2009-11-25, 12:31
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delincuente
Burkar i vinter!

Tänkte dela med mig av erfarenheter med diverse burkar i minusgrader och ni får gärna fylla på! Med tanke på att vintern börjar smyga sig över hela vårt avlånga land så kan det va trevligt att ta en titt i den här tråden innan man handlar burkar.

Har tidigare i tråden frågat om efterenheter med MTN94 och måste bekräfta att dom inte fungerar alls under nollan. Dvs inte en vinterburk!

MTN Hardcore har funkat prima för mig till -5 grader. Någon som testat den under kallare tempraturer?

MTN Nitro har betett sig väldigt konstigt, ibland har den fungerat i kyla och ibland har den inte fungerat alls. Säkert pga olika färger, synd nog la jag aldrig på minnet vilka som fungerade och vilka som strulade.

Black (gamla) har jag haft bra erfarenheter ner till minus 10, kallare än så har jag dock aldrig testat dom. Dock fanns ju ett klipp på montanas hemsida när det målades för fullt i sibirien vintertid så dom bör väl funka i svenska klimat med.

Clash slutar även den fungerar när det blir minusgrader, italienarna har verkligen inte tänkt på att det finns andra klimat än medelhavsklimatet i europa.

Beat har även den slutat fungera direkt det blivit minusgrader.

Molotow Burner (krom) funkat kalas bra till -15 iaf, klarar säkert kallare väder också, men sen om man själv gör det är en annan sak.
Det samma gäller för Molotow Coverall (alla 3).

Belton har jag aldrig testati kyla men hört av väldigt många att det är deras klara val under vinterhalvåret då de verkar fungera perfekt i kalla tempraturer.

Sabotaz skall enligt recenssionen på youtube fungera prima i kyla.
http://www.youtube.com/watch?v=lKn5Rjftg58

Det va mina erfarenheter, skriv gärna ner om era med andra och ovanstående burkar!

Ironlak?
Montana Gold?
Nya Montana Tar och Krom?
Kobra?

Värmepåsar är att föredra. Dom man trycker på så blir dom varma.
Citera
2009-11-25, 15:02
Medlem
intelones avatar
Ironlak fungerar inte bra i kyla iaf
Citera
2009-11-25, 16:24
Medlem
MACBiWs avatar
Vem behöver värme nu för tiden har vi ju värme på påse..

http://www.teknikmagasinet.se/

Och sen har dom

Hot Spot värmepåse 6-pack
Engångsvärmepåse som håller 50 graders värme i minst 6 timmar! Mycket enkel att aktivera. Lämplig vid all slags utomhusaktivitet. Mått 80x60 mm.

Pris: 49.90 kr
Citera
2009-11-25, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MACBiW
Vem behöver värme nu för tiden har vi ju värme på påse..

http://www.teknikmagasinet.se/

Och sen har dom

Hot Spot värmepåse 6-pack
Engångsvärmepåse som håller 50 graders värme i minst 6 timmar! Mycket enkel att aktivera. Lämplig vid all slags utomhusaktivitet. Mått 80x60 mm.

Pris: 49.90 kr

coolstore.se eller vad det heter har billigare. 6kr st!
Citera
2009-12-01, 21:52
Medlem
Smygrökarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intelone
Ironlak fungerar inte bra i kyla iaf
Inte? jag tycker att den fungerar utmärkt! iaf här i Skåne, fast vi har ju knappt haft minusgrader än.
Citera
2009-12-02, 10:31
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omixad
coolstore.se eller vad det heter har billigare. 6kr st!

Kanske inte samma kvalité
Citera
2009-12-02, 11:06
Medlem
strawberrykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smygrökarn
Inte? jag tycker att den fungerar utmärkt! iaf här i Skåne, fast vi har ju knappt haft minusgrader än.
Hur kan du säga att dom funkar bra i minusgrader om du inte testat dom i just minusgrader?
Citera
2009-12-09, 15:22
Medlem
Upplever inte problem med Ironlak i kyla, trycket minskar förstås men det gör det i alla burkar.
Faktum är att de enda cans som verkar hata minusgrader är Clash & MTN Hardcore (inte MTN94- testade förra vintern o de funkade fint), de funkar verkligen inte då det kryper ner under nollstrecket. Black & Gold kan jag inte uttala mig för mycket om då det var år sen jag körde med dem på vintern, tror att Gold strulade men är inte 100% på det..
Annars är det bara att göra som redan sagts, skaffa nåt för att värma dem innan..
Citera
2009-12-12, 23:42
Medlem
Visste inte riktigt var jag skulle posta denna;

Var i stockholm finns master markör burkarna, endast markbutik. Om butiken har andra kannor så är det bara ett pluss.
Citera
2009-12-13, 03:43
Medlem
GzGurrzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Visste inte riktigt var jag skulle posta denna;

Var i stockholm finns master markör burkarna, endast markbutik. Om butiken har andra kannor så är det bara ett pluss.

Rackrunda din ligist? haha nejmen Swedol har markbutik i stockholm
Citera
2009-12-13, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GzGurrz
Rackrunda din ligist? haha nejmen Swedol har markbutik i stockholm

Jag är inte ett sånt där patrask! Jag arbetar för att betala mina burkar.
Citera
2009-12-25, 21:04
Medlem
Backjump.se, bra?

Heyy, tänkte beställa nåra burkar + lite ink från backjump, undrar bara om dt är någon som vet om det är bra? T.ex leveranstid och typ säkerhet och sånt. Beställer alltid från Fatcap, tänkte testa backjump och SABOTAZ 80!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in