2010-01-17, 22:17
Medlem
Sneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
http://fatcap.se/?mc=null&c=15&model=156

Köp färgborttagnings spray på Biltema istället. Funkar lika bra, och det är mycket mer i den än den där lilla fjuttiga burken.
Citera
2010-01-18, 16:23
Medlem
vaccins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Rengöringsburk?

Någon som vet vart man köper en sådan som man tex kan sätta capsen på och spruta så blir dem rena?

Tack

H.
eller som spray http://www.curbservin.se/se/categories-1/misc/sparvar-graffiti-killer.html
Citera
2010-01-18, 16:37
Medlem
vaccins avatar
måste fråga, använder montana och molotow olika cap-system?
Citera
2010-01-18, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaccin
måste fråga, använder montana och molotow olika cap-system?

Nope. Tänk på att olika caps som är avsedda för samma system behöver inte nödvändigtvis funka på olika kannor.
Citera
2010-01-18, 20:07
Medlem
horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snek
Köp färgborttagnings spray på Biltema istället. Funkar lika bra, och det är mycket mer i den än den där lilla fjuttiga burken.

Tack för det tipset. Någon som vet vad man ska söka på deras sida för att hitta? Sökt på färgborttagning och rengöring hittar inget. Tack

H.
Citera
2010-01-18, 21:19
Medlem
vaccins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Nope. Tänk på att olika caps som är avsedda för samma system behöver inte nödvändigtvis funka på olika kannor.

haha tack för svar. Inget illa menat, men vad menar du?
att olika tryck o färg passar bättre till vissa caps?
Citera
2010-01-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaccin
haha tack för svar. Inget illa menat, men vad menar du?
att olika tryck o färg passar bättre till vissa caps?

Montana och Molotow använder samma system. Dvs så "ska" capsen som är avsedda för det systemet funka till både montana och molotow. Trots det så funkar inte vissa caps till vissa burkar trots rätt system, det läcker färg, totalt stopp, ojämnstråle etc.

Har knappt sovit och är sjuk, hoppas det blev klarare för dig.
Citera
2010-01-19, 15:50
Medlem
Sneks avatar
Citat:
Tack för det tipset. Någon som vet vad man ska söka på deras sida för att hitta? Sökt på färgborttagning och rengöring hittar inget. Tack

H.

Jag hittar den inte heller, men för inte allt för länge sen köpte jag en burk med "färgborttagnings spray" på Biltema. Tror den gick på 50-60 spänn, 400ml. Kanske inte bara finns på hemsidan? Lär ju fortfarande finnas iaf.
Citera
2010-01-19, 15:58
Medlem
Dinitrols avatar
gripens aceton bör väl få bort det mesta i färg väg, förutom kanske tjär'färg' ,
Citera
2010-01-19, 16:03
Medlem
Sneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinitrol
gripens aceton bör väl få bort det mesta i färg väg, förutom kanske tjär'färg' ,

Japp, Gripens aceton är bäst. Löser upp capsen snabbt och effektivt, blir som nya.

Rätt kul om man går och fotar målningar vid fames osv. när man hittar caps lite här och där. Plockar självklart upp alla jag hittar och lägger i aceton hemma, blir som nya! Slipper köpa dem iaf, det är bra.
Citera
2010-01-19, 18:51
Medlem
horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snek
Japp, Gripens aceton är bäst. Löser upp capsen snabbt och effektivt, blir som nya.

Rätt kul om man går och fotar målningar vid fames osv. när man hittar caps lite här och där. Plockar självklart upp alla jag hittar och lägger i aceton hemma, blir som nya! Slipper köpa dem iaf, det är bra.

Lägga dem i en burk över natten eller bara gnugga?
Citera
2010-01-19, 19:36
Medlem
Checks avatar
Citat:
Lägga dem i en burk över natten eller bara gnugga?

När jag körde acetonmetoden så sprutade jag bara på lite aceton och gnuggade. Rekomenderar dock att du använder handskar vilket jag inte gjorde, svider skönt efter nagelbandet om du har många caps att gnugga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in