställning från min sida.

http://www.fatcap.se/?c=1&model=159
Citera
2009-02-18, 15:53
Medlem
Hur bra fungerar Clash i minusgrader? På fatcaps sida står det ju att den funkar utmärkt i låga temperaturer men det kan ju betyda lite vad som helst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in